facebook RSS # #

16.10.2019 01:56

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-09-17 09:13       aktualizacja: 2019-09-16 23:08       WIADOMOŚCI KLUBOWE
  A A A

Toruń: Ruszył system kolejkowy

Toruń: Ruszył system kolejkowy
Fot. Małgorzata Litwin
W trzech wydziałach i dwóch punktach informacyjnych Urzędu Miasta Torunia ruszył system kolejkowy mający na celu usprawnienie obsługi interesantów.

System kolejkowy został wdrożony w pięciu lokalizacjach. Są to:
- Wydział Spraw Administracyjnych, ul. Batorego 38/40
- Wydział Komunikacji, ul. Wały gen. Sikorskiego 25
- Wydział Ewidencji i Zezwoleń, ul. Szosa Chełmińska 27
- Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Torunia w CHR Plaza (ul. Broniewskiego 90)
- Punkt Informacyjny Urzędu Miasta CH Copernicus (ul. Żółkiewskiego 15)

Łącznie systemem zostało objętych 37 stanowisk obsługi interesanta. W tym celu uruchomionych jest 6 automatów biletowych.

Do głównych funkcjonalności systemu można zaliczyć:
• obsługę kolejek bieżących,
• obsługę kolejek internetowych - rezerwacja wizyt,
• mechanizm wywoływania klientów urzędu (informacja na monitorach grupowych oraz system przywoływania głosowego),
• mechanizm zamiany biletu drukowanego na wersję elektroniczną, umożliwiającą śledzenie stanu kolejki oraz wysyłanie powiadomień do klienta.

Jak działa system kolejkowy?
1. Pobierz w automacie biletowym bilet z numerem w kolejce i liczbą osób oczekujących na załatwienie swojej sprawy.
2. Idź do sali obsługi, gdzie na ekranach grupowych wyświetlane są numery biletów oczekujących na obsługę.
3. Czekaj na wezwanie do właściwego okienka – gdy pracownik wywoła twój numer, wyświetli się on na ekranie grupowym i stanowiskowym oraz usłyszysz zapowiedź słowną. W dwóch lokalizacjach, tj. w PIUM-ach w centrach handlowych Plaza i Copernicus, nie sa generowane zapowiedzi słowne.

W celu umożliwienia rezerwacji wizyty przez Internet od jutra zostanie udostępniony mieszkańcom serwis rezerwacja.um.torun.pl, w którym w pięciu prostych krokach można umówić się na wizytę w urzędzie:
1. Wskaż rodzaj sprawy, jaką chcesz załatwić.
2. Wybierz lokalizację, gdzie chcesz się zgłosić.
3. Wybierz termin i godzinę załatwienia sprawy (dostępne są terminy na 30 dni do przodu).
4. Uzupełnij pola niezbędne do przeprowadzenia rezerwacji (imię i nazwisko/nazwa firmy, numer telefonu komórkowego lub adres e-mail).
5. Potwierdź swoją rejestrację, wprowadzając kod otrzymany smsem, a otrzymasz kolejnego smsa z informacją o zarezerwowanym terminie wizyty oraz numerze biletu.

Należy pamiętać, aby we wskazanym dniu być 5-10 minut przed umówionym terminem wizyty. System automatycznie umieszcza klienta na liście osób do obsłużenia we wskazanej przez klienta godzinie.

W przypadku, gdy klient nie pojawił się w urzędzie w momencie wywoływania przez system, następuje wywołanie numeru klienta zgodnie z kolejnością pobrania biletu lub godzin rezerwacji. Klient nie stawił się, więc pracownik wybiera na terminalu przycisk „Nie zgłosił się” i przechodzi do wyboru kolejnego klienta. Po jego obsłużeniu, ponownie automatycznie wywoływany jest klient, który nie stawił się o czasie. Jeśli sytuacja się powtórzy, to znów następuje wezwanie kolejnego klienta. Następnie wykonane jest trzecie wezwanie klienta. Jeśli również wtedy klient nie stawi się, system automatycznie usuwa go z kolejki.

Niezależnie od tego, czy zapiszemy się do kolejki bieżącej, czy też internetowej, możemy skorzystać z tzw. biletu elektronicznego. Wystarczy przy użyciu urządzenia mobilnego zeskanować umieszczony na bilecie QR-kod, który przekieruje nas na stronę e-biletu, gdzie będziemy mieli bieżącą informację o stanie kolejki oraz szacowanym czasie oczekiwania na wezwanie. W ramach e-biletu istnieje możliwość otrzymywania z wyprzedzeniem powiadomień np. SMS o konieczności stawienia się w urzędzie w celu załatwienia sprawy.
Źródło: materiały nadsyłane przez jednostki samorządu terytorialnego.
Za treść tych informacji PAP S.A. nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności.

TAGI:
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25