facebook RSS # #

19.08.2018 19:07

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-02-20 11:23       aktualizacja: 2018-02-20 11:43       INFORMATYZACJA
  A A A

Gmina cyfrowa. Każda polska gmina może być cyfrowa

Gmina cyfrowa. Każda polska gmina może być cyfrowa
Tworzenie systemów informatycznych nie może być celem samym w sobie. Potrzebne są rozwiązania, które przyniosą korzyść mieszkańcom i usprawnią pracę urzędników.

Wygodne załatwianie spraw urzędowych? To możliwe z aplikacją e-Instytucja.pl


Od 2015 roku dostępny jest Portal Komunikacji Online e-Instytucja.pl, który odpowiada na potrzeby gmin miejskich i wiejskich. Pierwsze wdrożenia pokazują, że to doskonałe narzędzie zarówno dla mieszkańców jak i samych urzędów.
- Opracowując koncepcję Gminnego Systemu Komunikacji Online zależało nam, aby stworzyć możliwość wygodnego i prostego załatwiania spraw urzędowych, bez konieczności wychodzenia z domu – mówi Marcin Skonieczka, wojt gminy Płużnica.
- Chcieliśmy także, aby klient uzyskał dostęp do wszystkich danych go dotyczących zgromadzonych w urzędzie. Udało się to osiągnąć dzięki integracji GSKO z systemami dziedzinowymi i zastosowaniu do autoryzacji profilu zaufanego.

Proste jak obsługa e-maila

Powodzenie wdrożenia i zachęcenie do korzystania z systemu podnosi fakt prostej obsługi aplikacji.
- Obsługa GSKO przypomina korzystanie z poczty elektronicznej za pomocą przeglądarki internetowej. Urzędowe dokumenty są prezentowane jak zwykłe e-maile. Złożone wnioski znajdują się w zakładce „Wysłane”, a pisma z urzędu w katalogu „Odebrane” – podkreśla Marcin Skonieczka.
- Korespondencja pomiędzy mieszkańcem a urzędem odbywa się całkowicie w formie elektronicznej. Nic nie trzeba drukować, a podpis odręczny został zastąpiony podpisem składanym przy użyciu Profilu Zaufanego. Co ważne, rozwiązanie to jest bezpłatne.

Mieszkaniec może za pomocą jednego kliknięcia myszką, o dowolnej porze dnia, sprawdzić np. swoje dane podatkowe, otrzymane faktury czy też przeanalizować dokonane płatności. To rozwiązanie jest również korzystne dla pracowników urzędu, gdyż mogą się oni skupić na załatwianiu wpływających spraw.

Tradycyjnie czy nowocześnie – czyli jak pokonać przyzwyczajenie

Przekonanie do korzystania z elektronicznego załatwiania spraw nie jest łatwe. Zarówno klienci, jak i urzędnicy przyzwyczajeni są do papieru, pieczątek i odręcznych podpisów. Dokumentu elektronicznego nie można wziąć w rękę, a żeby go zobaczyć, niezbędny jest odpowiedni system. Są to bariery, które trzeba przełamywać. Jest to możliwe, czego najlepszym przykładem jest bankowość elektroniczna.

Korzyści dla każdej ze stron

• Informacje dla podatników są dostępne niezależnie od ich lokalizacji, przez 24 godziny na dobę.
• Pierwszy w Polsce system pozwalający na doręczanie dokumentów związanych z wymiarem podatku i opłat lokalnych, w tym decyzji podatkowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z KPA i Ordynacją Podatkową.
• Udogodnienie pracy – płatności elektroniczne mogą być zaksięgowane z elektronicznego wyciągu bankowego bez udziału operatora.
• Ekonomizacja czasu urzędnika i podatnika – w celu ustalenia wymiaru podatków i opłat lokalnych nie musimy odwiedzać urzędu.
• Przejrzystość monitorowania należności – informacja o należnościach zawsze z aktualnymi i należnymi odsetkami.



PO WER 2.18 – finansowanie dla samorządów

MSWiA prowadzi nabór wniosków z działania PO WER 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne. Dzięki tym środkom każda gmina miejska może zdobyć finansowanie na wdrożenie tego typu rozwiązania. Widzisz zastosowanie w swojej gminie, napisz: power@e-instytucja.pl lub zadzwoń: 503 94 79 79.

Artykuł sponsorowany
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Adam Michrowski
Tel.: (22) 509 29 47
Kom.: 516 363 056
a.michrowski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25