facebook RSS # #

16.12.2018 19:57

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-11-29 11:39       aktualizacja: 2018-11-29 11:40       JAK ROBIĄ TO INNI
  A A A

City placement. Samorząd Rybnika dyskontuje sukces "Diagnozy"

City placement. Samorząd Rybnika dyskontuje sukces
Fot.PAP/M.Kmieciński
Samorząd Rybnika, gdzie – w ramach promocji miasta – toczy się akcja telewizyjnego serialu "Diagnoza", chce zdyskontować popularność serialu.

Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia urząd miasta zamierza wydać folder promocyjny "Śladami Diagnozy", przybliżający turystom miejsca pokazane w filmie. Z początkiem przyszłego roku ratusz planuje rozstrzygnięcie przetargu na promocję miasta jako produktu turystycznego w serialu.

W ubiegłym roku samorząd Rybnika przeznaczył na promocję miasta w produkowanej przez TVN "Diagnozie" blisko 370 tys. zł. Samorządowcy pozytywnie oceniają osiągnięty dzięki temu efekt wizerunkowy.

"Zdecydowaliśmy się na promocję miasta jako produktu turystycznego w serialu i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyboru. Oprócz policzalnych wartości w postaci ekwiwalentu reklamowego w związku z udziałem miasta w serialu, mamy ogrom wartości, które trudno zmierzyć i zliczyć" – podkreślił naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta Rybnika Robert Cebula.

"Coraz częściej w mieście pojawiają się ludzie szukający miejsc, które widzieli w serialu. Z osobami spoza Rybnika coraz częściej rozmowa rozpoczyna się od słów: jesteś z Rybnika, to ładne miasto, widziałem w +Diagnozie+. Chcemy wyjść naprzeciw temu zainteresowaniu i wydajemy niewielki folder +Śladami Diagnozy+, który jeszcze przed świętami będzie dostępny w punkcie informacji turystycznej" – dodał naczelnik.

Akcja "Diagnozy" rozgrywa się w Rybniku dzięki tzw. city placement, czyli promocji miasta przez lokowanie produktu turystycznego. Dzięki temu w serialu pojawiają się liczne ujęcia zarówno obiektów, w których toczy się akcja, jak i zdjęcia z lotu ptaka. Wielokrotnie pada również nazwa miasta. Serialowi towarzyszy promocja związana z obecnością na ekranie znanych aktorów, którzy np. w wywiadach są pytani o serial i o Rybnik.

Jak podkreślają przedstawiciele lokalnego samorządu, dzięki obecności w popularnym serialu liczący około 140 tys. mieszkańców Rybnik stał się rozpoznawalny, co w dalszej perspektywie powinno przełożyć się na liczbę odwiedzających to miasto turystów. Dla fanów serialu miasto przygotowało nawiązujące do filmu gadżety, które można kupić w Punkcie Informacji Miejskiej Halo!Rybnik.

Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny

woj/
TAGI: MIASTO
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25