facebook RSS # #

25.11.2017 08:50

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-07-17 11:57       aktualizacja: 2017-07-17 12:32       KULTURA
  A A A

Strefa sztuki. Częstochowa: Działania artystyczne promują tereny inwestycyjne

Strefa sztuki. Częstochowa: Działania artystyczne promują tereny inwestycyjne
Fot. UM Częstochowa/Ł. Stacherczak
Częstochowa stworzyła system promujący tereny inwestycyjne Specjalnych Stref Ekonomicznych poprzez nietypowe działanie artystyczne - Iron Oxide Festival.

Jak poinformowała Anna Mielczarek z Wydziału Funduszy Europejskich i Rozwoju Urzędu Miasta Częstochowy, rozszerzenie Specjalnych Stref Ekonomicznych w 2014 r. skłoniło częstochowski samorząd do poszukiwania innowacyjnych sposobów promocji. Władze miasta postanowiły promować tereny inwestycyjne poprzez sztukę uliczną.

„W ubiegłym roku zainaugurowano nietypowe działanie artystyczne. Iron Oxide Festival nie bez powodu nazewnictwo zaczerpnął ze świata żelaza i stali, bo odbył się na częstochowskich terenach pohutniczych i jego nazwa jak najbardziej nawiązywała także do przestrzeni historycznej i obecnej tych działań. ” – podkreśliła.
Mielczarek wyjaśniła, że działanie polegało na umieszczeniu stalowo-blaszanych konstrukcji pomiędzy filarami estakady energetycznej na terenach przemysłowych SSE „Euro-park” Mielec.

„Na nich powstały niesamowite instalacje artystyczne. Dwie z nich to obrazy, jedna to rzeźba. Częstochowę odwiedził wówczas rzeźbiarz Tomasz Górnicki i najbardziej chyba tajemniczy polski twórca street artu – Simpson. Trzecie dzieło było wynikiem pracy częstochowskiej grupy Monstfur. Każda z prac nawiązuje do przemysłowo-biznesowego charakteru miejsca” – powiedziała.

Jak dodała, podczas tegorocznej edycji wydarzenia, które odbyło się w maju, Częstochowę odwiedzili twórca berlińskiej sceny szablonu Czarnobyl i przedstawiciel abstrakcji geometrycznej Seikon. „Praca artystów w tym roku towarzyszyła dwóm zaawansowanym inwestycjom, które są prowadzone na tym terenie. Surowe prace jeszcze lepiej wpisały się w przemysłowy krajobraz. Działanie w terenie było podsumowaniem europejskiej trasy artystycznej obu twórców” – zaznaczyła.

Według pracowniczki UM Częstochowy, działania promocyjne wokół terenów inwestycyjnych i programów pomocowych dla przedsiębiorców rozpoczęły się w 2014 r. od stworzenia nowej marki. Wszelkie wydarzenia i akcje promocyjne od tego czasu sygnowane są hasłem „Invest in Częstochowa”.

„Władze samorządowe zdają sobie doskonale sprawę, że bez wykwalifikowanych pracowników żadna inwestycja nie dojdzie do skutku. Dlatego dostosowuje się szkolnictwo średnie, zwłaszcza zawodowe do potrzeb rynku pracy, tworząc nowe kierunki nauczania, w porozumieniu z partnerami biznesowymi szkół´- wyjaśniła.

Jak dodała, podobnie rzecz ma się ze szkolnictwem wyższym. „Wyższe kwalifikacje to także lepsza płaca, dlatego też samorząd np. wprowadza ulgi promujące odpowiedzialnych społecznie pracodawców, przyznaje certyfikaty +Lepsza Praca+, stworzył Centrum Lepszych Miejsc Pracy i reguluje dostęp do miejskich ulg podatkowych. Teraz o zwolnienie z podatku od nieruchomości mogą ubiegać się te firmy, które oferują pracownikom co najmniej 150 proc. minimalnego wynagrodzenia i zatrudniają minimum 80 proc. swej załogi na umowy o pracę. ” – powiedziała.

Na terenie Częstochowy znajdują się trzy kompleksy gruntów objęte statusem dwóch Specjalnych Stref Ekonomicznych (SSE). W 2014 r. podpisano porozumienie o współpracy pomiędzy SSE Euro-Park Mielec, Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną a miastem Częstochowa. Szefowie stref i prezydent Krzysztof Matyjaszczyk zaplanowali współdziałanie przy tworzeniu warunków do inwestowania w mieście oraz powołanie wspólnego zespołu, którego zadaniem jest wspieranie miasta w promocji terenów inwestycyjnych.

Źródło: UM Częstochowa
dap/
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25