facebook RSS # #

19.06.2018 21:16

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-02-21 10:45       aktualizacja: 2018-02-21 16:06       ROZMAITOŚCI
  A A A

Miasto na ekranie. Rybnik wydał 370 tys. zł na promocję w popularnym serialu

Miasto na ekranie. Rybnik wydał 370 tys. zł na promocję w popularnym serialu
Fot. UM Rybnik
Nazwa miasta Rybnik w kontekście serialu telewizyjnego „Diagnoza” była wymieniana w mediach i internecie prawie 2,5 tys. razy. „Promocja Rybnika poprzez serial była bardzo dobrą decyzją” – uważa prezydent Rybnika Piotr Kuczera.

Samorząd Rybnika w ub. roku przeznaczył blisko 370 tys. zł na promocję miasta w serialu telewizyjnym „Diagnoza”. „Dzięki obecności w popularnym serialu staliśmy się rozpoznawalni, a to wielka wartość, którą możemy teraz zwielokrotniać choćby w ramach udziału w targach turystycznych. Jestem też spokojny o dalsze losy kręconego w naszym mieście filmu” – powiedział prezydent Rybnika Piotr Kuczera.

Przez kilkanaście kolejnych wtorkowych wieczorów na antenie stacji TVN będzie można śledzić losy bohaterów drugiego sezonu serialu „Diagnoza”, którego akcja dzieje się w Rybniku - dzięki tzw. city placement, czyli promocji miasta poprzez lokowanie produktu turystycznego. W serialu pojawiają się liczne ujęcia zarówno obiektów, w których toczy się akcja, jak i zdjęcia z lotu ptaka; wielokrotnie pada również nazwa miasta. Serialowi towarzyszy promocja zawiązana z obecnością na ekranie znanych aktorów, którzy np. w wywiadach są pytani o serial i Rybnik.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że od 1 kwietnia do 15 grudnia 2017 r. w prasie, internecie i telewizji ukazało się w sumie 2464 informacji poświęconych jednocześnie serialowi „Diagnoza” i Rybnikowi. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy tych informacji to 7,3 mln zł.

Dla fanów serialu miasto przygotowało nawiązujące do filmu gadżety, które można kupić w Punkcie Informacji Miejskiej „Halo!Rybnik”. To m.in. długopisy w formie strzykawek, breloczki ratunkowe, kubki, notatniki czy pendrive’y oznaczone logo „Diagnozy”. Wiosną filmowo-miejskie pamiątki będą uzupełnione o wydany w formie folderu przewodnik po Rybniku, śladami serialowych bohaterów.

W rozpoczynającym się obecnie drugim sezonie serialu nie zabraknie scen w miejscach znanych już z wcześniejszych odcinków – zdjęcia kręcono w szkole przy ul. Cmentarnej, parku tematycznym oraz na terenie filmowego szpitala, czyli rybnickiego Kampusu. Widzowie zobaczą też kilka zakątków, w których do tej pory nie pojawiali się serialowi bohaterowie, jak kopalnia Chwałowice, ulica Kościuszki czy bulwary nad rzeką Nacyną.
 
Zdjęcia do pierwszych odcinków drugiego sezonu serialu były kręcone na początku stycznia tego roku, a w nagrywanych w Rybniku scenach pojawią się m.in. Maja Ostaszewska, Maciej Zakościelny czy Adam Woronowicz.

W filmie będzie też więcej gwary, którą aktorzy - Sonia Bohosiewicz i Michał Czernecki szlifowali pod okiem rybniczanina, Mateusza Sebastiana - autora popularnego, prowadzonego po śląsku podróżniczego bloga „Bele kaj”. 

Na podst. Codzienny Serwis Informacyjny PAP
 
amk/
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Adam Michrowski
Tel.: (22) 509 29 47
Kom.: 516 363 056
a.michrowski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25