facebook RSS # #

21.07.2018 13:48

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-07-12 11:35       aktualizacja: 2018-07-12 07:37       WIADOMOŚCI KLUBOWE
  A A A

Kwidzyn: Mural profilaktyczny

Kwidzyn: Mural profilaktyczny
Fot. UM Kwidzyn
Na budynku Szkoły Podstawowej nr 5, przy ulicy Kamiennej 18 w Kwidzynie, pojawił się mural o powierzchni prawie 90 metrów kwadratowych, który jest częścią kampanii społecznej „Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię" realizowanej w ramach projektu „Profilaktyka raka jelita grubego szansą na wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców woj. Pomorskiego".

Mural został wykonany przez Konrada Kowala z KOKA Studio i przedstawia wielkoformatowy rysunek satyryczny, autorstwa trójmiejskiej rysowniczki Agnieszki Szczepaniak.

Powstał on dzięki współpracy realizatora projektu COPERNICUS Podmiot Leczniczy Sp. z o.o., Urzędu Miasta w Kwidzynie oraz Wicedyrektora Szkoły Podstawowej nr 5 Mirosława Dudek. Obie instytucje zaangażowały się i wspólnie wspierają naszą kampanię promocyjną. Powiat kwidzyński należy do obszarów „białych plam", czyli obszarów o najniższej zgłaszalności na profilaktyczne badania kolonoskopowe, dlatego też tak ważne było, aby mural powstał między innymi w Kwidzynie.

– Zależało nam na tym, aby działania prowadzone w ramach kampanii promocyjnej, były nieszablonowe, przyciągające uwagę mieszkańców i zachęcające do udziału w projekcie – mówi Koordynator projektu Małgorzata Kondek – Dzięki dotychczasowym działaniom, od stycznia do końca czerwca 2018 r. badania wykonało już 692 osoby, co nas bardzo cieszy, ich liczba z miesiąca na miesiąc rośnie. W tym roku wykonaliśmy już murale w Kościerzynie i Kwidzynie, a mamy w planach wykonanie jeszcze podobnych murali w Bytowie i Starogardzie Gdańskim. Wszystkie te miejscowości należą do obszarów „białych plam".

To niestandardowe działanie to element 3-letniej kampanii organizowanej w ramach projektu „Profilaktyka raka jelita grubego szansą na wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców województwa pomorskiego", realizowanego przez COPERNICUS Podmiot Leczniczy Sp. z o.o. Z bezpłatnych badań kolonoskopowych mogą skorzystać kobiety i mężczyźni aktywni zawodowo w wieku:

50-65 lat, którzy nie mają objawów raka jelita grubego, a także w ciągu ostatnich dziesięciu lat nie wykonywali badania kolonoskopowego,
40-65 lat bez objawów raka jelita grubego, które miały w rodzinie krewnego pierwszego stopnia (rodzice, rodzeństwo, dzieci) z rakiem jelita grubego,
25-65 lat pochodzące z rodziny z zespołem Lyncha.

Do projektu można się zgłosić poprzez formularz na stronie www.kolonoskopia-pomorze.pl lub poprzez kontakt telefoniczny z infolinią pod numerem (58) 727 01 30. Projekt współfinansowany jest przez Unie? Europejska? w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojewo´dztwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Partnerem Wiodącym projektu jest COPERNICUS PL Sp. z o.o. – jeden z największych samorządowych podmiotów leczniczych w woj. pomorskim. Spółka w swojej strukturze posiada dwie pracownie endoskopowe, w lokalizacjach: Szpital św. Wojciecha i Szpital im. M. Kopernika, wykonujące profilaktyczne badania kolonoskopowe, oraz Wojewódzkie Centrum Onkologii, będące specjalistycznym ośrodkiem zajmującym się diagnozą i leczeniem chorób nowotworowych. Dzięki temu Copernicus zapewnia wszystkim zainteresowanym pomoc i wsparcie zarówno w zakresie profilaktyki, jak i opieki medycznej.

W ramach projektu badania kolonoskopowe można wykonać również w ośrodkach współpracujących: w Szpitalu Specjalistycznym w Kościerzynie oraz Medpharmie Zakład Opieki Zdrowotnej S.A. w Starogardzie Gdańskim. Oba podmioty zaangażowane są w działania promocyjne i edukacyjne na rzecz pacjentów. Partnerami projektu są Pomorski Związek Pracodawców Ochrony Zdrowia, Fundacja OnkoRejs – Wybieram Życie oraz Przychodnia BaltiMed Sp. z o. o. sp. k.

Za kampanię odpowiada Strategia 360, trójmiejska agencja z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży marketingowej.

Agnieszka Szczepaniak, pracująca pod pseudonimem paplaLala, w ramach 3-letniej akcji promocyjnej wykona serię rysunków satyrycznych. Będą one w humorystyczny sposób uświadamiać mieszkańców o potrzebie wykonania badań profilaktycznych oraz niwelować barierę wstydu dotyczącą kolonoskopii.
Źródło: materiały nadsyłane przez jednostki samorządu terytorialnego.
Za treść tych informacji PAP S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności.

TAGI:
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Adam Michrowski
Tel.: (22) 509 29 47
Kom.: 516 363 056
a.michrowski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25