facebook RSS # #

24.05.2018 01:58

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2016-12-16 15:45       aktualizacja: 2016-12-17 15:50       DEMOKRACJA
  A A A

Poza trendami. Wójt: kontakt osobisty bądź telefoniczny ma większe znaczenie

Poza trendami. Wójt: kontakt osobisty bądź telefoniczny ma większe znaczenie
Z każdym jestem praktycznie na ty
- mówi Bronisław Węglewski
Fot.Fot. UG Buczek
Facebook służy bardziej „do pogadania sobie”. Nie sądzę, żeby samorządowcom był niezbędny w pracy – mówi Bronisław Węglewski, wójt gminy Buczek.

W ramach dyskusji na temat użyteczności portali społecznościowych w pracy samorządowców zamieszczamy kolejną rozmowę z szefem gminy.

Czy prowadzi Pan oficjalne konto na którymś z portali społecznościowych?

- Nie prowadzę i raczej nie zamierzam prowadzić swojego profilu na żadnym z portali społecznościowych. Uważam, że nie ma takiej potrzeby, jest to mi zbędne przy wykonywaniu obowiązków wójta.

Dlaczego postanowił Pan ich nie zakładać?

- Dlatego, że nie chciałbym widzieć tam czasem niepotrzebnych wpisów osób postronnych. Uważam, że często jest to pobudzanie do zbędnych dyskusji.

Czy ktoś z Pana współpracowników, bądź mieszkańców gminy, zasugerował, aby założył Pan swoje oficjalne konto?

- Nie.

W takim razie, jak Pan się kontaktuje z mieszkańcami gminy? Pozostaje im tylko umówienie się na spotkanie?


- Tak, oczywiście uważam, że kontakt osobisty jest bardziej skuteczny i realny w załatwianiu spraw, jestem do dyspozycji mieszkańców w każdej chwili. Poza tym mój numer telefonu znają praktycznie wszyscy, którzy chcą znać i dzwonią o każdej porze dnia. Uważam, że relacje z mieszkańcami, czyli moimi wyborcami, mam bardzo dobre. Z każdym jestem praktycznie na „ty”.

A nie uważa Pan, że nieobecność w mediach społecznościowych ogranicza
w jakiś sposób młodym osobom drogę kontaktu z Panem?


- Moimi interesantami są także ludzie młodzi, którzy bardzo często przychodzą załatwiać swoje sprawy i mam
z nimi bardzo dobry kontakt. Integruję się z nimi np.: poprzez sport – mecze, zawody sportowe oraz inne imprezy, w których biorę udział.

Dysponują także moim numerem telefonu i dzwonią w swoich sprawach. Do tej pory nie spotkałem się z ich strony z krytyką za brak konta w mediach społecznościowych.

Rozumiem, tylko chodziło mi o to, czy brak konta np. na Facebooku nie utrudnia dialogu z młodym pokoleniem?

- Podkreślam, że kontakt osobisty bądź telefoniczny ma większe znaczenie.

Dlaczego?

- Facebook służy bardziej „do pogadania sobie”. Nie sądzę, żeby samorządowcom był niezbędny w pracy. Koledzy wójtowie i osoby, z którymi współpracuję, nie posiadają profili, a i tak świetnie sobie radzimy.

Chciałbym, aby ustosunkował się Pan do istniejących na Facebooku nieoficjalnych kont gminy, na których mieszkańcy zamieszczają relacje, bądź informacje dotyczące gminy Buczek. Nie uważa Pan, że jeśli powstają takie strony, to może mieszkańcy potrzebują oficjalnych kont na portalach społecznościowych?

- Gmina Buczek jest gminą typowo wiejską i, mimo że w ramach projektu ponad 200 rodzin dostało od nas komputery, to jednak jest dużo osób, które ich w ogóle nie posiadają.

W szczególności ludzie starsi, którzy na co dzień mają więcej problemów niż młodzi, więc jeżeli moja praca opierałaby się w większości na relacjach na portalach społecznościowych, to uważam, że większość moich wyborców byłaby niezadowolona.

To, że od ponad 14 lat jestem wójtem, o czymś świadczy, więc nie mam z tego powodu wyrzutów.

Czyli pozostaje tylko umówić się na spotkanie, bądź wysłanie maila?

- Tak i to podoba się mieszkańcom.

W większości przypadków oficjalne konta gmin bądź wójtów służą do informowania
o nadchodzących wydarzeniach, które odbędą się w ich samorządach. Jak w takim wypadku odbywa się to u państwa?


- Na oficjalnej stronie gminy Buczek systematycznie zamieszczane są informacje o wszystkim, co się u nas dzieje. Strona na bieżąco jest aktualizowana o nowe wiadomości. Z naszej strony informacje pobierają nawet lokalne portale internetowe. Każda z naszych jednostek organizacyjnych posiada także swoją stronę, na której informuję o bieżących sprawach.

Myślę, że każdy, kto tylko ma możliwość, tzn. posiada komputer z dostępem do Internetu jest doskonale poinformowany, o tym co dzieje się w naszej gminie, a jak coś jest niejasne, podany jest adres e-mail i może liczyć na informacje bardziej szczegółowe. Ponadto wydawana jest gazeta lokalna, w której także zamieszczane są informacje.


Odmienne zdanie odnośnie mediów społecznościowych ma m. in. prezydent Legnicy, czytaj tutaj:
Sieć interakcji. Mieszkańcy oczekują od nas e-komunikacji – mówi prezydent Legnicy

Prosimy o komentarze, uwagi i opinie na adres samorzad@pap.pl.

mao/Serwis Samorządowy PAP
 
KOMENTARZE: 1 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2016-12-19 07:49:38
PoP: No cóż, mentalność "starej gwardii": pan przyjdzie, napisze list... Na stronie głównej BIP gminy Buczek jest odnośnik do zakładki E-GMINA ( http://cebip.pl/egmina/buczek ) - wywala w kosmos, zakładka Sposoby załatwiania spraw - beż żadnej treści, kafelek z napisem E-URZĄD (w zakładce http://e-bip.pl/Start/23317/Institution/Cases ) prowadzi w kosmos. Linku do Elektronicznej Skrzynki Podawczej na próżno szukać (ustawowy obowiązek od 2 lat) na stronie BIP. Takie to udogodnienia proponuje wójt dla mieszkańców - "Nie przyjdziesz to nie załatwisz!". Również pan wójt zapomniał powiedzieć, że strona www gminy nie jest dostosowana dla niepełnosprawnych (WCAG 2 - od dwóch lat ustawowo nakazane stosowanie przez podmioty publiczne), dodatkowo nie jest dostosowana dla urządzeń mobilnych (średnio 20-30% internautów korzysta z takich urządzeń do przeglądania stron urzędowych). Po zsumowaniu tych wszystkich "(nie)udogodnień" to rzeczywiście grupa wykluczonych mieszkańców jest duża.
 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25