facebook RSS # #

18.12.2018 17:40

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-12-28 11:48       aktualizacja: 2017-12-28 11:57       E-ADMINISTRACJA
  A A A

Proste wnioski. Resort cyfryzacji zachęca do współprojektowania nowych usług cyfrowych

Proste wnioski. Resort cyfryzacji zachęca do współprojektowania nowych usług cyfrowych
Fot. MC
Ministerstwo Cyfryzacji zachęca do włączenia się w projektowanie dwóch nowych usług cyfrowych. Każdy może przetestować nowe wnioski i zgłosić uwagi.

Ministerstwo Cyfryzacji zachęca do włączenia się w projektowanie dwóch nowych usług cyfrowych - wniosku o wydanie prawa jazdy i o rejestrację narodzin. Resort podkreśla, że cyfrowe usługi publiczne tworzone są dla obywateli, więc ich zdanie jest ważne.

Cyfrowe dokumenty można przetestować – ministerstwo udostępniło aktywne formularze, które pozwalają zapoznać się z nowymi usługami, które planuje uruchomić na początku 2018 r. Są to: "wniosek o prawo jazdy" oraz "wniosek o rejestrację narodzin dziecka".

Resort podkreśla, że jego celem jest, żeby wniosek można było wypełnić w kilka minut, w dowolnym czasie i miejscu, na różnych urządzeniach.

Każdy może włożyć swój wkład w projektowanie usług. MC zachęca do przetestowania wniosków i podzielenia się uwagami.


Wnioski można przetestować tutaj:

Wniosek o wydanie prawa jazdy

Wniosek o rejestrację narodzin dziecka – scenariusz I

Wniosek o rejestrację narodzin dziecka – scenariusz II



W celu przekazania uwag należy wypełnić ankiety:

Wniosek o wydanie prawa jazdy – ankieta

Wniosek o rejestrację narodzin dziecka – ankieta


Uwagi można też przesłać mailem pod adresy: prawojazdy@mc.gov.pl lub narodzinydziecka@mc.gov.pl.

kkż/

 
KOMENTARZE: 3 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2017-12-28 15:02:32
redakcja: antek@ Bardzo chętnie opiszemy, prośba o kontakt k.kubicka@pap.pl. Zawsze staramy się uczciwie, nie zawsze jednak jest z kim porozmawiać z "drugiej strony".
 
2017-12-28 14:50:28
antek: Zgadzam się z @kierownicą.
Co to za resort, że tylko zaczyna tworzyć, a niczego dobrze nie skończył?
Źródło zwane bagnem nigdy nie działało prawidłowo, i w dalszym ciągu nie działa.
Do resortu cyfryzacji nie dochodzą takie informacje, bo zgłoszenia blokowane są przez pierwszą linię wsparcia w Łodzi. Konsultanci na pierwszej linii nie mają pojęcia o działaniu aplikacji i utrudniają pracę użytkownikom systemu.
Wszystkie większe awarie występują w okresach świątecznych, kiedy nasi rodacy wracają do kraju i przy okazji chcą pozałatwiać sprawy urzędowe.
A może Redakcja zamiast promowania COI i Resortu Cyfryzacji uczciwie opisze wadliwe działanie bagna, kłopoty z epułapką itp., albo umieści wszystkie komentarze, a nie tyko te w miarę łagodne.
 
2017-12-28 13:01:56
kierownica: A może w pierwszej kolejności zakończyć "projektowanie" ŹRÓDŁA? A nie uprzejmie informować, " że w związku z pracami w systemie rejestrów państwowych, będą występowały niedostępności usług produkcyjnych oraz aplikacji (...) za utrudnienia serdecznie przepraszamy" - proszę to wytłumaczyć ludziom którzy stracili bliskich, chcą zarejestrować dziecko lub otrzymać zaświadczenie o stanie cywilnym bo w kraju są tylko dwa dni.

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25