facebook RSS # #

18.10.2017 09:30

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-03-23 16:36       aktualizacja: 2017-03-23 20:35       E-ADMINISTRACJA
  A A A

Krótka awaria. W czwartek rano był problem z działaniem aplikacji Źródło

Krótka awaria. W czwartek rano był problem z działaniem aplikacji Źródło
Fot. Fotolia
W czwartek rano był problem z aplikacją ŹRÓDŁO. "W całej Polsce nie działa skanowanie wniosków dowodowych do RDO w źródle" - do redakcji wpływały maile o takiej treści.

Jak nam powiedział rzecznik Centralnego Ośrodka Informatyki Igor Ryciak, awaria wystąpiła w czwartek rano i trwała od początku godzin otwarcia urzędów do ok. godziny 8:40.

"Pierwsze sygnały od naszego Service Desk zaczęły spływać ok. godziny 8:20. Oznacza to, że problem został zidentyfikowany i rozwiązany po ok. 20 minutach" - podkreślił.

Jak się dowiedzieliśmy, awaria występowała w całym kraju, ale nie na wszystkich stacjach roboczych. Usterka dotyczyła pobierania aplikacji odpowiedzialnej za podpisywanie i skanowanie.

Raport z awarii (pełne zbadanie przyczyny) ma być gotowy jutro w godzinach popołudniowych. Poprosimy wtedy COI o dokładniejsze informacje.

kkż/Serwis Samorządowy PAP
 
KOMENTARZE: 5 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2017-03-27 11:26:09
Grzanka: Nie po to 5 konsultantów myślało nad procedurą czyszczenia kesza w przeglądarce by teraz to naprawiać.

Sparafrazuję klasyka:
Droga koleżanko, taka pobłażliwość wobec urzędników jest niedopuszczalna! Gotowi pomyśleć, że my tu jesteśmy dla nich!

Tak na serio to coś tam się zaczęło dziać jeśli chodzi o cache. Może w niedługim czasie będzie lepiej


 
2017-03-26 22:25:24
seba: urzędnik_usc: Proste - bo COI nie chce się wdrożyć poprawek, które mają gotowe. Jakiś czas temu już się chwalili, że mają nowe narzędzie do skanowania i podpisywania, które instaluje się na komputerze, a nie ściąga aplet. No i co? Nic.
A na wolnym działaniu to chyba im zależy żeby było za co hejtować, bo z tym to od początku wiadomo, że nie może dobrze działać jak za połączenie odpowiadają wolne karty chipowe. Słyszał tam ktoś o cache? Może min. Streżyńska się wreszcie obudzi i ustawi właściwie priorytety?
 
2017-03-26 21:28:23
basia: krótka awaria trwa od 1 marca 2015 roku /w małymi przerwami/
 
2017-03-24 09:04:57
urzędnik_usc: Ja się zastanawiam, tak czysto z punktu z widzenia użytkownika aplikacji, dlaczego ona jest taka powolna? Dlaczego to kółeczko musi się tak długo kręcić przed podpisaniem czynności? Dlaczego aplet musi ładować się każdorazowo do każdego podpisania. Na podpisanie aktu czekamy po kilka minut, a w tym czasie byśmy już wydali odpis i wprowadzili dane do GUS-u. Dlaczego przechodzenie między czynnościami jest takie mozolne? Czy programistyka nie pozwala na stworzenie aplikacji, która działałaby "od kliknięcia"?
 
2017-03-24 08:21:05
zniesmaczony samozadowoleniem rzecznka COI: bzdury! Problem był na stacjach z WIN 10 i z WIN 7. Problem z głosiłem o 8.10 bo wcześniej się nie dało dodzwonić. Helpdesk pracuje od 8.00 (a urzędy mają problemy od 7,30). Do tego czasu użytkownicy ponosili konsekwencje dezaktualizacji a my szukaliśmy przyczyny na własną rękę.
Były zapewnienia że wszelkie zmiany w aplikacji będą wdrażane po sprawdzeniu przez wybranych użytkowników i co?

newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25