facebook RSS # #

28.01.2020 16:57

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-06-22 06:10       aktualizacja: 2018-06-22 16:11       PROMOCJA
  A A A

Regio Resovia. Gminy z powiatu rzeszowskiego stworzyły wspólną markę promocyjną

Regio Resovia. Gminy z powiatu rzeszowskiego stworzyły wspólną markę promocyjną
Wspólna promocja turystyczna to jeden z celów utworzenia marki Regio Resovia z inicjatywy stowarzyszenia Aglomeracja Rzeszowska, skupiającego 14 gmin z powiatu rzeszowskiego.

Regio Resovia to z łaciny powiat rzeszowski. O powstaniu marki poinformowano w czwartek na konferencji prasowej w Boguchwale. Starosta rzeszowski Józef Jodłowski podkreślił, że to pierwsza w kraju taka inicjatywa, której celem jest stworzenie marki promującej jeden powiat.

Przypomniał, że w skład powiatu wchodzi 14 gmin, których obszar wynosi 1157 km kwadratowych, a obszar ten zamieszkuje ponad 160 tys. osób. Wspólnie z Rzeszowem, który nie należy do stowarzyszenia Aglomeracja Rzeszowska, liczba mieszkańców tego obszaru wzrasta do ponad 350 tys. osób.

- Każda z naszych gmin może poszczycić się czymś niezwykłym, wyjątkowym, niepowtarzalnym, dlatego postanowiliśmy się zjednoczyć i promować powiat pod marką Regio Resovia – dodał Jodłowski.

Zapowiedział, że do budowania świadomości marki zostaną zaproszeni m.in. przedsiębiorcy z terenu powiatu, którzy wytwarzają różnorakie produkty. - Tych produktów jest bardzo dużo, posiadają różne certyfikaty, ale brakuje im jednego wspólnego mianownika, który je łączy - że powstają w powiecie rzeszowskim. To chcemy zmienić, chcemy namówić ich, aby sygnowali je marką Regio Resovia – podkreślił Jodłowski.

Samorządowi w tworzeniu marki pomaga firma Synergia. Jej prezes Piotr Lutek powiedział na konferencji, że Regio Resovia to pierwsza strategia marki powiatu w Polsce. - To przełomowa sprawa, przechodzimy bowiem od powiatu, który kojarzy się tylko jako jednostka administracyjna na poziom, który pozwoli mieszkańcom i turystom identyfikować się z tym obszarem – mówił Lutek i zaznaczył, że rzeszowska marka będzie budowana na wzór regionów włoskich, np. Toskanii.

- Marka Regio Resovia ma budować wspólną tożsamość. Liczę, że marka w przyszłości będzie miała kilka wiodących produktów, że będzie kojarzyła się nie tylko z naturalną żywnością pochodzącą z tego regionu, bo to jest oczywiste, ale również z innowacjami i dobrym miejscem do tworzenia biznesu. To chcemy wypromować – podkreślił Lutek.

Znakiem marki jest interpretacja graficzna herbu powiatu rzeszowskiego. Przedstawia ukoronowanego lwa trzymającego tarczę z krzyżem kawalerskim – symbolem Rzeszowa.

Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny PAP
TAGI: PROMOCJA
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25