facebook RSS # #

13.12.2017 08:10

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-01-24 13:31       aktualizacja: 2017-01-24 13:57       E-ADMINISTRACJA
  A A A

Błędy w PESEL. COI o usuwaniu niezgodności i unieważnieniach

Błędy w PESEL. COI o usuwaniu niezgodności i unieważnieniach
Fot. Fotolia
Co zrobić jeżeli w danych w rejestrze PESEL znajdują się błędy, jak usunąć niezgodności w danych dowodu osobistego – pytali urzędnicy eksperta COI.

Co zrobić jeżeli w danych w rejestrze PESEL znajdują się błędy – zapytał urzędnik eksperta Centralnego Ośrodka Informatyki. „Należy usunąć niezgodności, lub wysłać zlecenie usunięcia do właściwego organu” – odpowiada COI.
Publikujemy pierwszą część pytań i odpowiedzi z grudniowego dyżuru COI.

Pytanie: Co zrobić jeżeli w danych w rejestrze PESEL znajdują się błędy?
Odpowiedź: W takiej sytuacji należy usunąć niezgodności, lub wysłać zlecenie usunięcia do właściwego organu.

Pytanie: Jak postępować z dowodem osobistym, jeżeli osoba zmarła już po wyprodukowaniu dowodu, a przed jego dotarciem do urzędu?
Odpowiedź: W takim przypadku należy dowód przyjąć w aplikacji, a następnie wysłać zlecenie usunięcia niezgodności w danych dowodu osobistego do ministerstwa celem jego unieważnienia. Więcej informacji można znaleźć w specjalnym filmie instruktażowym TUTAJ.
 
Pytanie: Jak postępować ze zleceniami dowodu do unieważnienia?
Odpowiedź: Jeżeli dane w rejestrze zmieniły się na inne niż zawarte w dowodzie osobistym należy takie zlecenie zrealizować, po to aby dowód osobisty został unieważniony po upływie odpowiedniego terminu. Jeżeli natomiast dane po zmianie są identyczne jak dane w dowodzie osobistym takie zlecenie należy odrzucić, dzięki czemu dowód nie zostanie unieważniony?

Pytanie: Jak usunąć nieprawidłowy historyczny adres zameldowania?
Odpowiedź: Można to zrobić poprzez akcję usuwanie niezgodności wybierając „Dane historyczne” i odnośnik „Usuń” przy odpowiednim adresie.

Pytanie: Jak dodać historyczny adres zameldowania?
Odpowiedź: Można to zrobić poprzez akcję usuwanie niezgodności wybierając „Dane historyczne” i odnośnik „Dodaj”. Adres staje się historyczny, jeżeli zawiera zameldowanie i wymeldowanie.

Pytanie: Jak usunąć niezgodności w danych dowodu osobistego?
Odpowiedź: W takim przypadku należy wysłać zlecenie usunięcia niezgodności w danych dowodu osobistego do ministerstwa.

Pytanie: Czy planowane są kolejne szkolenia z aplikacji ŹRÓDŁO?
Odpowiedź: Tak, kontynuujemy cykl bezpłatnych szkoleń z aplikacji ŹRÓDŁO. W ostatnim czasie udostępniliśmy terminy na pierwsze pół roku 2017 roku. Zapraszamy do zapisów na stronie szkolenia.zrodlo.gov.pl.

Pytanie: Kiedy zamknąć zadanie małżeństwa?
Odpowiedź: Zadanie małżeństwa należy zamknąć, gdy nie będzie ono kontynuowane w przyszłości.

Pytanie: Jak dane z raportu wygenerowanego w pliku *.csv przenieść poprawnie do arkusza kalkulacyjnego np. Microsoft Excel?
Odpowiedź: Szczegółowa instrukcja wraz ze zrzutami ekranowymi znajduje się na stornie szkolenia.obywatel.gov.pl.

Źródło: COI
Kkż/Serwis Samorządowy PAP
 
KOMENTARZE: 7 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2017-01-26 13:43:22
Urzędnik: Że co? Jakie szkolenia? Zapisałam się na to ich szkolenie 2 stycznia, o 8 rano, full terminów było wolnych. Po 2 tygodniach dostałam meila- brak miejsc!! Te szkolenia to ściema....
 
2017-01-26 13:25:04
alf: COI jest świadome że przekazuje fałszywe dane do MC i MSWiA, a dotyczące zaniżonych co najmniej 3-krotnie wartości stanowiących podstawę subwencji dla gmin z tytułu realizacji zadań rządowych z zakresu USC, PESEL i DO. Inna sprawa, że urzędnik obsługujący Źródło powinien być traktowany jako osoba pracująca w warunkach nadzwyczajnie szkodliwych z obowiązkowym comiesięcznym odszkodowaniem w wysokości nie mniejszej niż 100% otrzymywanego wynagrodzenia miesięcznego.
 
