facebook RSS # #

25.09.2017 13:30

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-06-27 16:59       aktualizacja: 2017-06-27 17:00       E-ADMINISTRACJA
  A A A

Największa paczka. COI: wdrożenie z 24 czerwca zawierało najwięcej zmian w historii SRP

Największa paczka. COI: wdrożenie z 24 czerwca zawierało najwięcej zmian w historii SRP
Fotolia
Wdrożenie z 24 czerwca było największą zakresowo paczką zmian od chwili uruchomienia SRP w marcu 2015 r. – informuje COI. System działa, jednak odnotowano problemy.

Wdrożenie z 24 czerwca było największą zakresowo paczką zmian od chwili uruchomienia Systemu Rejestrów Państwowych w marcu 2015 r. – informuje COI. Oprócz zmian pod masową migrację aktów stanu cywilnego, zawierało 212 innych zmian i poprawek.

Jak nas poinformował Igor Ryciak, rzecznik prasowy Centralnego Ośrodka Informatyki, system po wdrożeniu działa stabilnie, zarówno w zakresie wydajności, jak i dostępności.

„Niestety, po wdrożeniu odnotowaliśmy problemy związane z aplikacją do podpisywania, procesem migracji (w tym walidacją na historyczne numery aktów) oraz widocznością projektów aktów stanu cywilnego” – potwierdza Ryciak.

Sygnały na temat problemów z działaniem aplikacji dostaliśmy rano od Czytelników. Według urzędników, od rana BUSC nie działała prawidłowo i były kłopoty z reakcją service desk COI na zgłoszenia błędów. Nie można było także wprowadzić aktu do systemu, aby wydać odpis.

„Problemy te zespół COI rozwiązuje na bieżąco” – odpowiedział na nasze pytanie Igor Ryciak. „Pierwsza paczka poprawek została wdrożona w nocy z 26 na 27 czerwca (poprawa aplikacji do podpisywania), kolejna paczka przygotowywana jest do wdrożenia jeszcze w dniu dzisiejszym (27 czerwca)” - dodał.

Jak podreślił rzecznik, COI na bieżąco prowadzi też monitoring działania systemu - automatyczny w zakresie wydajności systemu i ręczny w zakresie błędów zgłaszanych „na pierwszą linię”.

„Nasz Service Desk działa bez zakłóceń. Obsługujemy napływające zgłoszenia elektroniczne w Atmosferze oraz świadczymy telefoniczne wsparcie urzędników” – powiedział Ryciak.

Jak jednak dodał, problematyczne są tylko zgłoszenia, które zawierają proste, niepełne opisy.

„Dlatego prosimy zgłaszających, aby dostarczali nam, poza informacjami, że jest błąd, także dokładne scenariusze postępowania ze wskazaniem, która akcja kończy się błędem. Prosimy też o przesyłanie zrzutów ekranowych z błędami oraz dodatkowych logów, które są niezbędne do analizy zgłoszeń oraz przygotowania rozwiązania” – podkreślił rzecznik COI.

COI przypomina, że na newsletter informacyjny Centralnego Ośrodka Informatyki można zapisać się pod adresem https://mailing.coi.gov.pl/lists/.

Kkż/
 
KOMENTARZE: 6 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2017-06-28 15:25:00
serveryn: Tak oto COI z cała powagą podchodzi do zgłoszonego przez użytkownika problemu:

