facebook RSS # #

21.10.2019 05:54

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-04-26 12:15       aktualizacja: 2019-04-26 12:21       WOJEWODA
  A A A

Za mało na zlecone. Wojewoda czeka na opinię MSWiA ws. protestu lubuskich gmin

Za mało na zlecone. Wojewoda czeka na opinię MSWiA ws. protestu lubuskich gmin
Fot. Fotolia
Problem odmowy składania przez gminy sprawozdań z zakresu zadań zleconych został przedstawiony MSWiA – poinformował biuro wojewody lubuskiego.

„Problem odmowy składania przez gminy sprawozdań z zakresu zadań zleconych w obszarze sprawy obywatelskie został przedstawiony MSWiA. Aktualnie wojewoda oczekuje na zajęcie stanowiska przez MSWiA” – poinformował Waldemar Gredka, dyrektor biura wojewody lubuskiego.

To efekt protestu lubuskich gmin, które pod koniec marca zagroziły odmową przekazywania danych statystycznych z zakresu spraw obywatelskich wojewodzie. Zdaniem samorządów otrzymują na to zadanie za mało środków. W przyjętym stanowisku Zrzeszenie Gmin Województwa Lubuskiego wskazało, że obecny system „nie spełnia podstawowej zasady adekwatności wynikającej z przepisów ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz ustawy o finansach publicznych”. 

W odpowiedzi, dyrektor biura wojewody lubuskiego wyjaśnił, że ilość czynności z zakresu zadań zleconych w obszarze spraw obywatelskich została oszacowana na podstawie sprawozdań za 2018 r. Dodał jednak, że „wszystkie uwagi i propozycje otrzymywane od lubuskich gmin, dotyczące katalogu zadań zleconych oraz wysokości stawki roboczogodziny, są przekazywane do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji”. 

Zaznaczył przy tym, że ostatnia aktualizacja ww. katalogu została przeprowadzona w marcu br. „Katalog został zmodyfikowany względem wersji dotychczas obowiązującej w zakresie wynikającym ze zmian w ustawie o dowodach osobistych oraz w ustawie o ewidencji ludności, wprowadzonych ustawą z dnia 6 grudnia 2018 r.” – podkreślił Gredka.

mp/
TAGI: WOJEWODA
 
KOMENTARZE: 3 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2019-05-03 07:54:28
decyzja: Pracownik samorządowy nie est wzywany na telefon, gdy pojawi się klient, tylko ma być do dyspozycji przez 8 godzin dziennie w urzędzie, bez względu na to, czy klient się pojawi, czy nie. No chyba, że skróci się czas obsługi klientów i zatrudni pracowników na część etatu.
 
2019-04-30 14:54:32
Pętelka: Ale czy pracownik wykonujący w samorządzie zadania zlecone z administracji rządowej jest pracownikiem na akord?? Co to za "roboczogodzina"? A jak udziela informacji petentowi z tego zakresu spraw obywatelskich np. przez 20 minut ale ostatecznie obywatel temat załatwi w innym urzędzie (bo może) to ile zapłacą urzędnikowi? Zarobił jakas część roboczogodziny czy to wolontariat??
 
2019-04-29 11:23:11
urzędnik z niedofinansowanego urzędu: Nie wnikając w wydajność poszczególnych jst, aby urealnić stawkę roboczogodziny wystarczy porównać kwotę dotacji oraz wydatki z budżetu miast i gmin. Brakującą kwotę wyrazić w procentach i o tyle podnieść wycenę, aby jst nie naruszały dyscypliny finansowej.

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25