facebook RSS # #

24.08.2019 07:51

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-02-06 13:01       aktualizacja: 2019-02-06 13:03       JAK ROBIĄ TO INNI
  A A A

Promocja w sieci. Powstała pierwsza w Polsce regionalna, samorządowa sieć promocji gospodarczej

Promocja w sieci. Powstała pierwsza w Polsce regionalna, samorządowa sieć promocji gospodarczej
Fot. Fotolia
Pierwsza w Polsce sieć promocji gospodarczej powstała na Dolnym Śląsku. Tworzy ją dziesięć Gminnych Centrów Obsługi Inwestora i Eksportera.

Uczestniczyły one w pilotażowym programie Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej.

Gminne Centra Obsługi Inwestora i Eksportera powstały w dziesięciu dolnośląskich miastach: Głogowie, Dzierżoniowie, Radwanicach, Strzegomiu, Strzelinie, Świdnicy, Wałbrzychu, Wiązowie, Złotoryi i Żmigrodzie.
Robert Iwan, wiceprezes Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej podkreśla, że gminy te aktywnie włączyły się w podniesienie swojej konkurencyjności inwestycyjnej. - Nasza spółka pomogła im m.in. zrewidować ofertę inwestycyjną, wskazać przewagi poszczególnych samorządów, przygotować zespół do obsługi inwestora czy zaplanować promocję na arenie krajowej i międzynarodowej – mówi Iwan.

Dorota Pawnuk, burmistrz miasta i gminy Strzelin, informuje, że w ostatnich latach gmina sprzedała wszystkie swoje grunty inwestycyjne. - Zależy nam, aby nabywców znalazły także pozostałe grunty z terenu miasta i gminy Strzelin, które nie są naszą własnością. Włączyliśmy je do naszej oferty, bo każdy nowy inwestor, również ten, który kupi działkę od prywatnej osoby, to korzyść dla całej gminy - mówi burmistrz.

Przedstawiciele Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej wskazują na miasto Wałbrzych jako przykład samorządu, który zrewidował swoje podejście do pozyskiwania nowych inwestycji. Miasto, które do tej pory było kojarzone z przemysłem, zaczyna zwracać się w kierunku usług dla biznesu. W przyszłym roku powstanie tam pierwsze poza Wrocławiem duże centrum nowoczesnych usług dla biznesu na Dolnym Śląsku. Pracę znajdą tam specjaliści w takich dziedzinach jak: IT, logistyka, finanse, HR czy księgowość.

Z kolei w niedużej Złotoryi samorząd wybuduje modułową halę produkcyjną dla małych i średnich firm. - Około 25 procent inwestorów, z którymi prowadziliśmy rozmowy, potrzebowało takiego wsparcia. Nie byli zainteresowani budową zakładów od podstaw, lecz chcieli uruchomić produkcję w gotowym obiekcie. Jego budowa daje naszej gminie przewagę nad innymi miejscowościami w regionie. Inwestorzy mogą po prostu wynająć halę, wstawić maszyny, zatrudnić ludzi i natychmiast ruszyć z produkcją - mówi Robert Pawłowski, burmistrz Złotoryi.

Zdaniem ekspertów z Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej stabilny wzrost gospodarczy regionu wiąże się nie tylko z bezpośrednimi inwestycjami zagranicznymi, ale także reinwestycjami już istniejących przedsiębiorstw. Kolejnym istotnym aspektem rozwoju lokalnych samorządów jest eksport, który – jak podkreślono - w coraz większym stopniu jest udziałem małych i średnich przedsiębiorstw.

- Wiele samorządów nie współpracuje z lokalnymi firmami, zwłaszcza małymi i średnimi. Tymczasem trzeba pamiętać, że to one napędzają gospodarkę, a wspieranie lokalnych firm leży w interesie gmin. Dlatego wskazywaliśmy, jak ważne jest m.in. obniżanie gminnych podatków, ułatwienia w dostępie do infrastruktury, informowanie o możliwościach pozyskania środków na inwestycje, na innowacje, dostarczanie informacji o szkoleniach, nowych rynkach zbytu czy potencjalnych partnerach handlowych na całym świecie – mówi prezes Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej Roman Kozłowski.

Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej jest spółką, której właścicielem jest samorząd województwa dolnośląskiego. Spółka jest partnerem samorządu w procesie pozyskiwania i obsługi inwestorów oraz promocji gospodarczej regionu.

Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny PAP
TAGI:
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25