facebook RSS # #

20.07.2018 21:12

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-07-10 09:32       aktualizacja: 2018-07-10 09:32       WIADOMOŚCI KLUBOWE
  A A A

Piaseczno: Warszawa+ po modyfikacji

Piaseczno: Warszawa+ po modyfikacji
Fot. UMiG Piaseczno
Od dłuższego czasu gmina prowadziła z władzami stolicy rozmowy na temat przesunięcia pierwszej strefy biletowej do centrum Piaseczna, co okazało się jednak trudne do realizacji ze względu na wspólny bilet kolejowy oraz wysokie koszty takiej operacji. Udało się jednak osiągnąć kompromis i przekonać Warszawę do modyfikacji ich oferty Warszawa+ , która pozwala osiągnąć podobne korzyści dla mieszkańców, a jest przy tym znacznie tańsza dla samorządu.

– ZTM zaproponował nam trzy warianty dofinansowania systemu, a my wybraliśmy najbardziej optymalny z punktu widzenia pasażerów. Przystaliśmy na najwyższy poziom dofinansowania, dzięki czemu mieszkańcy za bilety 30- i 90-dniowe zapłacą praktycznie tyle jak za pierwszą strefę – mówi burmistrz Zdzisław Lis.

Dla mieszkańca oznacza to następujące ulgi:

- przy zakupie biletu 30 dniowego na 2 strefę – zniżka na bilet ulgowy wynosi 20 zł, na bilet normalny 40 zł
- przy zakupie biletu 30 dniowego na 1 i 2 strefę – zniżka na bilet ulgowy wynosi 30 zł, na bilet normalny 60 zł
- przy zakupie biletu 90 dniowego na 2 strefę – zniżka na bilet ulgowy wynosi 35 zł, na bilet normalny 70 zł
- przy zakupie biletu 90 dniowego na 1 i 2 strefę – zniżka na bilet ulgowy wynosi 65 zł, na bilet normalny 130 zł.

Na sesji Rady Miejskiej 4 lipca 2018 r. piaseczyńscy radni podjęli uchwałę upoważniającą burmistrza do podpisania z Warszawą porozumienia na wynegocjowanych warunkach. Porozumienie powinno zostać podpisane w najbliższych dniach.

– Cieszę się, że wykonujemy kolejny krok w kierunku wprowadzenia nowych, korzystniejszych zasad korzystania z komunikacji miejskiej. Mam nadzieję, że niższe koszty zakupu biletów podniosą atrakcyjność komunikacji publicznej i zmniejszą choć trochę ruch na naszych drogach. To może zarówno przyczynić się do poprawy jakości powietrza w naszym mieście, jak i wpłynąć korzystnie na domowe budżety mieszkańców Piaseczna – mówił 4 lipca podczas sesji zatwierdzającej porozumienie z Warszawą I Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Piaseczno Daniel Putkiewicz.

Z oferty Warszawa+ będą mogli skorzystać jedynie mieszkańcy gminy, którzy posiadają Piaseczyńską Kartę Mieszkańca lub nową Piaseczyńską Kartę Dużej Rodziny, która już w sierpniu dostępna będzie na nowym nośniku Biletu Metropolitalnego.

Dla kogo Karta

Karta Mieszkańca wydawana jest mieszkańcom gminy Piaseczno, rozliczającym podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie. W imieniu osoby poniżej 18 roku życia wniosek składa rodzic lub opiekun prawny.

Karta Mieszkańca jest dokumentem imiennym (spersonalizowanym) i może posługiwać się nią wyłącznie osoba, której dane zostały zapisane na karcie. Karta wydawana jest bezpłatnie.

Wymagane dokumenty

Podczas składania wniosku osoby zameldowane w gminie Piaseczno okazują dokument tożsamości, oświadczają, że rozliczają swój podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie, i załączają swoją fotografię (możliwe jest również wykonanie fotografii na miejscu).

Osoby niezameldowane w gminie Piaseczno podczas składania wniosku okazują dodatkowo pierwszą stronę zeznania podatkowego PIT za ostatni rok rozliczeniowy, a w przypadku rozliczania się przez Internet pierwszą stronę zeznania podatkowego PIT oraz wydrukowane UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru).

Wnioskodawcy, którzy zamieszkali na terenie gminy Piaseczno w roku kalendarzowym złożenia wniosku, zamiast pierwszej strony formularza PIT okazują formularz ZAP-3 z widocznym potwierdzeniem jego wpływu do Urzędu Skarbowego w Piasecznie

Wniosek o wydanie karty można również złożyć on-line wypełniając wniosek na www.karta.piaseczno.eu. Obsługę kart prowadzi Referat Obsługi Karty Mieszkańca Urzędu Miasta I Gminy Piaseczno, ul. Puławska 5, tel. 22 726 80 43, karta@piaseczno.eu.
Źródło: materiały nadsyłane przez jednostki samorządu terytorialnego.
Za treść tych informacji PAP S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności.

TAGI:
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Adam Michrowski
Tel.: (22) 509 29 47
Kom.: 516 363 056
a.michrowski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25