facebook RSS # #

16.11.2018 03:13

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-05-15 11:40       aktualizacja: 2018-05-15 13:17       WIADOMOŚCI
  A A A

Dodatkowy nabór. Ruszył uzupełniający nabór w programie „Senior+”

Dodatkowy nabór. Ruszył uzupełniający nabór w programie „Senior+”
Do 14 czerwca samorządy mają czas, aby zgłosić do wojewodów oferty w ramach uzupełniającego naboru wniosków na utworzenie i wyposażenie nowych placówek „Senior+” albo na zapewnienie bieżącego funkcjonowania tych, które powstały w latach 2015-2017. Do rozdysponowania pozostało ponad 16 mln zł.

Resort rodziny, pracy i polityki społecznej ogłosił uzupełniający nabór ofert w ramach programu „Senior+” edycja 2018. - Dzięki ogłoszonemu uzupełniającemu naborowi ofert zainteresowane jednostki samorządu terytorialnego mogą jeszcze ubiegać się o dofinansowanie w ramach tegorocznej edycji programu „Senior+”. Do pozyskania jest jeszcze ponad 16,41 mln zł – podał resort w komunikacie.

Samorządy mogą zgłaszać oferty do wojewodów do 14 czerwca. - Po dokonaniu oceny ofert wojewodowie przekażą do Departamentu Polityki Senioralnej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zestawienia ofert zakwalifikowanych do dofinansowania nie później niż do 28 czerwca br. Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości nie później niż do 12 lipca 2018 br. - poinformowało ministerstwo rodziny, pracy i polityki społecznej.

W wyniku podstawowego i dodatkowego naboru ofert w ramach programu wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020 edycja 2018 do samorządów trafi w sumie ponad 61 mln zł, w tym przeszło 45,89 mln zł na utworzenie nowych placówek „Senior+” i ponad 15,1 mln zł na zapewnienie funkcjonowania istniejących już dziennych domów i klubów „Senior+”.

- W efekcie powstanie 287 nowych placówek „Senior+” (90 dziennych domów i 197 klubów), a 230 już istniejących takich placówek (156 dziennych domów i 74 klubów), zapewniających łącznie 5951 miejsc, otrzyma dofinansowanie na zapewnienie bieżącego funkcjonowania – podało ministerstwo rodziny, pracy i polityki społecznej w komunikacie.

Program wieloletni „Senior+” na lata 2015-2020 jest adresowany do nieaktywnych zawodowo osób w wieku 60+. Celem programu jest zwiększenie aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym seniorów poprzez rozbudowę sieci Dziennych Domów „Senior+” i Klubów „Senior+”.

Kontakty do osób realizujących program "Senior +" w urzędach wojewódzkich resort rodziny, pracy i polityki społecznej udostępnił tutaj.

amk/
 
KOMENTARZE: 2 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2018-05-22 14:17:08
OldestWoman: Nie rozumiem, dlaczego niektóre "programy" dotyczą wszystkich, np. "dobry start", czy jakoś podobnie, w którym wszystkim dzieciom ma przysługiwać 300 zł na początek roku szkolnego, a niektóre dotykają tylko nielicznych? Czy w Polsce seniorzy są tylko w gminach, które stać na udział w programie? Wydaje mi się, że są we wszystkich i wszystkim gminom należy pomagać w jednakowy sposób. W końcu "Polska jest jedna", podobno.
 
2018-05-15 13:55:30
wójt: Biorąc minimalne wymogi co do pracowni, pomieszczeń, zaplecza i wyposażenia, to wyliczenia co do kosztów którymi posługuje się Ministerstwo pochodzą z przed kilku lat. Przy obecnych kosztach budowlanych dotacja sięga nie 80%, ale 40-50%. Jest taka sama kwotowa dla bogatych samorządów, jak i tych które klepią biedę. Dotacja na koszty prowadzenia to też nikła kwota w stosunku do rzeczywistych kosztów. Żałujemy, że w to weszliśmy. Można było lepiej zainwestować w przedszkola.
 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25