facebook RSS # #

20.08.2017 00:25

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2017-08-04 14:51       aktualizacja: 2017-08-04 16:18       WIADOMOŚCI
  A A A

Idzie dobrze. Wnioski z „Rodzina 500 plus” przyjmowane bez zakłóceń

Idzie dobrze. Wnioski z „Rodzina 500 plus” przyjmowane bez zakłóceń
Fot. Fotolia
„Jeśli chodzi o wnioski o +500 plus+ składane osobiście, to nie ma szturmu” - mówi Bogdan Majewski z legnickiego MOPS.

Serwis Samorządowy przeprowadził minisondę wśród wybranych samorządów na temat obsługi związanej z przyjmowaniem wniosków na świadczenia rodzinne, zarówno w formie „papierowej”, jak i elektronicznej.

O ocenę pracy systemu informatycznego i przyjmowanie wniosków na nowy okres świadczeniowy zapytaliśmy Annę Kopycińską z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielnie.

„Na razie wszystko przebiega bez problemu. System elektroniczny działa sprawnie. Nawet lepiej niż wcześniej” – podkreśla Kopycińska. Z wnioskami składanymi osobiście przez beneficjentów, jak dodała, też nie ma żadnego problemu.

Małgorzata Cińcio, kierownik działu świadczeń rodzinnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Lesznie, również nie zgłasza żadnych uwag.

„W tym systemie informatycznym pracujemy od 1 kwietnia 2016 r. Od tego czasu przyjmujemy wnioski drogą elektroniczną i nic pod tym względem się nie zmieniło. Nie było żadnych problemów. System działa prawie od półtora roku i wszystko jest w porządku” – przekonuje przedstawicielka MOPS w Lesznie.

Wnioski składane bezpośrednio przez zainteresowanych przyjmowane są tak, jak dotychczas. „Przyjmujemy świadczenia rodzinne od 14 lat. Wnioski w tej, jak i elektronicznej formie, są przyjmowane bez problemów. W tym roku mamy już przetestowane systemy teleinformatyczne i nic nas nie zaskoczyło” – wskazuje.

Bogdan Majewski z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Legnicy mówi, że od początku sierpnia – kiedy można było zacząć od nowa wnioskować na świadczenia rodzinne – wszystko przebiega bez zakłóceń.

„Na razie nie było żadnych problemów. Jeśli chodzi o wnioski składane osobiście, to nie ma szturmu, który spowodowałby spiętrzenie problemów technicznych. Od strony informatycznej, elektronicznej również nie było trudności” – zauważa Majewski.

Dodaje, że nikt nie dzwonił do ośrodka w celu zgłoszenia uwag technicznych związanych ze składaniem wniosków.

Z informacji, jaką otrzymaliśmy z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, wynika, że liczba wniosków elektronicznych z bankowości, ZUS i Empatii wyniosła 124 tys. 170 (informacja z 4 sierpnia, godz. 8.45).

Do tego czasu, jak podkreślono, „nie odnotowano żadnych problemów w systemach informatycznych oraz żadnych innych incydentów związanych ze składaniem wniosków”.

jas/
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

newsletter

TAGI

PARTNERZY 
  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.22