facebook RSS # #

23.10.2018 23:35

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-05-04 10:40       aktualizacja: 2018-05-04 11:44       GMINA
  A A A

Rowerem do szkoły. Rusza piąta edycja kampanii „Rowerowy Maj”

Rowerem do szkoły. Rusza piąta edycja kampanii „Rowerowy Maj”
Fot. rowerowymaj.eu
Już 30 miast uczestniczy w kampanii „Rowerowy Maj”. Koordynatorem, pomysłodawcą i inicjatorem kampanii jest Urząd Miasta Gdańska. Co roku do inicjatywy przyłączają się kolejne samorządy. 

Rowerowy Maj to kampania promująca zdrowy tryb życia i zrównoważoną mobilność wśród dzieci przedszkolnych, uczniów i nauczycieli. Poprzez zabawę połączoną z elementami rywalizacji, popularyzuje rower jako środek transportu do szkoły, uczy dobrych i zdrowych nawyków. 

- Rowerowy Maj skutecznie zmienia okolice szkół i przedszkoli na bardziej bezpieczne i przyjazne rowerzystom zmniejszając liczbę samochodów dowożących dzieci i motywując samorządy do inwestycji prorowerowych – podkreślają organizatorzy kampanii. 

Zasady kampanii zakładają, że każdy przedszkolak, uczeń i nauczyciel, który w maju dotrze na lekcje w sposób aktywny: na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Dla najaktywniejszych uczestników, klas i placówek przewidziane są cenne nagrody. 


W tym roku ramach kampanii liczone będą aktywne podróże do szkoły lub przedszkola odbyte od 7 do 30 maja, a do udziału zgłosiło się 30 miast. 

Rowerowy Maj po raz pierwszy miał miejsce w Gdańsku w 2014 r. - Cel był prosty: zachęcać dzieciaki do ruchu i aktywności, promować zdrowy tryb życia i ekologiczną komunikację, zapobiegać otyłości i innym chorobom cywilizacyjnym. Magnesem miała być forma tej promocji, łącząca elementy zabawy, rywalizacji i edukacji – informują organizatorzy akcji. 

W pierwszej edycji w Gdańsku wzięło udział 1703 uczestników, a już rok później, w 2015, było ich 11 tys. 375, czyli 60 proc. uczniów gdańskich podstawówek dojeżdżało na lekcje na rowerze. - Stało się jasnym, że kampania jest strzałem w dziesiątkę i, że warto ją rozpowszechniać również w innych miastach – podkreślają organizatorzy z UM Gdańsk. 

W poprzedniej - IV edycji kampanii udział wzięło 20 miast i gmin polskich, w tym największe aglomeracje, miasta średniej i małej wielkości oraz jedna gmina wiejska.  - Rowerowy Maj sprawdził się wszędzie, niezależnie od wielkości miasta, doświadczenia, czy nawet stanu infrastruktury rowerowej. Wszystkie miasta, gminy i placówki, które wzięły udział w tej tegorocznej kampanii rekomendują ją innym samorządom, a same zadeklarowały chęć uczestnictwa w kolejnej edycji – uważają organizatorzy. 

Po raz drugi w kampanii bierze udział Kraków. - Wezmą w niej udział uczniowie z 33 szkół podstawowych oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 i przedszkola nr 38. Łącznie rywalizować będzie prawie 14 tysięcy uczniów i przedszkolaków podzielonych na 640 oddziałów klasowych – informują służby prasowe UM Krakowa. Kto przyjedzie do szkoły na rowerze, hulajnodze, rolkach, wrotkach czy deskorolce otrzymuje naklejkę, a klasa/szkoła otrzymuje punkt. Rywalizacja odbywa się na poziomie indywidualnym, klasowym i międzyszkolnym. 


Najlepsza szkoła w Krakowie otrzyma od sponsora głównego imprezy, Smart City Polska - samoobsługową stację naprawy rowerów. Zwycięskie klasy mogą liczyć na wycieczki zaoferowane przez prawie 60 sponsorów i partnerów akcji w Krakowie. Indywidualnie uczniowie, którzy zdobędą największa liczbę punktów, otrzymają kolorowe pokrowce na siodełka rowerowe. 

- Partnerzy akcji przekazali też wiele nagród indywidualnych, które szkoły wylosują wśród wszystkich uczestników akcji w szkole. Pracownicy szkół biorący udział w akcji mają szanse na wylosowanie dzwonków rowerowych typu ding-dong i miesięcznych abonamentów do wypożyczalni rowerów miejskich Wavelo – podkreślają krakowscy urzędnicy. 

Kampania „Rowerowy Maj” jest jednym z działań projektu „STARS - rowerem do szkoły”. Projekt ten jest realizowany w Krakowie od 2013 roku, początkowo w ramach programu Inteligentna Energia Europa, wspólnie przez dziewięć europejskich miast. Aktualnie projekt jest finansowany z budżetu Miasta Krakowa.

Więcej informacji o kampanii 

amk/
 
KOMENTARZE: 1 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2018-05-07 08:57:17
dziara: Brawo! Tak trzymać. Ponadto przydałoby się wprowadzenie obowiązku chociażby jednego dnia w miesiącu przybycia włodarzy do swych urzędów na rowerze albo co najmniej pieszo. OBOWIĄZEK, aby przynajmniej na chwilę oderwali się od koryta i zobaczyli co społeczeństwo lokalne powierzyło im do zarządzania.

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Adam Michrowski
Tel.: (22) 509 29 47
Kom.: 516 363 056
a.michrowski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25