facebook RSS # #

11.12.2019 17:21

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-09-27 10:38       aktualizacja: 2019-09-27 10:34       CZYTELNICY
  A A A

Przekop w urzędzie. Czytelnicy o rządowym projekcie e-doreczeń

Przekop w urzędzie. Czytelnicy o rządowym projekcie e-doreczeń
Fot. PAP/L. Szymański
Wysyłka pisma ePUAPem to w urzędzie problem na miarę co najmniej przekopu mierzei wiślanej – komentuje Czytelnik.

Całkowite zelektronizowanie komunikacji między państwem a obywatelami i firmami - to cel ustawy o e-doręczeniach, której projekt przyjął rząd. Usługa doręczenia elektronicznego będzie świadczona na polskim rynku przez operatora wyznaczonego oraz dostawców komercyjnych. Dla osób wykluczonych cyfrowo pisma mają być drukowane i dostarczane w sposób tradycyjny. Czytaj więcej: E-doręczenia

„Jestem zdziwiony, że w grę ma wchodzić jakiś pośrednik, który będzie drukował pismo wytworzone w urzędzie, zawierające dane osobowe, często wrażliwe” – pisze w komentarzu pod artykułem Janosik. „Ja jako urzędnik tworzę dokument, który może obejrzeć tylko i wyłącznie osoba uprawniona (na przykład odpis zupełny aktu urodzenia, gdzie jest informacja o zaprzeczeniu ojcostwa, ustaleniu ojcostwa, zmianie płci), a tu nagle jakiś pośrednik będzie go drukował i szykował do wysyłki, a przy okazji czytał. Bo przecież taką czynnością musi się zająć człowiek z krwi i kości. Dla mnie to dziwne i bardzo niepokojące” – ocenia.

„E-doręczenia, e-faktury, e-system obiegu dokumentów, e-podatki. Super, tylko równo z informatyzacją urzędów powinny iść na to pieniądze. W małych urzędach ciężko jest kupić nowy komputer czy drukarkę a co dopiero wprowadzać takie e-cuda” – zauważa z kolei Informatyk.

Inf natomiast zwraca uwagę na jeszcze jeden problem. „Kto będzie obsługiwał te e-cuda? Wysyłka pisma ePUAPem to w urzędzie problem na miarę co najmniej przekopu mierzei wiślanej. I do kogo wykształceni urzędnicy z tym problemem idą? Oczywiście - do informatyka, który ma dodatkową niepłatną funkcję listonosza. Dobrze, że chociaż maile urzędnicy wysyłać umieją, choć i tu zdarzają się wyjątki” - kwituje.

„Drogi inf, co ty byś w końcu w tym urzędzie chciał robić? Po prostu być?” – ripostuje OldestWoman. „Wykształceni urzędnicy zdobywali umiejętności z innych dziedzin, tobie się natomiast wydaje, że każdy powinien przy okazji być informatykiem czy nawet programistą. Tylko wtedy nie byłoby zajęcia dla ciebie” – odcina.

Komentowali Państwo w tym tygodniu także kolejne wyzwanie dla budżetów samorządowych. Planowane przez rząd zmiany w płacy minimalnej to miesięcznie na pracownika 550 zł więcej niż obecnie; w sumie sektor samorządowy będzie to kosztowało 16 mld zł – wylicza ZMP. Czytaj: Efekt domina

„Tragedia dla małych gmin wiejskich. Z czego te podwyżki? No i inny efekt. Kiepskim pracownikom trzeba będzie podnieść, a dla dobrych zabraknie środków” – przewiduje Wójt.

aba/
 
KOMENTARZE: 3 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2019-10-03 14:23:25
fjs: Większość e-cudów nie działa, bo dokument elektroniczny jest abstrakcją i nie robi się nic w podniesieniu kompetencji cyfrowych wśród pracowników. Od 2001 roku istnieje podpis elektroniczny, kto z używających (W/B/P, przewodniczący rady, skarbnik, kadry) wie co to klucz prywatny i publiczny? Od 2011 roku możecie przechodzić na tryb EZD. Dlaczego jest tak niewiele urzędów pracujących w EZD? Problem jest po stronie organizacyjnej oraz w kadrze zarządzającej. Polecam przeczytać raport NIK z kontroli na Podlasiu odnośnie bezpieczeństwa informacji oraz odpolitycznić takie stanowisko w urzędzie jak sekretarz. A EZD w administracji powinno być obowiązkowe.
 
2019-10-01 09:02:56
m.j.: E-puap jest narzędziem tak topornym i skomplikowanym, że na tym nie da się pracować!!! Czas najwyższy to wywalić i zastąpić czymś prostym (takim jak zwykłe e-maile)
 
2019-09-29 07:43:55
skarbnik: Samorządy nie mają pieniędzy, ani kadr na wdrożenia. Dobry informatyk, programista na rynku pracy kosztuje 10 tys zł, a tyle zarabiają W/B/P i starostowie. Nie wspomnę już o tym, że w większości powiatów brakuje pieniędzy na elementarne potrzeby i sprzęt komputerowy, a co dopiero na nowe wdrożenia i zakupy oprogramowań.

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25