2017-05-15 10:09
aktualizacja: 2017-05-15 10:12
PRZEGLĄD PRASY
Prędkość zabija. Odebranie fotoradarów samorządom przyczyniło się wzrostu liczba śmiertelnych wypadków
Fot. Fotolia
Wzrosła liczba śmiertelnych wypadków na polskich drogach. Przyczyną wzrostu ich liczby była nadmierna prędkość i... likwidacja części fotoradarów. Liczba wypadków z udziałem pieszych się bowiem nie zmieniła - pisze "Rzeczpospolita".
"W 2016 roku wskutek wypadków na polskich drogach śmierć poniosło 3026 osób, o 88 więcej niż przed rokiem" – pisze "Rzeczpospolita", powołując się na rządowe opracowanie „Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2016 roku".
Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, który przygotował rządowy raport, przedstawia trzy główne powody: wyłączenie w dniu 1 stycznia 2016 roku około 400 fotoradarów wykorzystywanych przez samorządy, znacznie częstszy wybór przez Polaków miejsc letniego wypoczynku na terenie kraju oraz stosunkowo korzystne ceny paliw.
Głównym powodem było prawdopodobnie odebranie fotoradarów samorządom – wskazuje dziennik. Potwierdzają to zresztą inne dane zawarte w raporcie. Wynika z nich, że nastąpił wyraźny wzrost wypadków śmiertelnych powodowanych przez kierowców, przy jednoczesnym spadku takich zdarzeń, w których winę ponoszą piesi.
"W 2016 roku wskutek wypadków na polskich drogach śmierć poniosło 3026 osób, o 88 więcej niż przed rokiem" – pisze "Rzeczpospolita", powołując się na rządowe opracowanie „Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2016 roku".
Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, który przygotował rządowy raport, przedstawia trzy główne powody: wyłączenie w dniu 1 stycznia 2016 roku około 400 fotoradarów wykorzystywanych przez samorządy, znacznie częstszy wybór przez Polaków miejsc letniego wypoczynku na terenie kraju oraz stosunkowo korzystne ceny paliw.
Głównym powodem było prawdopodobnie odebranie fotoradarów samorządom – wskazuje dziennik. Potwierdzają to zresztą inne dane zawarte w raporcie. Wynika z nich, że nastąpił wyraźny wzrost wypadków śmiertelnych powodowanych przez kierowców, przy jednoczesnym spadku takich zdarzeń, w których winę ponoszą piesi.
TAGI:
PRZEGLĄD PRASY
,
ROZMAITOŚCI
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
COPYRIGHT
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.- Na co uważać. Pomyłki w oświadczeniach majątkowych
- Trzeba uregulować. Kaczyński: na szczeblu samorządowym dochodzi do "skandalicznych zachowań"
- Test wyborczy. 25 pytań o wybory samorządowe wraz z odpowiedziami
- Kampania wyborcza. Komitetom wyborczym nie wolno przyjmować korzyści, ale są wyjątki
- Wpis do oświadczenia. Zasoby pieniężne, nieruchomości, zobowiązania, mienie ruchome