2017-01-25 22:46:17
użbag: Potwierdzam, zgłoszenia w helpdesku pozostają bez echa. Zastanawia mnie tylko, czy panuje tam skrajna niekompetencja, czy też arogancja i ignorancja jaką uprawiają konsultanci została im narzucona przez kierownictwo COI. Niestety, ale jesteśmy na nich skazani, konsultanci mają największą władzę, to od nich zależy, czy przekażą zgłoszenie do realizacji, czy też nie. Dzielnie utrudniają użytkownikom dostępu do szefostwa COI.
Tego betonu nie zmieniła nawet "dobra zmiana" nowego rządu.
Tak jak "@dart" stoję na stanowisku, że problem bagna trzeba nagłośnić na publicznych forach w mediach o zasięgu ogólnopolskim.
 
2017-01-25 13:07:18
dart: Każda komercyjna firma, dostarczająca oprogramowanie, zapewniająca jego serwis i utrzymanie, w przypadku takiego "działania", jak to ma miejsce w Bagnie, już dawno wyleciałaby na zbity py.k z zasądzonymi karami umownymi! Każda, tylko nie COI, nad którym pieczę sprawuje Ministerstwo Cyfryzacji i Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w zakresie merytorycznym! To skandal, że przez dwa lata ten cudowny twór nie działa, wciąż są zgłaszane nowe błędy, a stare nie są realizowane i naprawiane! Od poniedziałku są problemy ze wzmiankami, z realizacją zleceń, nawet otwieraniem aktów (wciąż sypie pięćsetkami- błędami systemu). Podobnie ma się rzecz z dowodami osobistymi- są problemy ze skanowaniem zdjęć, zatwierdzaniem akcji (również pięćsetki)! Piszmy na publicznych forach o wszystkich kłopotach i utrudnieniach , drodzy Koleżanki i Koledzy z EL, DO i USC, bo tylko tak możemy zwrócić czyjąś uwagę na szkodliwą działalność COI! Nasze zgłoszenia w helpdesku pozostają bez echa, czy nikt w MC i MSW nie sprawuje kontroli nad tym tworem, sabotującym nie tylko naszą pracę, ale przede wszystkim rejestry państwowe?!
 
2017-01-25 11:08:15
wolontariusz z USC: Popieram komentarze kierownicy i wolontariuszki.
Cudotwórcy z COI przez 2 lata nie potrafią doprowadzić bagna do stanu używalności. Nie docierają do nich żadne uwagi, żadna krytyka, żadne prośby.
Najmniej kompetentni ludzie siedzą na pierwszej linii wsparcia w service desku i to oni decydują o przekazaniu zgłoszeń do realizacji. W zgłoszeniach nie ma żadnej informacji na jakim etapie jest realizacja zgłoszenia i czy zgłoszenie jest realizowane.
Co do symbolicznego płacenia za czynności w bagnie dodam jeszcze, że powinni naliczyć nam dodatek szkodliwy za współpracę z service deskiem COI.
 
2017-01-24 18:53:01
wolontariuszka: popieram w 100% , kolejna "ulepszona wersja" systemu i codziennie po 2-3 zgłoszenia o wadliwym lub niedziałaniu systemu.
A co do czynności - zdania są zapisane w ustawach więc chyba ministerstwo wie jakie czynności musimy wykonywać, a płaci tylko za wybrane więc reszta pracy to "wolontariat", nie wspomnę o przepisach bhp obowiązujących w każdej pracy.
 
2017-01-24 14:37:07
kierownica: To jakiś żart? Niektóre z tych pytań to chyba COI sam sobie wymyślił!!! Odpowiadajcie na konkretne skomplikowane pytania, a nie banały "kiedy zamknąć zadanie małżeństwa"? Od piątku 20.01.br. znów walczymy z idiotyzmami tego "udanego" Systemu Rejestrów Państwowych!!! A to błąd kod 500 przy realizacji zlecenia, a to przy migracji aktu, a to przy dodaniu wzmianki, itd.,a na stronie obywatel.gov.pl informacja z 2016 roku, że będą aktualizacje ....no brawo!!! Do tego jeszcze zestawienie wykonanych czynności wg którego będą naliczane dotacje!!! a ja się pytam, a z czego mają być te naliczenia???? Jak ŹRÓDŁO cały czas nie pozwala pracować!!!! Czy to jakiś sabotaż? A tu tabelka za tabelką, statystyka za statystyką, rozliczenie za rozliczeniem....Przypiski dalej nie są "zbierane" do statystyki, a co tam. Praca na akord!!! Najlepiej opłacane MIGRACJE, a bieżąca rejestracja ???? Czasami czuję się jak ta Pani na telefon...kiedy słyszę "ja chcę", "ja muszę", "ja potrzebuję", a to moja wina, że ŹRÓDŁO jest puste???? i każdy akt trzeba ręcznie wprowadzić? A co z USUWANIEM NIEZGODNOŚCI? wcześniej ktoś spartolił, a my teraz mamy to poprawiać bo np.: nie odróżniano nazwiska od nazwiska rodowego i wpisywano jak komu pasowało!!! Dlaczego nie mamy płacone za wszystkie czynności ??? Kiedy to się skończy??? Czy ktoś z decydentów pochyli się nad tym BAGNEM.
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25