facebook RSS # #

26.05.2018 06:24

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-02-09 08:29       aktualizacja: 2018-02-09 10:05       CZYTELNICY
  A A A

Dobre słowo. Dr Joanna Kwaśniewska: wyniki ankiety obalają mit niekreatywnego urzędnika

Dobre słowo. Dr Joanna Kwaśniewska: wyniki ankiety obalają mit niekreatywnego urzędnika
Fot. Uniwersytet SWPS
W firmach kreatywność pracowników docenia się w większym lub mniejszym stopniu. Szkoda, że urzędnicy tego nie czują – komentuje dr Joanna Kwaśniewska z Uniwersytetu SWPS.

Zdecydowana większość - 93 proc. - Czytelników biorących udział w naszej ankiecie jest przekonana, że urzędnik powinien być kreatywny; 82 proc. zadeklarowało kreatywność w pracy. O omówienie wyników ankiety poprosiliśmy  psychologa twórczości.

„Wspaniale, że ludzie mimo tego, że czują się niedoceniani w pracy za kreatywność nadal się nią wykazują. Pokazuje to, że kreatywność jest naszą naturalną potrzebą i jest realizowana nawet w środowisku pracy, które nie jest najbardziej dla kreatywności przychylne” - ocenia dr. Joanna Kwaśniewska.

Według niej wyniki ankiety obalają mit niekreatywnego urzędnika. „Hierarchiczna struktura, masa zasad i procedur stwarzają pozornie mało przestrzeni dla kreatywności. A jednak urzędnicy czują, że na co dzień są w pracy kreatywni” – podkreśla.

Jednocześnie tylko 27 proc. uczestników ankiety oceniło, że ich kreatywność jest doceniana przez przełożonych.

„W najbardziej sprzyjających pracownikowi firmach kreatywność pracowników docenia się w większym lub mniejszym stopniu, choćby symboliczny wyraz uznania wiele może dla pracownika znaczyć. Szkoda, że urzędnicy tego nie czują” – podsumowuje dr Kwaśniewska.

Aż 57 proc. ankietowanych ma poczucie, że kreatywność pracownika jest w urzędzie blokowana. Najczęściej wskazywali w tym kontekście na postawę kierownictwa i kolegów z pracy, niskie wynagrodzenia oraz zmieniające się przepisy. Czytelnicy pisali też m.in. o obawach przed zwiększeniem obowiązków.

„Pomysł sam w sobie jest wartością. Pomysłodawca nie musi mieć kompetencji, by projekt zrealizować. Ktoś, kto zauważy, że drzwi otwierają się automatycznie zbyt często z powodu źle ustawionej fotokomórki, niekoniecznie musi mieć kompetencje, by zmienić parametry ustawienia fotokomórki” – wyjaśnia ekspertka.

aba


Czytaj też:
Kreatywny urzędnik. Pracownicy urzędów mają problemy wymagające kreatywnego rozwiązania

Prawo urzędu. Urzędnicy w ankiecie ocenili swoją kreatywność
 
KOMENTARZE: 3 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2018-02-12 10:14:36
pracownik: "Urzędnik ma poruszać się w granicach prawa" (jakiekolwiek jest),gdy przepisy się zdeaktualizowały, gdy są nieaktualne lub bzdurne urzędnik stosujący te przepisy ze zrozumieniem powinien mieć możliwość o tym informować organ stanowiący, przedstawiać propozycje naprawcze, a nie zmiany po to żeby było inaczej.Przełożeni wszystkich szczebli powinni mieć świadomość że "Administracja, to nie "procesy biznesowe", to nie plany sprzedażowe i ich realizacja", nie wszystkie działania zauważalne są do końca dokładnie mierzalne
 
2018-02-12 08:01:03
zetgiewu: Nie do końca masz rację, zezol. Zależy czym się zajmujesz w pracy. Ja piszę i realizuję programy z zakresu ochrony zdrowia i pomocy społecznej. I tutaj jak najbardziej trzeba wykazać się kreatywnością bo przepisy określają tylko ramy działania, ale co w tych ramach będziemy robić, zależy wyłącznie od naszej "racjonalnej" i "celowej" pomysłowości. A to wcale nie jest łatwe, zapewniam.
 
2018-02-09 16:12:13
zezol: Pani doktor "popełnia" kolejny artykuł z serii: kreatywność... Bzdura, pani doktor, urzędnik ma poruszać się wyłącznie w granicach prawa (jakiekolwiek jest), nie wykazywać się "kreatywnością". Administracja, to nie "procesy biznesowe", to nie plany sprzedażowe i ich realizacja.
 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25