facebook RSS # #

11.12.2018 20:31

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-07-17 11:16       aktualizacja: 2018-07-17 15:53       E-ADMINISTRACJA
  A A A

Awaria Źródła. Czytelnicy: od poniedziałku nie można meldować, ani wydawać dowodów

Awaria Źródła. Czytelnicy: od poniedziałku nie można meldować, ani wydawać dowodów
Fot. Czytelnik
Od poniedziałku nie działa aplikacja Źródło, nie można meldować, ani wydawać dowodów osobistych - alarmowali we wtorek nasi czytelnicy. 

We wtorek od rana do redakcji Serwisu Samorzadowego PAP wpłynęło kilka maili z różnych urzędów gmin z prośbą o skontaktowanie się z COI, w sprawie awarii m.in. aplikacji Źródło, będącej elementem Systemu Rejestrów Państwowych.

„Proszę  o zajęcie się kolejną awarią Źródła. Komunikat na waszej stronie pozwoli nieco uspokoić rozgoryczonych urzędników (niewolników bagna). Wczoraj od rana były problemy w całej Polsce a dziś już totalna klapa. COI oczywiście nabrało wody w usta i milczy, a konsultanci z rozbrajającym spokojem pytają w czym problem?" - napisał do nas jeden z urzędników przesyłając na dowód poniższy zrzut ekranu swojego komputera.


Z kolei urzędnik gminy z woj. lubelskiego napisał, że „od wczoraj znowu nie działa Źródło. Nie można meldować, ani wydać dowodu. Na Samorząd Pap cisza. Liczymy na Państwa Pomoc. Może jakaś wzmianka poruszy COI do działania".

Lokalny administrator systemu z woj. świętokrzyskiego przesłał natomiast maila z informacją z COI, w której Ośrodek sugeruje przyjmowanie wniosków ręcznie.  

„W związku z zakłóceniami w dostępie do Systemu Rejestrów Państwowych prosimy o przyjmowanie wniosków o:
 - zameldowanie/wymeldowanie,
- wniosków o wydanie dowodu osobistego,
- odbiór dowodu,
- zgłoszenie utraty dowodu, itp.
- i wydawanie odpowiednich zaświadczeń i potwierdzeń - wypisanych ręcznie.

 Wzory zaświadczeń są załącznikami do rozporządzeń wykonawczych do ustawy o ewidencji ludności oraz ustawy o dowodach osobistych (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu; Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego). Sytuacja w Ministerstwie Cyfryzacji jest taka sama jak w urzędach, więc również nie jest możliwe wprowadzenie, np. odbioru dowodu systemie w systemie. Prosimy zatem nie przesyłać do MC wydruków odebranych dowodów oraz innych dokumentów i poczekać na przywrócenie możliwości uzupełnienia tych danych w organie.


W przypadku rejestracji stanu cywilnego należy wdrożyć procedury awaryjne określone dla poszczególnych zdarzeń, określone w przekazanych w 2015 r. materiałach."  

We wtorek, 17 lipca przed godziną 12 Magdalena Urbańska w COI poinformowała, że system Źródło jest dostępny dla użytkowników. Dodała jednak, że "mogą zdarzać się błędy".

Zaznaczyła też, że Ośrodek "intensywnie pracuje nad usunięciem występujących nieprawidłowości". 

Po tej informacji skontaktowaliśmy się z informatykiem gminnym z woj. opolskiego, który poinformował, że po ponownym restarcie systemu Źródło "nadal nie można wykonać żadnej akcji w systemie". Otrzymaliśmy też zrzut ekranu z komunikatem o błędzie występującym przy próbie podpisu dowolnej akcji w systemie.


Z kolei kierownik USC w jednej z gmin woj. świętokrzyskiego poinformował nas, że największe problemy z systemem Źródło  były w poniedziałek i wtorek rano. "Obecnie wszystko działa już prawidłowo" - zapewnił urzędnik zapytany o to ok. godz. 13.30 we wtorek.     