Proszę o odpowiedź na następujące zagadnienia, uzyskane informacje są niezbędne do dalszego działania:1. Jaka jest lokalizacja ( dokładny adres ) instalacji łącza dedykowanego którego dotyczy zgłoszenie ?2. Imię, nazwisko oraz telefon do osoby kontaktowej odpowiedzialnej za łącze w lokalizacji.3. Czy wszystkie urządzenia infrastruktury sieciowej są podłączone do zasilania?4. Czy zainstalowano w urzędzie urządzenie bezprzewodowe (GSM / 3G / CDMA) czyurządzenie kablowe?- kablowe - czy jest podłączone do sieci teletransmisyjnej Exatela / Orange jeżeliWykonawca dostarczył 2 urządzenia, to czy są one połączone między sobą?- bezprzewodowe5. Przy których oznaczeniach danego urządzenia diody świecą/migają?6. Czy stacja robocza została skonfigurowana zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi na stronie ankiety.obywatel.gov.pl(Instrukcja jest dostępna po zalogowaniu LAS-a na stronie https://ankiety.obywatel.gov.pl/ > Pliki do pobrania > Wymagania dla stacji końcowych SRP).7. Czy stacja robocza jest podłączona wyłącznie do sieci SRP (zgodnie z wytycznymi, stacja może być podłączona tylko do łącza dedykowanego).8. Czy interfejs sieciowy stacji roboczej podłączonej do SRP jest ustawiony naotrzymywanie informacji w trybie automatycznym?- jeżeli nie, to należy ustawić interfejs w tryb automatyczny (zarówno dla pobieraniaadresu IP, jak i DNS)- jeżeli tak, to prosimy o podanie informacji wyświetlającej się po podaniu w wierszu poleceń (cmd), kolejno następujących komend: ipconfig /all oraz route print9. Czy pobranymi automatycznie adresami serwerów DNS są: 10.240.248.10 oraz10.240.240.10?- jeżeli nie, to proszę o ręczne wpisanie powyższych adresów DNS10. Czy pinguje się brama domyślna? (adres bramy widoczny po wpisaniu komendyipconfig /all)- jeżeli tak, to proszę podać adres domyślny bramy.11. Czy pinguje się adres 10.240.248.10 ?12. Czy pinguje się adres srp-test.obywatel.gov.pl ?13. Czy pinguje się adres zrodlo.obywatel.gov.pl ?14. Czy w przeglądarce internetowej zgodnej z wymaganiami COI:- Google Chrome v. 38 lub wyższa;- Internet Explorer v. 10 lub wyższa;- Firefox v.32 lub wyższa.otwiera się strona srp-test.obywatel.gov.pl?15. Czy w przeglądarce otwiera się strona szkolenia-zrodlo.obywatel.gov.pl?16. Czy można zalogować się do aplikacji szkoleniowej na łączu dedykowanym?17. Czy w przeglądarce internetowej na łączu dedykowanym otwiera się prawidłowo wersja produkcyjna aplikacji zrodlo.obywatel.gov.pl?18. W konsoli (w wierszu poleceń - cmd) na komputerze z dostępem do łącza dedykowanego proszę wpisać: " nslookup zrodlo.obywatel.gov.pl " i wynik załączyć do zgłoszenia.Z wyrazami szacunkuZespół Service Desk


Jednocześnie informujemy że w przypadku braku odpowiedzi zgłoszenie zostanie automatycznie rozwiązane
 
2017-06-28 11:27:44
marian: Na szczęście wyszedłem już z tego bagna i mam święty spokój!!! Powodzenia dla aktualnie tam jeszcze siedzących...
 
2017-06-28 10:39:15
Jarek: A to standardowa odpowiedź na zgłoszenie o błędzie migracji:
Dzień dobry!
Proszę o załączenie:
1) zrzut ekranu certyfikatu z pola podmiot:
Poniżej przesyłam krótka instrukcje jak je uzyskać w zależności od modelu karty
dla kart "Athena":
Aby odczytać dane certyfikatu z karty należy wykonać następujące kroki:
a) Włóż kartę do czytnika.
b) Uruchom program „IDProtect Options” (Start > Wszystkie Programy > IDProtect Client > IDProtect Manager).
c) Wybierz zakładkę „Certificates & Keys”.
d) Kliknij prawym klawiszem myszy na certyfikacie i z menu wybierz „View”.
e) W oknie „Certyfikat” przejdź na zakładkę „Szczegóły”.
f) Przewiń okno do danych „Podmiot”.
g) Po kliknięciu na pole "podmiot" poniżej wyświetlą się potrzebne dane, proszę zrobić zrzut ekranu z tego okna.
Dla Kart "Gemalto":
Aby odczytać dane certyfikatu z karty należy wykonać następujące kroki:
a) Włóż kartę do czytnika.
b) Uruchom przeglądarke Firefox, nastepnie wybrać "otwórz menu", "opcje", zakładka zaawansowane
c) Wybierz zakładkę „Certyfikaty" i kliknij "wyświetl certyfikaty".
d) Kliknij lewym klawiszem myszy na danych użytkownika i klkinij "wyświetl”.
e) W oknie „Certyfikat” przejdź na zakładkę „Szczegóły”.
f) Przewiń okno do danych „Podmiot”.
g) Po kliknięciu na pole "podmiot" poniżej wyświetlą się potrzebne dane, proszę zrobić zrzut ekranu z tego okna.
Z wyrazami szacunku
Zespół Service Desk
i tak odpowiadają na każde zgłoszenie
co ma piernik do wiatraka, wszystko inne działa, podpisuje, szukanie winy jak zwykle nie w źródle tylko u użytkownika tego szajsu.
Bez wyrazów szacunku
urzędnik
 
