facebook RSS # #

15.12.2017 03:39

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-12-06 14:13       aktualizacja: 2017-12-06 14:15       WIADOMOŚCI KLUBOWE
  A A A

Kraków: Przebudowa Basztowej

Dobiega końca przebudowa ul. Basztowej połączona z przebudową torowiska. Już w sobotę wrócą na ten odcinek tramwaje, a kierowcy samochodów osobowych pojadą nową ulicą od 20 grudnia. Data ta jest uzależniona od warunków atmosferycznych.

Inwestycja polegała na przebudowie węzłów rozjazdowych Basztowa-Długa oraz Basztowa-Lubicz-Westerplatte-Pawia, a także odcinków torowisk na ulicach Basztowej (od skrzyżowania z ulicą Długą do węzła „Dworzec Główny”) i Westerplatte (od węzła „Dworzec Główny” do ul. Zamenhoffa) wraz z przebudową układu drogowego, jako kontynuacja przebudowy ulic: Podwale, Dunajewskiego, Basztowej.

Przebudowa polegała na:

• wydzieleniu pasa tramwajowo-autobusowego (z poszerzeniem rozstawu między torami dla umożliwienia ruchu autobusów także na węzłach rozjazdowych),
• budowie jednokierunkowej jezdni dla samochodów od Dworca Głównego do skrzyżowania z ul. Długą oraz jednokierunkowej ścieżki rowerowej od strony Plant w stronę do Dworca Głównego.
W inwestycji zadania wykonane zostały wyniesione przystanki tzw. „wiedeńskie” na ul. Basztowej i Westerplatte, umożliwiające wsiadanie z poziomu podłogi wagonów tramwajowych. Torowisko tramwajowe wykonane jest w technologii płyt żelbetowych z wklejonymi szynami z podlewem żywicami poliuretanowymi z matami antywibracyjnymi, ograniczającymi emisję hałasu i drgań od przejeżdżającego taboru tramwajowego.
Łączna długość projektowanego torowiska i węzłów rozjazdowych to 2013,375 metrów pojedynczego toru.
W zakresie drogowym wykonano:
• 1900 m2 nawierzchni asfaltowej jezdni,
• 530 m2 nawierzchni asfaltowej ścieżki rowerowej,
• 5000 m2 nawierzchni z kostki kamiennej (chodniki, perony, zjazdy),
• 2700 m bieżących krawężników.

W ramach zadania wymieniona została sieć trakcyjna wraz z słupami trakcyjnymi, oświetlenie uliczne, wykonane zostały urządzenia sterowania i ogrzewanie rozjazdów, nowa organizacja ruchu, smarownice torowe w węźle „Dworzec Główny” i „Długa”, zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia podziemnego. W trakcie prac gestorzy uzbrojenia wykonali przebudowę sieci wodociągowej, ciepłowniczej oraz gazowniczej.

Zadanie wykonywane było w poszczególnych etapach. Po zakończeniu pierwszego etapu uruchomiono komunikacje tramwajową w relacji ul. Westerplatte - ul. Lubicz. W następnej kolejności uruchomiono komunikację tramwajową między ul. Westerplatte a ul. Pawią oraz przywrócono w dwóch kierunkach ruch samochodowy w relacjach ul. Lubicz - ul. Pawia i ul. Pawia - ul. Westerplatte. Natomiast w relacji ul. Westerplatte - ul. Lubicz ruch tylko w jednym kierunku.
Koszt przebudowy wyniósł ok. 27 mln zł.

Przebudowana ul. Basztowa to:

• bezawaryjność układu torowego i jego wyciszenie,
• zwiększenie szybkości przejazdu komunikacji zbiorowej przez centrum,
• możliwość zwiększenia liczby tramwajów kursujących ul. Basztową;
• mniejszy tranzyt przez centrum;
• udogodnienia dla pieszych i rowerzystów;
• nowe sieci podziemne, minimalizujące ryzyko awarii.
Źródło: materiały nadsyłane przez jednostki samorządu terytorialnego.
Za treść tych informacji PAP S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności.

TAGI:
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25