facebook RSS # #

17.11.2017 22:14

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2016-07-26 15:58       aktualizacja: 2016-07-26 16:49       WIADOMOŚCI
  A A A

Niezgodne z ustawą. Błędy w PESEL usuwać może tylko pracownik lub USC

Niezgodne z ustawą. Błędy w PESEL usuwać może tylko pracownik lub USC
Usuwanie niezgodności należy do USC
Fot.Fotolia
Czy można zmienić uprawnienia na kartach dla pracownika RDO, żeby w rejestrze PESEL mógł sam usuwać niezgodności (na podstawie pisma od wojewody, w którym było polecenie, żeby takie uprawnienia nadać)? – pyta użytkownik ŹRÓDŁA.

Takie działanie jest niezgodne z ustawą i zakresem obowiązków. Usuwanie niezgodności leży po stronie pracowników oraz USC – odpowiada COI.

Od Centralnego Ośrodka Informatyki otrzymaliśmy pytania i odpowiedzi z dyżuru eksperckiego przeprowadzonego 21 lipca. Publikujemy je dla Państwa.

Pytanie: Prośba o możliwość edycji adnotacji przy akcie bez konieczności dodawania całej wzmianki o sprostowaniu adnotacji.
Odpowiedź: Poinformowano rozmówcę o możliwości zgłoszenia propozycji na maila propozycje@coi.gov.pl takie zgłoszenia nowych funkcjonalności aplikacji są analizowane.

Pytanie: Problem z wyszukaniem aktu po numerze aktu.
Odpowiedź: W ŹRÓDLE są inne możliwości wyszukiwania aktu, np. po szczegółowych danych osoby, a w przypadkach wątpliwych związanych z konkretnym aktem należy się skontaktować z Service Desk.

Pytanie:
Komunikat błędu podczas transkrypcji armeńskiego aktu urodzenia.
Odpowiedź: Poproszono o kontakt z Service Desk w celu przeanalizowania tego konkretnego procesu w BUSC.

Pytanie: W gminie jest nowy Lokalny Administrator Systemu – rozmowa dotyczyła pytań o konfigurację komputera i konto na ITSM Atmosfera.
Odpowiedź: Podano informacje o konfiguracji stacji roboczej, podano kontakt do Service Desk w celu założenia konta w ITSM Atmosfera.

Pytanie: Problem z zarejestrowaniem aktu zgonu dla dziecka, które urodziło się i zmarło tego samego dnia, a rejestracja aktu i zameldowania nastąpiła z datą późniejszą niż data zgonu.
Odpowiedź: W takiej sytuacji należy zmienić datę zameldowania z daty rejestracji aktu urodzenia na datę urodzenia przez usunięcie niezgodności.

Pytanie: Pytanie o przeznaczenie i obsługę Raportu Kontroli identyfikacji w przypadku rejestracji aktu bliźniaków.
Odpowiedź: Raport Kontroli Identyfikacji pojawia się w przypadku podobieństwa rejestrowanych danych do danych już znajdujących się w rejestrze, po to aby uniknąć zdublowania rekordu. Gdy raport dotyczy różnych osób (np. bliźniaków) nie należy dokonywać dodatkowych czynności.

Pytanie: Pytanie o to czym jest i jak obsłużyć Zlecenie informacyjne o błędzie aktualizacji rejestru PESEL
Odpowiedź: Wyjaśniono, że zlecenie to daje użytkownikowi informacje o tym, że podczas dokonywania czynności z zakresu stanu cywilnego wystąpił problem z aktualizacją danych w rejestrze PESEL.

Pytanie:
Jaki wybrać powód unieważnienia dowodu w przypadku kradzieży tożsamości?
Odpowiedź: Należy wybrać z listy „Inne przyczyny”.

Pytanie:
Czy w przypadku zgłoszenia zniszczenia dowodu osobistego należy zniszczony dowód zatrzymać w urzędzie?
Odpowiedź: Zgodnie z par. 16 pkt. 3. Rozporządzenia w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu: „Do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty, a jeżeli zgłoszenie nastąpiło w trybie określonym w art. 47 ust. 2 lub 3 ustawy, dokument ten przekazuje się pocztą lub osobiście”.

Pytanie:
W jaki sposób można przesłać decyzję o zmianie imienia w ŹRÓDLE.
Odpowiedź: Należy utworzyć Zlecenie dołączenia wzmianki i wypełniając formularz jest dostępna funkcja dołączenia zeskanowanego dokumentu.

Pytanie: Problem z działaniem modułu Sprawy.
Odpowiedź: Moduł Sprawy służy do udostępniania danych z RDO. Poproszono o kontakt z Service Desk w celu przeanalizowania tej konkretnej sytuacji.

