facebook RSS # #

20.10.2018 09:27

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-10-11 10:05       aktualizacja: 2018-10-12 09:32       E-ADMINISTRACJA
  A A A

MiniPortal dla JST. UZP uruchomił portal do składania ofert oraz komunikacji między zamawiającymi

MiniPortal dla JST. UZP uruchomił portal do składania ofert oraz komunikacji między zamawiającymi
Fot. UZP
Urząd Zamówień Publicznych uruchomił miniPortal - narzędzie do składania ofert oraz skutecznej komunikacji  między zamawiającymi, a wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 

W dobie drożejących z dnia na dzień materiałów budowlanych i braku rąk do pracy nie jest łatwo być zamawiającym i wydatkować środki publiczne. Dodatkowo, już 18 października 2018 r. wchodzi w życie obowiązek elektronizacji zamówień publicznych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, których wartość jest równa lub przekracza progi unijne.

Oznacza to, że największe zamówienia będą musiały odbywać się wyłącznie elektronicznie. Wychodząc naprzeciw potrzebom uczestników tych postępowań Urząd Zamówień Publicznych udostępnił nowoczesne, intuicyjne, przyjazne i ogólnodostępne narzędzie do komunikacji elektronicznej.

Czym jest miniPorlal?

MiniPortal to narzędzie pozwalające na prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w formie elektronicznej. Umożliwia wykonawcom bezpieczne składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, generuje klucze do szyfrowania i deszyfrowania ofert oraz służy komunikacji między stronami postępowania.

Jakie korzyści daje?

Portal gwarantuje, że zaszyfrowane oferty i wnioski bezpiecznie dotrą do zamawiającego.  Zabezpiecza ich treść tak, by nikt nie mógł zapoznać się z tymi dokumentami przed terminem otwarcia ofert. Jedną z podstawowych zalet miniPortalu jest bezpieczeństwo, szybkość i prostota.

Kto może korzystać z portalu? miniPortal został pomyślany jako narzędzie ogólnodostępne, zatem może z niego korzystać każdy zainteresowany procesem udzielania zamówienia: zarówno zamawiający posiadający skrzynki instytucji publicznej na ePUAP oraz konta w Biuletynie Zamówień Publicznych, jak i wykonawcy.

Wykonawcy muszą posiadać również podpis elektroniczny, którym będą opatrywać dokumenty elektroniczne. Dzięki temu cały proces udzielania zamówienia drogą elektroniczną, już po przygotowaniu niezbędnej dokumentacji, może zamknąć się w kilku prostych czynnościach i pozwoli znacznie zaoszczędzić czas i środki finansowe. 

Ile to kosztuje?

Jednym z atutów miniPortalu jest to, że jest i docelowo będzie nieodpłatny. Korzystając z niego mamy zatem gwarancję, że nie dostaniemy niespodziewanej faktury za korzystanie ze strony. 

Szczegółowe informacje na temat miniPortalu, w tym instrukcje, prezentacja, możliwość skorzystania także z wersji testowej dostępne są na stronie internetowej Urzędu Zamówień Publicznych https://miniportal-test.uzp.gov.pl/

Źródło: UZP

mp/
 
KOMENTARZE: 1 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2018-10-11 20:21:57
Informatyk: @Redakcja
Proszę poprawić linka do MiniPortalu, bo przekierowuje na serwer poczty PAP

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Adam Michrowski
Tel.: (22) 509 29 47
Kom.: 516 363 056
a.michrowski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25