2017-06-28 10:34:22
Jarek: Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Testują migrację masową z aplikacji wpierających, ale przy okazji wyłożyli migrację aktów pojedyńczych. Oczywiście COI twierdzi, że za migrację aktów z pomocą aplikacji wspierających odpowiada producent aplikacji wspierającej, a nie COI. Żeby było ciekawiej, producentem aplikacji wspierającej, której używam jest właśnie COI... Sami miedzy sobą nie potrafią przekazać sobie informacji z czego wynika błąd przy migracji z pliku z aplikacji wspierającej. A co dopiero mówić gdy producentem aplikacji jest firma zewnętrzna np. Technika. Oczywiście zgłoszenie o całej sytuacji wisi na atmosferze bez odzewu. A ty urzędniku klep ręcznie akty, tylko się nie pomyl...
 
2017-06-28 09:08:05
użytkownik bagna: Użytkownik bagna ma posiadać wykształcenie administracyjne lub prawnicze, a to, że posiada również wiedzę z zakresu obsługi systemów informatycznych nie oznacza, że musi testować bagno, analizować i dokumentować błędy systemu.
LAS, który jest informatykiem społecznie wykonuje świadczenia na rzecz COI.
Ustawodawca określił podmiot odpowiedzialny za SRP. Źródło jest dla użytkownika narzędziem pracy i powinno być sprawne, tak, aby obsługa obywatela odbywała się bezproblemowo.
To skandal, że podmiot, który bierze kasę za utrzymanie bagna upomina się o dokładne informacje o błędach systemu.
Szanująca się firma, kiedy otrzyma informację o wadliwym działaniu jej produktu, sama jest zainteresowana szybkim usunięciem awarii, a wskazówki, czy sygnały o błędach są dla niej cennymi wskazówkami, tymczasem użytkownik systemy składający przez service desk zgłoszenie błędu traktowany jest przez COI jak intruz, który zakłóca im spokój.
 
2017-06-27 18:51:04
samorządowiec: Niech Pan rzecznik się określi: albo działa stabilnie, albo są problemy. Jedno wyklucza drugie.
W dniu dzisiejszym bagno działało bardzo wolno, czasem nie działało, muliło, problemy były we wszystkich 3 modułach.
Korespondencja z COI przez Atmosferę nie ma sensu, service desk nie reaguje na nasze zgłoszenia. Konsultanci stoją na straży, aby nigdzie wyżej się nie dodzwonić, i to właśnie oni mają w COI największą władzę. LAS może sobie pisać, a konsultant zrobi wg uznania. Ludzie tam pracujący nie mają pojęcia, jak obsługuje się mieszkańców w terenie, nie mają pojęcia o administracji.
Nie mają żadnego szacunku do człowieka, nie dociera do nich, że misją urzędnika jest służenie obywatelowi, a przez nieudolność COI urzędnik w gminie musi tłumaczyć się za ich błędy.
COI psuje dobre imię pracownika samorządowego.

newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.23