W poniedziałek na stronie resortu cyfryzacji opublikowano komunikat o możliwych problemach w dostępie do niektórych e-usług związanych z pracami serwisowymi, które miały potrwać od godz. 17 w dniu 16 lipca do godz. 7 w dniu 17 lipca.   

"Informujemy, że z powodu prac serwisowych planowanych od 16 lipca od godziny 17:00 do 17 lipca do godz. 7:00 użycie Profilu Zaufanego może być niemożliwe. W tym czasie niedostępna może też być platforma ePUAP, system SSDIP, serwis Obywatel.gov.pl, mDokumenty oraz e-usługi z weryfikacją tożsamości za pomocą PZ. Przepraszamy za utrudnienia".  
     

mp/
 
KOMENTARZE: 14 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2018-07-19 07:48:35
kierownica: "W przypadku rejestracji stanu cywilnego należy wdrożyć procedury awaryjne określone dla poszczególnych zdarzeń, określone w przekazanych w 2015 r. materiałach." - proszę to powiedzieć osobom, które chcą tu i teraz załatwić sprawę z zakresu stanu cywilnego, a nie mają ochoty wysłuchiwać, że system nie działa!!!!!!! DRAMAT co za ignorancja - pracownicy ministerstwa nie widzą problemu- odsyłają do procedur awaryjnych (rozmowa telefoniczna), pan z COI - nic nie mógł poradzić - "pracujemy nad usunięciem awarii" (rozmowa telefoniczna). SZOK!!!!!
 
2018-07-18 14:46:28
Informatyk Gminy: @ona123
HAKER = COI

Przecież zamkną multum zgłoszeń, odpowiadając "Przywróciliśmy działanie systemu, proszę o sprawdzenie".
W COI już się cieszą na premie lub zarabiają jak to w administracji bywa grosze i mają to w głębokim poważaniu. Jaka płaca, taka praca.
 
2018-07-18 12:41:39
gorszysort: Awaria Żródła uniemożliwiła pracę na prawie cały dzień a pracujący na tym cudzie techniki są rozliczani co grosza za każdą czynność. Mimo, że byłam w pracy to faktycznie nic nie zarobiłam. Ewentualnie się znów nasłucham od szefostwa, że zadania zlecone to zło konieczne, tylko na którym jeszcze stanowisku w ug ktoś pracuje na akord?
 
2018-07-18 09:30:46
wkurzonaurzedniczka: To co robi COI... brak słów za kogo oni maja ludzi? Przed biurem kolejka wściekłych petentów - wcale się nie dziwię że rzucają kur...i. COI powinno przyznać że jest awaria i dać komunikat na stronie internetowej, może w radiu. Ja tłumaczę człowiekowi że awaria i pokazuję nawet monitor, a on myśli że nasz informatyk to może naprawić. Więc tłumaczę co i jak. To miły Pan pyta gdzie znajdzie oficjalną informacje o awarii, że nie jest ona tylko w naszym urzędzie a w całej Polsce? No co mam powiedzieć? Może że ministerstwo ma nas w dup..e i że kłamie mówiąc że awarii nie ma i a "jeśli" była to chwilowa? Kurde 3 dzień nie działa a oni udają że jest wszystko ok. Musimy wysyłać zrzuty ekranu żeby nam uwierzono?
 
2018-07-18 09:24:42
ona123: Ciekawe czy znowu jakiś haker się bawił w sparaliżowanie państwa. Jak myślicie?
 
2018-07-18 07:43:15
Mariusz: Dzisiaj - środa 18.07.2018r. - aplikacja ŻRÓDŁO dalej nie działa...
 
2018-07-18 07:27:47
Marysia: dziś jest środa i kochane źródło nadal nie działa!!!!!!!!
 
