facebook RSS # #

24.01.2020 18:39

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-12-29 10:35       aktualizacja: 2017-12-29 13:19       PROMOCJA
  A A A

Opłacalna impreza. Szczecin więcej zarobił na regatach żaglowców niż na nie wydał

Opłacalna impreza. Szczecin więcej zarobił na regatach żaglowców niż na nie wydał
Fot. Żegluga Szczecińska
Szczeciński magistrat zbadał wpływ na gospodarkę miasta swej sztandarowej imprezy w 2017 r. – finału regat „The Tall Ship Races”. Okazuje się, że ta impreza Szczecinowi bardzo się opłaciła.
 
Miasto zleciło opracowanie raportu na ten temat ekspertom z zewnętrznej firmy badawczej. W przeprowadzonym przez nich badaniu (poprzez ankiety) udział wzięło ponad 2 tys. osób – mieszkańców, turystów i przedsiębiorców, którzy prowadzili w trakcie imprezy biznes pod żaglami. Z ankiet wynikało, że 2/3 uczestników finału międzynarodowych regat żaglowców, zorganizowanego w Szczecinie, wydało na różne atrakcje ponad 50 zł dziennie.

98 proc. przedsiębiorców prowadzących punkty stałe i tymczasowe na obszarze imprezy dobrze lub raczej dobrze oceniło jej organizację. Tyle samo uważało, że takie wydarzenie to dobra forma promocji miasta w Polsce. 41 proc. stałych i 23 proc. tymczasowych punktów oceniło ruch w trakcie finału regat „The Tall Ship Races” jako zdecydowanie większy niż zwykle.
 
Najwięcej widzów zawodów przyjechało do Szczecina z Wielkopolski, a zagranicznych z Niemiec (39 proc.) i Wielkiej Brytanii (12 proc.).
Z badania wynika, że najwięcej uczestników regat – 29 proc. polskich i 31 proc. zagranicznych –wydawało dziennie na atrakcje kwotę w przedziale 51-100 zł. Ponad 100 zł dziennie wydawała podobna liczba ankietowanych Polaków co turystów zagranicznych (odpowiednio 27 i 28 proc.).

Ile dziennie wydawali na pobyt w Szczecinie? Nic - odpowiedziało 31 proc. polskich ankietowanych i 30 proc. zagranicznych. Co może świadczyć o tym, że przyjechali z okolicy, także z niemieckich przygranicznych miejscowości. 25 proc. Polaków i 23 proc. turystów z zagranicy stwierdziło, że wydali od 101 do 300 zł dziennie.
 
Według szacunków zewnętrznych ekspertów podczas imprezy turyści wydali w Szczecinie łącznie od 89 do 258,8 mln zł. Skąd taki rozrzut? Autorzy raportu obliczyli te wydatki w dwóch wariantach - na podstawie szacowanej liczby uczestników. Problem w tym, że inne dane otrzymali od szacującego tę liczbę operatora sieci komórkowej – podał ok. 600 tys. uczestników, a inne od policji – ok. 1,2 mln osób.

Szczecin wydał na organizację imprezy ok. 21 mln zł, w tym 16 mln zł własnego budżetu.

Przedsiębiorcy, mieszkańcy i turyści lepiej ocenili organizację tegorocznej imprezy niż jej poprzednich edycji – wynika z raportu. Na pytanie, czego im brakowało, uczestnicy najczęściej odpowiadali: więcej parkingów, sanitariatów i więcej informacji. Zagraniczni turyści wskazywali dodatkowo, że powinno być więcej miejsc noclegowych.

jmk/

Źródło: Szczecinbiznes.pl
TAGI: PROMOCJA
 
KOMENTARZE: 1 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2018-01-02 08:11:00
a: To że turyści wydali 100 mln złotych, nie oznacza, że Szczecin tyle właśnie ZAROBIŁ! Obrót to nie to samo co dochód, zwłaszcza w handlu.

ANKIETA

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25