facebook RSS # #

19.11.2019 15:07

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-09-20 12:53       aktualizacja: 2019-09-20 13:27       MIASTO
  A A A

Przeprosiny AA. Amerykańskie linie lotnicze przeprosiły krakowian

Przeprosiny AA. Amerykańskie linie lotnicze przeprosiły krakowian
Fot.PAP/J.Bednarczyk
American Airlines przeprosiły prezydenta Krakowa i samych mieszkańców miasta za sposób w jaki zareklamowano nowe połączenie z Chicago do Krakowa - kojarząc miasto wyłącznie z piciem wódki.

W spocie, który ukazał się w internecie, podczas gdy mowa uruchomieniu lotów do Tel Awiwu potencjalni pasażerowie zachęcani są do odwiedzenia tamtejszych plaż, w przypadku stolicy Węgier reklama zachęca, by wybrać się tam na rejs po Dunaju. Jeśli chodzi o Kraków, postać w reklamie zachęca natomiast: napij się wódki z przyjacielem.

Na taki sposób ukazania miasta zareagował prezydent Jacek Majchrowski. W liście do kierownictwa American Airlines zwrócił uwagę, że Kraków - Europejskie Miasto Kultury - został skojarzony wyłącznie z rytuałem picia wódki. Prezydent przypomniał, że w 2018 r. Kraków odwiedziło niemal 13,5 miliona turystów, z których blisko połowa deklaruje, że przybywa dla zabytków, piękna i atmosfery miasta i przedstawił szereg wydarzeń kulturalnych m.in. festiwali, które odbywają się w Krakowie.

W odpowiedzi linie lotnicze wysłały list z przeprosinami kierowanymi do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego i wszystkich mieszkańców miasta.

"Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli się poczuć urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych" - napisali przedstawiciele American Airlines Tom Lattig i Richard Muise. Jak wyjaśnili, celem spotu było zaangażowanie osób obserwujących kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania Krakowem.

"Oprócz samego postu, który został zaprojektowany jako szybki zwiastun, opublikowaliśmy na naszej stronie internetowej specjalną sekcję na temat nowego połączenia, zawierającą informacje o krakowskich atrakcjach, np. o wspaniałym Zamku Królewskim na Wawelu, pięknym krakowskim Rynku Głównym i magicznym Kazimierzu. Na stronie nie ma żadnych odniesień związanych z degustacją alkoholu" - zapewnili przedstawiciele American Airlines.

Linia American Airlines jest również wdzięczna miastu za przyjęcie oraz dziękuje za zwrócenie uwagi na ilość zabytków i muzeów, które zapewniły miastu obecność na liście UNESCO.

"Doceniamy to, że linie American Airlines, które są dla nas ważnym partnerem zareagowały na nasze obiekcje" - powiedziała PAP rzeczniczka prezydenta Krakowa Monika Chylaszek.

js/
TAGI: MIASTO
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25