facebook RSS # #

20.05.2019 19:30

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-01-10 15:23       aktualizacja: 2019-01-10 15:25       E-ADMINISTRACJA
  A A A

Wspólny portal. Wszystkie ministerstwa na portalu Gov.pl

Wspólny portal. Wszystkie ministerstwa na portalu Gov.pl
Fot.gov.pl
Ministerstwo Cyfryzacji podało, że strony internetowe wszystkich 19 ministerstw funkcjonują już w ramach portalu administracji rządowej – Gov.pl. W jednym miejscu znalazły się informatory, poradniki oraz wygodna wyszukiwarka usług dla obywateli, przedsiębiorców i urzędników. Portal w grudniu 2018 roku odwiedziło blisko 900 tys. osób.

Połączenie zasobów rządowych serwisów to wyjście naprzeciw oczekiwaniom obywateli i przedsiębiorców - zapewnił resort. Internauci na www.gov.pl znajdą nie tylko informacje o działalności poszczególnych ministerstw i ich ofercie dla obywateli, ale również możliwość załatwienia wybranych spraw urzędowych przez internet. Prosto, szybko, a co najważniejsze w dowolnym czasie.

Na stronie – z pomocą wyszukiwarki – można odnaleźć informacje o poszczególnych usługach administracji publicznej. Poza wskazówkami, jak załatwić daną sprawę w urzędzie, obywatele mogą skorzystać z także formularza internetowego. Ten pozwoli na załatwienie sprawy online; obecnie www.gov.pl oferuje 1347 usług.

Na stronie znajdują się też niezbędne informacje o działalności poszczególnych ministerstw, informatory, poradniki, efekty prac grup roboczych, informacje dotyczące prac legislacyjnych, czy aktualnie prowadzonych projektów. Serwisy działające w ramach portalu mają spójną szatę graficzną, co wyraźnie sugeruje odwiedzającym, że znajdują się na stronach państwowych. Wszystkie utrzymywane są w bezpiecznym centrum danych NASK - zapewnia MC.

Kolejnym ważnym krokiem przy rozbudowie portalu Gov.pl będzie włączenie zasobów serwisu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W dalszych etapach rządowa strona wzbogacona zostanie o serwisy Urzędów Marszałkowskich czy wybrane Biuletyny Informacji Publicznej. Jednocześnie zespół projektowy przygotowuje się do wdrożenia nowej szaty graficznej, która znacznie ułatwi nawigację, prezentację zasobów, a przede wszystkim ich dostępność dla osób niedowidzących i niewidomych.

Docelowo platforma będzie zawierać kompletne informacje związane z administracją rządową i sprawami publicznymi.

woj/
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25