facebook RSS # #

24.01.2020 07:30

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-05-02 10:47       aktualizacja: 2017-05-02 12:13       PROMOCJA
  A A A

Marketing w JST. Samorządy wydają coraz mniej na promocję

Marketing w JST. Samorządy wydają coraz mniej na promocję
Fot. Fotolia
Wielkopolskie, śląskie i małopolskie to województwa, które przeznaczyły największe środki na promocję w 2016 r. – poinformował w raporcie „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów” Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego.

Z informacji Ministerstwa Finansów wynika, że wszystkie polskie samorządy przeznaczyły w ubiegłym roku na działania promocyjne 666,6 mln zł, o 10 mln zł mniej niż w 2015 r.

Z kolei Stępowski przekazał, że swoje wydatki na promocję ograniczyła większość województw, a 40 proc. regionów planuje dalsze ich zmniejszenie w 2017 r.

Jednocześnie ekspert podkreślił, że „trudno jednak o podobnym, wyraźnym trendzie mówić w przypadku miast. Niektóre zwiększają swoje budżety na promocję, inne zaś dokonują znacznych oszczędności w tym zakresie. Często okazuje się również, że w czasie roku budżetowego wydatki na działania promocyjne wzrastają.” Dodał też, że najwięcej na promocję przeznaczają Katowice, Łódź, Warszawa i Toruń.

Z raportu wynika, że najczęściej powtarzającym się działaniem marketingowym wśród analizowanych samorządów w 2016 r. była promocja przy okazji Światowych Dni Młodzieży.

„Bez wątpienia, wizerunkowo najbardziej skorzystały na tym Małopolska i Kraków. Jednak zanim zagraniczni pielgrzymi udali się na miejsce głównych uroczystości, najpierw spędzali kilka dni w diecezjach na terenie całej Polski, uczestnicząc w przygotowanych przez samorządy, specjalnie dla nich, wydarzeniach, mających zaprezentować daną JST lub region z jak najlepszej strony” – wyjaśnił Stępowski.

W analizie stwierdzono także, że w minionym roku samorządy przeprowadziły bardzo mało typowych kampanii reklamowych w mediach. „Znacznie częściej do promocji wykorzystują wydarzenia sportowe i kulturalno-rozrywkowe, a także kulinarne, najlepsze drużyny sportowe i różnego rodzaju wydawnictwa. Podobnie zresztą w tym zakresie zapowiada się również 2017 rok” – powiedział Stępowski.

Raport „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów” jest dostępny na stronie portalu marketingmiejsca.com.pl.

mm/
TAGI: PROMOCJA
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25