facebook RSS # #

20.11.2019 22:55

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2013-12-16 12:18       aktualizacja: 2013-12-16 17:57       WIADOMOŚCI
  A A A

Siła nazwy. Warszawa, Kraków i Gdańsk mają najmocniejsze marki wśród miast

Siła nazwy. Warszawa, Kraków i Gdańsk mają najmocniejsze marki wśród miast
Fotolia

Warszawa, Kraków i Gdańsk posiadają najmocniejsze marki spośród wszystkich miast wojewódzkich – wynika z rankingu przygotowanego przez TNS Polska.

Badanie siły marek poszczególnych miast wojewódzkich przygotowano na podstawie opinii ogółu Polaków, a więc nie mieszkańców samych miast. Respondentów pytano m.in. o to, które miasto wybraliby na weekendowy wyjazd, a które poleciliby zagranicznej firmie chcącej zainwestować w Polsce.

W oparciu o zebrane informacje stworzony został ranking, który otwiera Warszawa (uzyskała 118 punktów na 300 możliwych do zdobycia). Na drugim miejscu uplasował się Kraków z wynikiem 107 punktów, a na trzecim Gdańsk z 89 punktami.

Jak tłumaczą autorzy badania, stolica swą czołową pozycję zawdzięcza przede wszystkim temu, że Polacy postrzegają ją jako miasto, w którym najlepiej żyje się jego mieszkańcom.

Kraków i Gdańsk to miasta postrzegane jako zdecydowanie najatrakcyjniejsze pod względem turystycznym - ponad połowa respondentów wybrałaby te miasta na otrzymaną w prezencie wycieczkę weekendową, przy czym dla ponad 20 proc. osób są to miasta pierwszego wyboru.


Na kolejnych miejscach znalazły się Warszawa i Wrocław, o których wspomniało blisko 30 proc. ankietowanych, a jeszcze na kolejnych Szczecin, Toruń i Poznań, o których mówiło mniej więcej 20 proc. osób.

Za cel wycieczki częściej wybierano miasta bardziej odległe od miejsca zamieszkania i może też przez to mniej znane. Ankietowani z poszczególnych województw rzadziej chcieliby się wybrać do swej regionalnej stolicy. Przykładowo o Krakowie wspomina 27 proc. Małopolan, a wśród ogółu badanych odsetek ten wynosi 55 proc.

Ponadto Kraków obok Warszawy zajął czołową pozycję wśród miejsc, które polecono by zagranicznemu inwestorowi na otwarcie siedziby firmy. O obydwu miastach wspomniało ok. 40 proc. ankietowanych, natomiast Warszawa częściej niż Kraków pojawiała się jako pierwsze wskazanie (19 proc. w porównaniu do 14 proc.).

Kolejne najczęściej wymieniane miasta to: Wrocław (31%), Gdańsk (27%), Poznań (25%) i Katowice (20%).

Odwrotną zależność niż w przypadku celu podróży, zaobserwowano w przypadku udzielenia rady inwestycyjnej – mieszkańcy częściej wskazywali na stolicę swojego regionu. Przykładowo wśród mieszkańców Wielkopolski 66 proc. wskazało Poznań jako najlepsze miejsce do zainwestowania (wśród ogółu odsetek ten wynosi 25 proc.).

Zdecydowana większość Polaków (64 proc.) zapytana o miasto, w którym ludziom żyje się najlepiej, wskazało na Warszawę. Aż 45 proc. osób stolicę wymieniło na pierwszym miejscu.

Kolejne miasta to Kraków (38 proc.) i Wrocław (36 proc.), a jeszcze dalsze miejsca zajmują Gdańsk (30 proc.) i Poznań (27 proc.).

Badanie przeprowadzono miedzy 2, a 7 sierpnia 2013 r. na reprezentatywnej próbie 1002 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.


mp/Serwis Samorządowy PAP


ZAŁĄCZNIKI: Infografika PAP
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25