facebook RSS # #

23.09.2017 18:32

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-01-30 17:28       aktualizacja: 2017-01-30 17:28       E-ADMINISTRACJA
  A A A

Lepiej czy nie. MSWiA pyta gminy o USC po zmianach prawnych i informatycznych

Lepiej czy nie. MSWiA pyta gminy o USC po zmianach prawnych i informatycznych
Fot. Fotolia
Czy pracuje się sprawniej, jak działa system informatyczny i czy zwiększona liczba zadań jest odczuwalna – pyta MSWiA urzędników.

Departament Spraw Obywatelskich MSWiA przygotował ankietę „Funkcjonowanie urzędów stanu cywilnego po wprowadzeniu nowych rozwiązań prawnych i teleinformatycznych". I pyta m.in., czy zwiększona liczba zadań jest odczuwalna.

Resort pyta m. in., czy jest odczuwalne usprawnienie pracy w urzędzie stanu cywilnego w związku z możliwością upoważniania pracowników do wykonywania pewnych czynności. W pytaniu wymienia m.in. takie działania, jak wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby czy zaświadczeń o przyjętych sakramentach.

Wśród pytań są też dotyczące „poprawy w działaniu systemu” i tego, czy „kwestia zgłaszania i eliminowania błędów jest sprawniejsza”. Urzędnicy zostali także poproszeni o dokonanie oceny funkcjonowania systemu teleinformatycznego i odpowiedź, czy ich zdaniem obserwowana jest poprawa jego funkcjonowania.

Ministerstwo pyta także o to, czy proces migracji aktów stanu cywilnego sporządzonych w papierowych księgach przyczynia się do zdiagnozowania błędów widniejących w tych aktach.

Do każdej odpowiedzi oceniający urzędnik może dopisać komentarz. Są też tzw. pytania otwarte. Jedno z nich dotyczy rejestru uznań, inne sposobu przekazywania dokumentów elektronicznych wnioskodawcom (e-puap, email, nośnik itp.).

Wypełnioną ankietę można przesłać na adres: biuro@zgwrp.pl do dnia 6 lutego 2017 r.

Źródło: ZGW RP
kkż/Serwis Samorządowy PAP
 
KOMENTARZE: 13 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2017-02-07 11:58:23
Qba: Czy MC i MSWiA uważają za normalne, że za 2 pełne etaty w gminie posiadającej do 10 tysięcy mieszkańców refundacja za wykonywane zadań z zakresu BUSC, PESEL i RDO wynosi średnio łącznie 3 tysiące złotych? Czy ktoś wyliczył, że pracownicy, którzy muszą posiadać wykształcenie wyższe, a często mają dodatkowe kwalifikacje i wieloletni staż pracy oraz istotne w tej pracy doświadczenie, przy tym poziomie refundacji zostali wycenieni na 800 zł. netto każdy, przy płacy minimalnej 2000 brutto?
 
2017-02-01 11:18:02
kierownica: http://www.zgwrp.pl/aktualnosci/wydarzenia/1077-ankieta-funkcjonowanie-urzedow-stanu-cywilnego-po-wprowadzeniu-nowych-rozwiazan-prawnych-i-teleinformatycznych

to jest link do tej ankiety! I teraz z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że ankieta do nas nie trafiła!!!
 
2017-02-01 11:06:55
kierusc: A Czy Departament Spraw Obywatelskich MSWiA wie o tym, że przygotował ankietę?
A może opracowane są już wyniki, a te ankiety to tylko formalność.
 
2017-02-01 08:49:18
infor: a gdzie ta ankieta? my żadnej z podobnymi pytaniami nie otrzymaliśmy ani od MSWiA ani Wojewody ani od Związku Gmin Wiejskich, jak co roku była ankieta: ile zgonów, ile aktów ile odpisów itp. ale żadnych pytań otwartych i oceniających pracę w Bagnie może ktoś udostępnić tę ankietę
 
2017-01-31 21:18:04
wolonatriusz: równie dobrze ankietę mogli skierować do przedszkolaków! gdyby byli zainteresowani faktyczną oceną systemu nie odstawiali by takich szopek
 
2017-01-31 17:51:29
lasbag: W tym całym bałaganie chodzi o to, że jeżeli ankiety wypełnią użytkownicy z całej Polski i tylko po jednym egzemplarzu, to ocena systemu będzie negatywna i jego twórcy będą w niekomfortowej sytuacji, a jak ankietę zamieszczą na stronie internetowej Związku Gmin Wiejskich , albo jakiegoś Koła Gospodyń Wiejskich itp., to towarzystwo wzajemnej adoracji tak zadziała, że ocena systemu wypadnie bardzo pozytywnie Poza tym "czy kwestia zgłaszania i eliminowania błędów jest sprawniejsza”. To ich bardzo dręczy, bo tu nie ma żadnej poprawy, niektóre błędy przez 2 lata nie zostały naprawione.
Była nadzieja, że będzie poprawa po zatrudnieniu Prezesa stowarzyszenia USC na dyrektorskim stanowisku w MC, Niestety, ale jest jeszcze gorzej.
O RDO i PESEL nawet nie wspominają, a też jest tam wielkie bagno.
 
