facebook RSS # #

24.02.2018 03:25

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-11-30 10:41       aktualizacja: 2017-11-30 10:42       MIASTO
  A A A

Gra słów. Częstochowa „często chowa” atrakcje

Gra słów. Częstochowa „często chowa” atrakcje
Fot.PAP.W/Deska
Samorząd Częstochowy rozpoczął kampanię wizerunkową, opartą na grze słów tworzących nazwę miasta. Nowemu logo, w którym słowo „często” nieco przysłania umieszczony poniżej czasownik „chowa”, towarzyszyć będzie zabawa graficzna w „chowanie” miejskich atrakcji, by zachęcić do ich odwiedzenia.

Prezydent miasta Krzysztof Matyjaszczyk ocenił, że Częstochowa – choć ma herb i flagę – potrzebuje także logotypu wyróżniającego miasto, pomagającego w jego identyfikacji i promocji.
„Poszliśmy w kierunku gry słów. Nazwa naszego miasta to Częstochowa, ale kiedy podzielimy ją na sylaby, mamy to, co często jest chowane przez nasze miasto. To doskonały sposób, by zwrócić uwagę na to, co miasto często chowa - jakie skarby ma nasze miasto, które były do tej pory nieodkryte, czy to przez samych mieszkańców, czy przez turystów; jakie wartości, jakie zabytki występują w naszym mieście, które do tej pory były często schowane” – tłumaczył Matyjaszczyk.

Gotowy jest już m.in. częstochowski kalendarz na przyszły rok, w którym niektóre charakterystyczne obiekty krajobrazu miasta zostały w ciekawy graficznie sposób „schowane” na fotografiach. Pojawią się też podobne pocztówki, a niebawem również miejska gra pamięciowa i inne gadżety. Nowe, świątecznie oświetlone, logo o wymiarach 6 m na 2 m zostanie w najbliższą niedzielę odsłonięte w centrum Częstochowy, na placu Biegańskiego.

Niebawem Częstochowa planuje ogólnopolską kampanię outdoorową, w ramach której nowe logo i związane z nim materiały promocyjne pojawią się na billboardach i citylightach. Kampania ma również elementy multimedialne, m.in. powstał krótki film z udziałem mieszkających w Częstochowie obcokrajowców. Nazwę miasta w podziale na „często-chowa” przetłumaczono na kilkadziesiąt języków.

Wcześniej Częstochowa wykorzystywała w kampaniach promocyjnych hasło „Jasne, że Częstochowa”, budzące skojarzenia m.in. z Jasną Górą.

Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny

woj/
TAGI: MIASTO
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25