2018-07-17 17:06:35
LAS: Najwięcej zastrzeżeń mam do pierwszej linii wsparcia w Łodzi ponieważ bagatelizują zgłoszenia LASów, nie czytają, nie przekazują do realizacji, zgłoszenia wiszą na Atmosferze i nie wiadomo, czy w COI przyjęli do wiadomości zgłoszenie o awarii systemu czy też nie.
Powagę sytuacji lekceważy zarówno Ministerstwo Cyfryzacji, jak i COI. Nie ma żadnego nadzoru nad service deskiem, żadnej kontroli zgłoszeń, Konsultanci nie mają zielonego pojęcia o systemie, o administracji i o funkcjonowaniu urzędów.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że bałagan w COI podoba się zarówno opozycji, jak i koalicji i jak w żadnej innej dziedzinie wszystkie opcje polityczne milczą, umacniając tym samym twórcę bagna. Taki bałagan się im podoba.
 
2018-07-17 14:55:42
qwe: ministrem cyfryzacji jest humanista więc on niczego nie roumie i niz zna się na rzeczy
 
2018-07-17 14:13:40
Kierownk USC : Awarie Źródła się zdarzają mniejsze czy większe bywa różnie. A najgorsze z tego wszystkiego jest brak jakiejkolwiek informacji o ewentualnych awariach. Mamy stronkę forum - szkoleniowe założoną właśnie przez COI, a na niej kompletna klapa. Jak do tej pory w czerwcu wpisano informację o awarii ale to po kilku godzinach. Za to na Twiterze (którego urzędnicy w samorządach na co dzień raczej nie przeglądają) to owszem można coś znaleźć. Ale czy to jest dobry kanał do przekazywania informacji??
BUSC niby działa możemy migrować (przenosić akty do SRP), wydawać odpisy, przyjmować dokumenty do ślubu, rejestrować zgony czy urodzenia - tylko aktualizacji PESEL związanych z tymi czynnościami nie można wykonać. Czyli dla nas to dodatkowa praca do wykonania później tylko nie wiemy kiedy.
 
2018-07-17 13:33:26
użytkownik bagna: @urzędnik - kto obsługuje tylko jeden moduł, albo tylko niektóre czynności w jednym module, to mu się wydaje, że awarie są rzadko, kto obsługuje wszystkie moduły ma możliwość całościowej oceny bagna. Są błędy, które nie zostały naprawione przez 40 miesięcy, a w service desku zamykają zgłoszenia, składamy nowe i tak się kręci.

 
2018-07-17 13:19:53
pracownik usc: przy ostatniej awarii zwołali sztab kryzysowy! powinni robić aktualizacje w dni wolne od pracy.Tak się nie da pracować, co ludziom mówić, kiedy wzięli dzień wolny w pracy, aby sprawy urzędowe pozałatwiać!! A awarie zdarzają się za często i wcale nie są szybko eliminowane, tak to może powiedzieć jedynie informatyk z COI a nie urzędnik na ,,linii frontu"
 
2018-07-17 11:59:54
urzędnik: Naprawdę nie przesadzajmy. System nie sypie się codziennie, a awarie zdarzają się rzadko i są raczej dosyć szybko eliminowane.
 
2018-07-17 11:49:50
dart: Brakuje kulturalnych słów, by określić działalność niejakiego COI, Ministerstwa Cyfryzacji i MSWiA! Co miesiąc ogólnopolska awaria (marzec i ostatnia czerwiec), codzienna orka na ugorze- kto zetknął się z Bagnem, CEPIKiem, czy choćby ePUŁAPKą, ten wie, że te systemy nie nadają się do pracy i wykorzystania! Halo, COI! Jest rok 2018- ile mamy czekać na poprawne działanie waszego Bagna?! Ile razy mamy stosować "procedury awaryjne" z 2015r.? Czy to celowy sabotaż rejestrów państwowych? Kto sprawuje (i jak?) nadzór nad dyletantami z Łodzi?
 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25