facebook RSS # #

26.06.2017 02:44

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-05-18 17:00       aktualizacja: 2017-05-18 18:00       E-ADMINISTRACJA
  A A A

Migracja później. Pilotaż masowej migracji projektów aktów do BUSC przesunięty

Migracja później. Pilotaż masowej migracji projektów aktów do BUSC przesunięty
Fot. Fotolia
Pilotażowe wdrożenie usług umożliwiających masową migrację projektów aktów do BUSC zostało przesunięte na 9 czerwca - informuje COI.

Centralny Ośrodek Informatyki informuje, że planowane na 19 maja 2017 r. wdrożenie zmian dotyczących migracji aktów z pliku, o których mowa w piśmie z dnia 24 kwietnia 2017 r. syg. DUiRS-IV.6102.2.2017 oraz pilotażowe wdrożenie usług umożliwiających masową migrację projektów aktów do BUSC zostało przesunięte na 9 czerwca 2017 r.

COI podkreśla, że przystąpienie do masowej migracji nie jest obowiązkowe. Pilotaż zostanie przeprowadzony przez Urzędy Stanu Cywilnego w Nowej Soli i Częstochowie.

Pozostałe urzędy będą mogły przystąpić do masowej migracji po przeprowadzeniu pilotażu. W dowolnym momencie urząd może zgłosić chęć korzystania z masowej migracji. W każdej chwili można też wysłać wniosek o dostęp do SRP i wydanie certyfikatu.

COI przypomina też, że nie ma konieczności przekazywania do Ministerstwa Cyfryzacji informacji o adresach IP. Termin 12 maja, który był wyznaczony na powiadomienie, czy dany USC skorzysta z masowej migracji, miał na celu „ocenę zainteresowania nową funkcjonalnością oraz oszacowanie potencjalnego obciążenia bazy”.

„Token lub kartę organ gminy zakupuje na własny koszt i dostarcza do Ministerstwa Cyfryzacji wraz z wnioskiem o dostęp do SRP. Wszelkie informacje na temat masowej migracji zostały przekazane do Wydziałów Spraw Obywatelskich Urzędów Wojewódzkich pismem z dnia 24 kwietnia 2017 r. syg. DUiRS-IV.6102.2.2017” – czytamy w komunikacie COI.

Źródło: COI
kkż/
 
KOMENTARZE: 5 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2017-06-04 15:30:35
skołowany urzędnik: Jaka migracja masowa. To trzeba było zrobić przed wejściem źródła, a teraz, gdy do systemu wprowadzono jakąś ilość aktów nagle migracja masowa. Poza tym czy to ułatwi pracę ? Wątpię. Wprowadzenie czystego aktu bez wzmianek i przypisów zajmuje około 4 - 5 minut, z tymi elementami około 10. Przy migracji masowej tak czy tak będę musiał mieć przed sobą księgę i sprawdzać akt z aplikacji wspierającej z aktem w księdze zanim go zaakceptuję,a więc dodatkowa robota. Ponadto muszę sprawdzić, czy dany akt z liczby migrowanych masowo nie jest już w systemie. Pytam więc, po co to komu teraz ?
 
2017-05-19 15:06:54
urzędnik_usc: Oczywiście, można rzucić hasło "likwidujemy małe USC, będą oszczędności", bo to hasło zawsze chwytliwe. Jednakże dwie zasadnicze kwestie: do obsługi mieszkańców z gminy, w której zostanie zlikwidowane USC, trzeba będzie zatrudnić dodatkową osobę, bo średnie i duże USC już teraz mają od groma roboty i z obecną ilością etatów nie poradzą sobie z obsługą dodatkowej gminy i dodatkowych ksiąg. To po pierwsze. A po drugie - interesanci z tej "zlikwidowanej gminy" często będą musieli jechać nawet kilkadziesiąt kilometrów, by załatwić sprawę. Oczywiście temat likwidacji małych USC na pewno jeszcze wróci i myślę że wcześniej czy później tak się stanie, jednak trzeba to zrobić z głową, żeby nie wylać dziecka z kąpielą.
 
2017-05-19 12:48:57
kierownica: Do "wątpiący w likwidację biurokracji". Mieszkam w małej miejscowości, bez szpitala, ośrodków opieki, hospicjum itd., więc wiem ile rocznie urząd w mojej miejscowości rejestruje zdarzeń z zakresu stanu cywilnego (wiadomości rozchodzą się pocztą pantoflową w tempie ekspresowym),a tendencja rejestracji zdarzeń jest raczej malejąca niż rosnąca w przypadku tych małych usc. Stąd moje przypuszczenia i śmiem twierdzić, że nie bez pokrycia. Co do likwidacji małych USC to zgadzam się, ma Pan rację "murzyn zrobi swoje" można zlikwidować nierentowny urząd. To jest główny cel informatyzacji, komputeryzacji. Nie mnie oceniać czy dobry to okaże się w praktyce na przestrzeni lat. Już kiedyś likwidowano małe urzędy skarbowe, a po kilku latach ponownie je reaktywowano, obecnie tendencja jest znów ukierunkowana na ograniczanie liczy placówek. No cóż zobaczymy....
 
2017-05-19 08:56:39
wątpiący w likwidację biurokracji: kierownica skąd to podejrzenie, że małe urzędy mają wszystko w aplikacji wspierającej? Duże USC wcześniej przeszły z maszyn do pisania na komputery.
Jeśli nawet diagnoza stanu jest prawidłowa w co wątpię, to tylko ułatwi likwidację małych USC gdy zrobią swoje. ... i przerośnięta administracja zacznie się kurczyć.
 
2017-05-19 07:46:07
kierownica: Zaczyna się! Coś Państwu to przypomina? I wyjdzie jak zwykle! Migracja masowa - sukces będzie odtrąbiony, a czy ktoś z COI lub ministerstwa pytał urzędy w jakim stopniu uzupełniona jest aplikacja (już teraz)wspierająca? Wątpię, aby poza małymi urzędami któryś miał pełną bazę aktów, która zezwoli na migrację masową!!!
newsletter

TAGI

PARTNERZY 
  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.22