2017-01-31 14:18:43
kierownica: Do :"knb" tak zgadzam się z Tobą pod warunkiem, że osoba przydzielona jest tylko do tego zadania, w innym wypadku wzrasta ilość unieważnień aktów, jeśli migruje się je między jednym, a drugim zgonem, urodzeniem, uznaniem etc. Więc nie popadałabym w euforię, bo wójt/burmistrz/prezydent nie zatrudni sztabu ludzi do zadań zleconych za które wojewoda mu nie zapłaci (lub zapłaci przelicznikiem 24,16x 0,5 = ??? i.....wracamy do punktu wyjścia
 
2017-01-31 12:48:11
knb: Pomysł o upoważnieniu pracowników do wydawania m.in. odpisów aktów stanu cywilnego jest bardzo dobry. W zasadzie te dokumenty przygotowują pracownicy, więc uzasadnione jest aby je podpisywali. To w znacznym stopniu przyspieszy załatwianie spraw w USC.
 
2017-01-31 09:33:18
Lolek: MSWiA zamiast pytać przyjechałoby na miejsce do urzędów i samodzielnie sprawdziło za co płaci COI. Myślę, że po takich odwiedzinach prokurator miałby sporo roboty.
 
2017-01-31 08:26:32
kierownica: Ankieta? Proszę podać adres strony internetowej!! Bo jeśli to ta, którą wypełnialiśmy na potrzeby MSWiA to nie przypominam sobie, żeby jedno z pytań brzmiało " czy jest odczuwalne usprawnienie pracy w urzędzie stanu cywilnego w związku z możliwością upoważniania pracowników do wykonywania pewnych czynności" owszem było pytanie ale ilu pracowników jest upoważnionych!! Nie pytano nas o poprawę funkcjonalności!!! Tylko o to np. o jaki procent wzrosło zatrudnienie po 1 marca 2015 r., pytano o szacunkowe liczby np. zgonów w 2015 roku, w 2016 roku.....bla,bla,bla. Więc niech MSWiA nie podnosi nam ciśnienia i nie "plecie", że badają i pytają czy pracuje się lepiej. Jednym słowem mam odpowiedzieć?! NIE NIE PRACUJE SIĘ LEPIEJ!!!!! Karty "przywiązały nas do komputerów", dotacje liczone są za niektóre czynności, klienci są oburzeni że muszą czekać na odisy, na rejestrację zgonu, czy urodzenia i słynny błąd kod 500, NIE nie pracuje się lepiej!!! Trzeba byłoby zatrudnić jeszcze sztab ludzi, aby akty mogły być migrowane w zadowalającym (ale kogo?) tempie!!! a praca znów w pełni była na potrzeby i oczekiwania klientów!
 
2017-01-31 08:05:22
użytkownik: Czy może nas coś jeszcze zaskoczyć?
MSWiA zwraca się do USC za pośrednictwem ZGW RP (Związku Gmin Wiejskich RP)?
Jest droga służbowa, wojewoda jest przedstawicielem rządu w terenie, organem nadzoru nad USC i wszystkie wiążące ankiety, statystyki, zestawienia, informacje wędrują tą drogą.
To, o czym Państwo piszecie, to jakieś działania KOŹu (Komitetu Obrony Źródła), albo KOBu (Komitetu Obrony Bagna)
 
2017-01-30 20:53:24
ja.M: Mogli zapytać w COI (co sądzi o Źródle?) i darować sobie takie ankiety.
A tak na poważnie, ciekawe co na to MAS?
 
2017-01-30 18:24:20
samorządowiec: Czy to następna akcja promocyjna?
Do gminy nie dotarła żadna ankieta zawierająca pytania wymienione w przedmiotowym artykule.
Poprawą działania systemu i kwestią zgłaszania i eliminowania błędów od 2 lat nikt się nie interesował, albo ankiety trafiają do LASa, a użytkownicy systemu nic o niej nie wiedzą.
Poza tym bagno, to nie tylko USC.
COI nie reaguje na zgłaszane błędy i unika kontaktów z użytkownikami bagna. Dodzwonić można się tylko do konsultantów blokujących nasze zgłoszenia na Atmosferze i utrudniających kontakt z ich przełożonymi. To największy beton w powojennej Polsce.
W dniu dzisiejszym bagno sypało pięćsetkami (błąd 500)
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.23