facebook RSS # #

22.09.2019 17:14

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2015-09-29 12:57       aktualizacja: 2015-09-29 19:03       WIADOMOŚCI
  A A A

Cyfrowe świetlice. Rusza MegaMisja Fundacji Orange w szkolnych pracowniach

Cyfrowe świetlice. Rusza MegaMisja Fundacji Orange w szkolnych pracowniach
Fundacja Orange uruchomiła
pionierski program Mega-Misja
Szkolne świetlice przestaną być przechowalniami uczniów. Fundacja Orange uruchomiła pionierski program Mega-Misja na rzecz edukacji cyfrowej dzieci klas I-IV. W projekcie weźmie udział 300 szkół. Zgłoszenia do programu można składać do 16 października.

„To kolejny projekt społeczny Orange, mający wpływ na edukację młodych Polaków. Zależy nam na wzroście wiedzy i kompetencji cyfrowych dzieci, po to, by stały się bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami internetu i nowych technologii. Chcemy to osiągnąć, wzbogacając ofertę świetlic o rozwijające, nowoczesne zajęcia i wspierając wychowawców – powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. prezesa Fundacji Orange, otwierając kolejną debatę z cyklu Miasteczko Myśli „Edukacja przyszłości. Ocean możliwości”.

Ciesiołkiewicz podkreślił, że szkoły, które zakwalifikują się do programu, będą współpracować z Fundacją Orange przez blisko 10 miesięcy. „W ramach naszego społecznego zaangażowania od wielu lat zapewniamy dostęp do internetu i sprzęt, dbamy o bezpieczeństwo w sieci, uczymy, jak efektywnie korzystać z technologii, szczególnie grupy zagrożone wykluczeniem cyfrowym” - dodał.  

Edycja pilotażowa programu MegaMisja obejmie 50 świetlic. Równolegle prowadzony będzie nabór do edycji 2016/2017. Docelowo ma w niej wziąć udział ok. 300 szkół z całej Polski. Do programu mogą zgłaszać się szkoły podstawowe przez stronę www.megamisja.pl

Zdaniem dr Justyny Jasiewicz z Uniwersytetu Warszawskiego, koordynatora badań w Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, program Mega Misja przyczyni się do zmniejszenia wykluczenia cyfrowego wśród dzieci, które różni się od wykluczenia, z którym mają do czynienia dorośli.

„U dorosłych wykluczenie cyfrowe polega na braku dostępu do nowych technologii lub braku umiejętności cyfrowych. Wśród dzieci odsetek tych niekorzystających z internetu lub telefonów komórkowych jest bardzo niewielki. Dlatego ich wykluczenie to podział na dzieci, które korzystają z nowych technologii w sposób pełny, świadomy i kreatywny oraz na takie, które robią to w sposób bierny, czyli są tylko konsumentami tych treści” – tłumaczy Jasiewicz.

Koordynatorka z Centrum Cyfrowego Projekt: Polska wskazuje, że zadaniem programu MegaMisja będzie przygotowanie dzieci do używania nowych technologii w sposób świadomy i kreatywny.  Jej zdaniem dobrym miejscem do takiej edukacji są świetlice szkolne traktowane obecnie często jak „przechowalnia” dla dzieci.

Z badań przygotowanych przez zespół dr Jasiewicz na potrzeby programu MegaMisja wynika, że w szkolnych świetlicach dzieci przede wszystkim odrabiają lekcje i bawią się z rówieśnikami (jest tak w ponad 90 proc. świetlic), zaś wychowawcy czują, że ich status w społeczności szkoły jest niższy niż nauczycieli przedmiotowych. Zdaniem 97 proc. wychowawców świetlic nowe technologie są szansą na ciekawszą i łatwiejszą naukę dla dzieci. Jednocześnie 80 proc. z nich obawia się także zagrożeń, jakie powodują technologie cyfrowe wśród najmłodszych .

Dlatego uczestnicy programu w wieku 6-10 lat poznają zasady bezpiecznego Internetu, ochrony prywatności, udostępniania treści w sieci, edycji grafik, dźwięków i filmów. Wzmocnią też umiejętności współpracy w grupie. Dla wychowawców przygotowane będą instruktaże i scenariusze zajęć.

Przebieg zadań oparty jest na fabularyzowanej grze, która przenosi dzieci do cyfrowego laboratorium i pełnej przygód misji. Tu pomogą bohaterom sprawnie poruszać się w wirtualnym świecie i chronić go przed niesfornym psotnikiem. Za realizację wyzwań grupy gromadzić będą punkty i wymieniać je na nagrody dla świetlicy uzupełniające jej wyposażenie (w tym tablety, aparaty cyfrowe, laptopy, książki, gry edukacyjne, materiały plastyczne).

MegaMisja - video promujące program 
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25