facebook RSS # #

15.12.2018 07:02

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-12-12 15:41       aktualizacja: 2017-12-12 16:20       E-ADMINISTRACJA
  A A A

Narzędzie dla gmin. MC: do masowej migracji niezbędne dostosowanie aplikacji wspierającej i certyfikat

Narzędzie dla gmin. MC: do masowej migracji niezbędne dostosowanie aplikacji wspierającej i certyfikat
Fotolia
Gmina powinna dostosować aplikację wspierającą do wymagań technicznych i wystąpić o certyfikat do komunikacji z modułem masowej migracji – informuje MC.

Zadaliśmy Ministerstwu Cyfryzacji pytanie, w jaki sposób gminy mogą skorzystać z masowego migratora aktów stanu cywilnego.

Gmina powinna dostosować aplikację wspierającą do wymagań określonych przez COI w zakresie rozwiązań technicznych, następnie lub równolegle wystąpić do ministerstwa o wydanie certyfikatu w celu umożliwienia połączenia aplikacji wspierającej z modułem masowej migracji. W dalszej kolejności przystępujemy do migrowania danych – poinformował nas resort cyfryzacji.

Migrator to rozwiązanie systemowe, do którego dostęp jest możliwy poprzez istniejące w gminach łącze dedykowanie do połączenia z SRP. Do nawiązania komunikacji niezbędny jest certyfikat, a po stronie gminy dostosowanie posiadanych aplikacji w celu umożliwienia transmisji danych w oczekiwanym przez SRP formacie. Na etapie przygotowywania rozwiązania COI współpracował z dostawcami aplikacji wspierających, które posiadają gminy.

Jak wyjaśnia resort, rozwiązanie wykorzystane przy masowej migracji opiera się na stosowanym wcześniej jednostkowym trybie przekazywaniu aktów do rejestru z USC. Pilotaż wykazał, że użycie tego rozwiązania nie jest barierą dla urzędników.

Zakończony na początku grudnia pilotaż migracji aktów stanu cywilnego odbywał się w siedmiu urzędach: od czerwca w USC Nowa Sól i USC Częstochowa, w sierpniu dołączyły USC Ełk i USC Warszawa, w październiku USC Katowice, a w listopadzie USC Łask i USC Sianów.

Jak informuje ministerstwo, w trakcie trwania całego pilotażu udostępniono możliwość korzystania z usługi masowej migracji 52 urzędom. Wykonano łącznie migrację ok. 3500 aktów stanu cywilnego w ramach usługi sieciowej.

Resort podkreśla, że wyniki wskazują na gotowość włączania kolejnych urzędów. Celem pilotażu było potwierdzenie poprawności działania narzędzia, weryfikacji wydajności systemu, weryfikacji jakości i poprawności migrowanych danych, użyteczności i ergonomii rozwiązania, a także konfiguracji stacji roboczych i współpracy z aplikacjami wspierającymi funkcjonującymi w USC.

Jak już informowaliśmy, w pierwszym kwartale 2018 roku planowane jest wdrożenie II etapu masowej migracji. Etap drugi wprowadza funkcjonalność masowego podpisu migrowanych aktów stanu cywilnego i masową aktualizację rejestru PESEL. Ma to na celu optymalizację wykonywanych dotychczas pojedynczych czynności.


kkż/
 
KOMENTARZE: 5 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2017-12-15 08:47:56
adam: Migracja wymaga certyfikatu, a wiec zakupu nowej karty. Kart te obsługiwane są przez aplikacje idproject w wersji wyższej np. 6.30
Większość pracowników posługuje się certyfikatami starszymi, które wymagają wersji programu 5.21
A więc nowy certyfikat jest niekompatybilny ze starym. Co za tym idzie albo pracujemy w źródle jako użytkownik albo migrujemy. Oczywiście przeinstalowując oprogramowanie.
Czy ma ktoś pomysł jak to rozwiązać ? Oczywiście nie stawiając kolejnego komputera obok :)
Wszystkich LAS-ów zaskoczę :))- Help desk nie widzi w tym problemu i nie zna odpowiedzi na powyższe pytanie!
 
2017-12-13 13:44:21
Gruszka: Na portalu TVP INFO jest artykuł jak się kończy akcja komorników na rejestrze PESEL z 2016. Chciałbym tutaj zauważyć że oberwał administrator który technicznie umożliwił zdalny dostęp do Źródła.
Panowie LASowie czujecie ten dreszczyk emocji z nadchodzącej przygody :-)
 
2017-12-13 10:41:21
użytkownik kierownik: Problem w tym, że COI prowadzi konsultacje z kierownikami, którzy zatrudnieni są do reprezentacji, a nie z tymi, którzy praktyczne obsługują bagno.
Jeżeli ktoś nie pracuje 8 godzin dziennie na tym ustrojstwie, nie ma pojęcia o jego funkcjonowaniu, o problemach urzędników z service deskiem, o lekceważeniu i ignorowaniu zgłoszeń przez COI.
Dostosowanie migratora do użytku wiąże się z kosztami. Kto ma pokryć te koszty?
 
2017-12-13 07:54:40
Kiedy zlec. usunięcia niezgodności będą również generowane automatycznie po analizie BUSC/PESEL?: Chcę być optymistą, ale jak na masową migrację 3,5tys aktów to straszna mizeria.
Bez masowego migratora i wykonując zwykłe czynności codzienne, mój 2-osobowy USC migruje ok 2 tys aktów rocznie (poprawiając przy tym ręcznie to, czego aktualizacja PESEL nie zrobiła automatycznie)
 
2017-12-13 07:26:49
kierownica: Migracja masowa - I etap zakończony. Co to oznacza? Czy z aplikacji wspierającej mam zaczytać hurtem dany rocznik? Ale każdy zaczytany akt trzeba sprawdzić przed podpisaniem, czyż nie? A co jeśli z danego rocznika kilka aktów już jest w ŹRÓDLE - trzeba dokonać weryfikacji i usunąć projekt aktu, żeby te nie zdublowały się i żeby następnie nie trzeba było ich unieważniać? Pytanie nasuwa się za pytaniem....zwykle pozytywnie przyjmuję wszelkie zmiany, nowinki, udogodnienia ale niespełna po trzech latach ze ŹRóDŁEM wiem, że tak kolorowo jak opowiada to ministerstwo czy COI już nie będzie.
 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25