facebook RSS # #

19.08.2018 02:07

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-06-14 08:00       aktualizacja: 2018-06-14 06:56       WIADOMOŚCI KLUBOWE
  A A A

Częstochowa: Biuro Obsługi Seniora

Częstochowa: Biuro Obsługi Seniora
Fot. UM Częstochowa
BOS to miejsce stworzone z myślą o dojrzałych częstochowiankach i częstochowianach. Jest nowym elementem programu „Częstochowa wspiera Seniorów”. Uruchomiona została też specjalna infolinia.

- Każdy senior, który potrzebuje kontaktu osobistego może do Biura przyjść, może otrzymać tam wszelkie informacje, na temat programów i udogodnień, które miasto ma do zaoferowania osobom w wieku senioralnym – mówił podczas spotkania inaugurującego działalność Biura prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.- Dla tych, którzy chcieliby uzyskać informację zdalnie, czyli np. od siebie z domu, wprowadziliśmy też dodatkowy numer telefoniczny. Liczymy, że powołanie do życia Biura i poszerzenie dostępu do informacji, jeszcze bardziej zwiększy aktywność naszych seniorów i zainteresowanie miejską ofertą - im dedykowaną.

Biuro Obsługi Seniora mieści się w budynku Urzędu Miasta przy ul. Focha 19/21 (tam, gdzie m.in. Urząd Stanu Cywilnego) – w pokoju nr 46. Ma na celu koordynację wszystkich działań realizowanych na terenie Częstochowy zarówno przez poszczególne wydziały Urzędu Miasta, jednostki miejskie, jak i partnerów społecznych czy Uniwersytety III Wieku. Seniorzy trafiając do Biura mogą otrzymać kompleksową informację, z czego, kiedy, gdzie i w jaki sposób mogą
w mieście skorzystać.

Równolegle Urząd uruchomił nowy, łatwy do zapamiętania numer informacyjny34 370 71 11, pod którym seniorzy - w godzinach pracy UM – mogą uzyskać wszystkie informacje w zakresie realizowanych na ich rzecz działań, zarówno przez Urząd Miasta Częstochowy, jak i inne jednostki miejskie.

Program „Częstochowa wspiera Seniorów”ma tworzyć warunki do działań promujących aktywność seniorów, zapewniających im poczucie bezpieczeństwa oraz określać zadania związane z przystosowaniem infrastruktury do potrzeb i możliwości osób starszych. Jego celem jest także zmiana sposobu postrzegania seniorów, w szczególności przez dzieci i młodzież. Program realizowany jest w trzech sferach: zdrowie i bezpieczeństwo; aktywność społeczna, w tym: kultura, rekreacja, wsparcie oraz rozwój osobisty, w tym działania międzypokoleniowe.

Część projektów jest już dobrze znana, jak chociażby Karta Częstochowski Senior czy Karta Mieszkańca, Częstochowskie Centrum Aktywności Seniorów, specjalnie przygotowane przez samorząd programy zdrowotne dla osób starszych - profilaktycznych szczepień, badań i rehabilitacji ruchowej, czy systematycznie wzbogacane zaplecze sportowo-rekreacyjne (w tym m.in. place rekreacji dla seniorów).

W ramach programu "Częstochowa wspiera Seniorów" niedawno uruchomiono już aplikację alarmową na smartfony "Czuj się bezpiecznie". Dzięki niej można w łatwy sposób, za pomocą jednego przycisku w telefonie, powiadomić najbliższych o zagrożeniu, nagłym wypadku czy złym stanie zdrowia. Aplikacja jest całkowicie bezpłatna. Można ją pobrać m.in. ze strony www.czestochowa.pl (baner „Czuj się bezpiecznie”).

Od maja wprowadzono też roczny bilet emerytalny uprawniający do korzystania z komunikacji miejskiej w Częstochowie przez cały rok za jedyne 100 zł.To wygoda, oszczędność finansów i czasu najstarszych mieszkańców naszego miasta.Z tego udogodnienia mogą skorzystać emerytki powyżej 60. roku i emeryci powyżej 65. roku życia. Częstochowianki i częstochowianie po 70-tce jeżdżą środkami MPK za darmo.
Źródło: materiały nadsyłane przez jednostki samorządu terytorialnego.
Za treść tych informacji PAP S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności.

TAGI:
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Adam Michrowski
Tel.: (22) 509 29 47
Kom.: 516 363 056
a.michrowski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25