Pytanie:
Czy aplikacja ŹRÓDŁO wymaga aktualizowania przeglądarki do najnowszej wersji?
Odpowiedź: W tym momencie aplikacja ŹRÓDŁO nie wymaga aktualizacji przeglądarki i wtyczki Java, jeśli takie wymagania się pojawią, poinformujemy o tym Lokalnych Administratorów Systemu.

Pytanie:
Brak dostępnej funkcji „Powiadomienie w sprawie nadania numeru PESEL” .
Odpowiedź: Poproszono o kontakt z Service Desk w celu sprawdzenia tego przypadku.

Pytanie:
Pytania o zlecenia dowody do unieważnienia.
Odpowiedź: Omówiono Zlecenia dotyczące dowodów do unieważnienia (w zależności od powodu) i wyjaśniono różnice między odrzuceniem a realizowaniem zlecenia.

Pytanie:
Brak nazwiska cudzoziemca podczas transkrypcji, jak zaakceptować akt?
Odpowiedź: W takiej sytuacji należy zaznaczyć checkbox „cudzoziemiec”.

Pytanie:
Pytanie o statystykę dotyczącą zapewnień.
Odpowiedź: W ŹRÓDLE w module Raporty można wygenerować odpowiedni raport dotyczących zapewnień braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.

Pytanie: Poproszono o pomoc w recertyfikacji karty.
Odpowiedź: Recertyfikacji można dokonać przez stronę https://cc.msw.gov.pl/ lub skorzystać z pomocy Service Desk (42) 253 54 99.

Pytanie: Podczas wysyłania kolejnego Zlecenia dołączenia wzmianki do aktu do tego samego urzędu, do tego samego aktu, pojawia się komunikat, że już istnieje niezrealizowane zlecenie dodania projektu wzmianki do tego aktu, aby dodać wzmiankę należy zrealizować zlecenie.
Odpowiedź: W takiej sytuacji można skontaktować się z tym urzędem, żeby zrealizowali pierwsze Zlecenie i wysłać kolejne Zlecenie z informacją czego ta zmiana dotyczy. Statusy Zleceń również można monitorować w ŹRÓDLE.

Pytanie: Do wymeldowania decyzją administracyjną proszę dodać pole do wpisania numeru tej decyzji.
Odpowiedź: Rejestr PESEL nie przechowuje takich danych, zaproponowano zgłoszenie tej propozycji na skrzynkę propozycje@coi.gov.pl.
 
Pytanie: Czy można zmienić uprawnienia na kartach dla pracownika RDO żeby w rejestrze PESEL mógł sam usuwać niezgodności, (na podstawie pisma od Wojewody, w którym było polecenie, żeby takie uprawnienia nadać).
Odpowiedź: Takie działanie jest niezgodne z ustawą i zakresem obowiązków. Usuwanie niezgodności leży po stronie pracowników oraz USC.

Pytanie: Chcę dodać przypisek o małżeństwie do aktu urodzenia osoby, czy powinnam wysłać zlecenie dodania przypisku czy sama mogę go dodać?
Odpowiedź: Jeśli akt urodzenia jest już w BUSC to należy go wyszukać i w podglądzie aktu jest dostępna funkcja „Dodaj przypisek”, jeśli akt jeszcze nie został zmigrowany, wysyłamy „Zlecenie migracji aktu z zamieszczeniem przypisku” do urzędu, który przechowuje akt urodzenia osoby.

Źródło: COI
kkż/Serwis Samorządowy PAP
 
KOMENTARZE: 5 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2016-07-28 08:22:40
urzednik: dokladnie pracownicy rdo el i usc powinni byc jedna komorka z uprawnieniami do wielu wspolnych rzeczy
 
2016-07-27 19:08:28
anna: moze i tak moze pracownicy rdo i el powinni byc czescia komorki zwanej usc ale co wojewodztwo to inna praktyka...co urzad to inna praktyka
 
2016-07-27 15:43:56
infopoz: Ping: Przecież to nie obejście, to bardzo dobre rozwiązanie. Przepisy nie zabraniają, a wszystko jest jak trzeba.
 
2016-07-27 08:24:53
Ping: Każdy szczyt da się obejść. Również szczyty rozmaitej "twórczości".
A co jeśli struktura organizacyjna w konkretnym samorządzie jest inna niż przewiduje ustawa i pracownicy EWLUD wykonują również obowiązki z zakresu USC ?
Ale obejście jest równie proste - przenosi się organizacyjnie część pracowników z RDO i EL do USC pozostawiając ich na dotychczasowych stołkach i już jedziemy dalej, już nie naruszamy ustawy.
I tyle :)
 
2016-07-26 18:44:08
jan: wszystko niezgodne z ustawa! bo co to za ustawa! gniot...nadanie uprawnien czy tez rozszerzenie to taki problem? brak pola na nr decyzji? pesel nie przechowuje? a powinien to istotna informacja!!! widać ze laicy pracowali nad zlepkiem nieprzemyślanych przelisow

newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25