facebook RSS # #

21.05.2019 01:34

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-05-13 15:52       aktualizacja: 2019-05-15 10:51       PARLAMENT EUROPEJSKI 2019
  A A A

Urząd mobilizuje. Zachęć do głosowania - wygraj hulajnogę

Urząd mobilizuje. Zachęć do głosowania - wygraj hulajnogę
Fot.Fotolia
Urząd marszałkowski województwa kujawsko-pomorskiego mobilizuje mieszkańców regionu do udziału w wyborach europejskich - w ogłoszonym w tym celu konkursie wygraną może być podniesienie frekwencji wyborczej i ...elektryczna hulajnoga.

Zadaniem uczestników konkursu jest nakręcenie krótkiego filmu (może być komórką) pod hasłem "Głosuję 26 maja, bo ...".

"Konkurs jest oczywiście zabawą, ale organizujemy go ze szczególnego powodu. Także od nas zależy kształt Unii Europejskiej, a także to, na ile Bruksela zechce spełniać nasze oczekiwania i odpowiadać na aktualne i przyszłe wyzwania tak, jakbyśmy chcieli. Warunkiem jest liczna frekwencja przy urnach" - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Nagrodami w konkursie są elektryczne hulajnogi, a partnerem inicjatywy urzędu marszałkowskiego są lokalne media, do których należy nadsyłać prace konkursowe. W konkursie mogą wziąć udział wszyscy mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego (niezależnie od zameldowania na pobyt stały lub czasowy).

Nagrania można nadsyłać do 15 maja, ogłoszenie listy zwycięzców - 24 maja.

W konkursie ocenianie będą spoty, których motywem przewodnik będzie zachęcenie mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego do głosowania 26 maja 2019 r. w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Uczestnik może zgłosić do Konkursu jeden spot trwający maksymalnie 60 sekund; każdy spot powinien zawierać stały element w postaci zdania "Głosuję 26 maja w wyborach do Parlamentu Europejskiego bo..." i jego twórczego uzasadnienia.

Jak istotne są kampanie profrekwencyjne pokazują dane o frekwencji w ostatnich wyborach europejskich w 2014 r. W Polsce wyniosła ona 23,83 proc. Niższą odnotowano jedynie na Słowacji (13,05 proc.) i w Czechach (18,2 proc.). Dla porównania w całej Unii Europejskiej było to 42,61 proc, a w Belgii 89,64 proc.

Własną kampanię profrekwencyjną prowadzi Parlament Europejski pod hasłem "Tym razem głosuję". Kampania jest apolityczna, nie wspiera żadnej partii czy ruchu politycznego ani kandydatów, ale promuje znaczenie wyborów i rolę Parlamentu Europejskiego jako jedynej instytucji Unii Europejskiej wybieranej bezpośrednio przez obywateli.

js/
TAGI:
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25