2018-07-05 10:25
aktualizacja: 2018-07-05 10:28
WIADOMOŚCI
Liczenie w lipcu. RIO w Opolu przypomina terminy sprawozdań
Fot. Fotolia
Do końca lipca samorządy muszą przygotować trzynaście finansowych sprawozdań. Przypominamy terminy.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu opublikowała na swojej stronie internetowej najbliższe terminy w sprawozdawczości na II kwartał:
12 lipca – termin złożenia przez zarząd j.s.t. do RIO wyłącznie w formie elektronicznej z wykorzystaniem aplikacji BeSTi@:
• sprawozdania z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami – Rb-27ZZ (RIO otrzymuje sprawozdanie do wiadomości);
16 lipca – termin złożenia przez zarząd j.s.t. do RIO wyłącznie w formie elektronicznej z wykorzystaniem aplikacji BeSTi@:
• sprawozdania o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami – Rb-50 (RIO otrzymuje sprawozdanie do wiadomości).
20 lipca – termin złożenia przez organ podatkowy (Wójta, Burmistrza, Prezydenta) j.s.t. do RIO wyłącznie w formie elektronicznej z wykorzystaniem aplikacji BeSTi@:
• części B sprawozdania podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego - SP-1
Materiały informacyjne dotyczące wypełniania części B sprawozdania SP1 znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Finansów - https://www.finanse.mf.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/sprawozdanie-sp1 .
23 lipca – termin złożenia przez zarząd j.s.t. do RIO wyłącznie w formie elektronicznej z wykorzystaniem aplikacji BeSTi@:
• sprawozdania z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego – Rb-27S;
• sprawozdania z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego – Rb-28S;
• sprawozdania z wykonania planu wydatków jednostki samorządu terytorialnego, które nie wygasły z upływem roku budżetowego – Rb-28NWS;
• sprawozdania o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego – Rb-NDS;
• sprawozdania z wykonania planów finansowych samorządowych zakładów budżetowych – Rb-30S;
• sprawozdania z wykonania dochodów i wydatków na rachunku, o którym mowa w art. 223 ust. 1 o ustawy o finansach publicznych – Rb-34S;
• kwartalnego sprawozdania o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji – Rb-Z;
• kwartalnego sprawozdania o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych – Rb-N.
30 lipca – termin złożenia przez zarząd j.s.t. do RIO (w zakresie jednostek posiadających osobowość prawną oraz pozostałych jednostek):
• kwartalnego sprawozdania o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji – Rb-Z;
• kwartalnego sprawozdania o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych – Rb-N.
Źródło: RIO Opole
aba/
Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu opublikowała na swojej stronie internetowej najbliższe terminy w sprawozdawczości na II kwartał:
12 lipca – termin złożenia przez zarząd j.s.t. do RIO wyłącznie w formie elektronicznej z wykorzystaniem aplikacji BeSTi@:
• sprawozdania z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami – Rb-27ZZ (RIO otrzymuje sprawozdanie do wiadomości);
16 lipca – termin złożenia przez zarząd j.s.t. do RIO wyłącznie w formie elektronicznej z wykorzystaniem aplikacji BeSTi@:
• sprawozdania o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami – Rb-50 (RIO otrzymuje sprawozdanie do wiadomości).
20 lipca – termin złożenia przez organ podatkowy (Wójta, Burmistrza, Prezydenta) j.s.t. do RIO wyłącznie w formie elektronicznej z wykorzystaniem aplikacji BeSTi@:
• części B sprawozdania podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego - SP-1
Materiały informacyjne dotyczące wypełniania części B sprawozdania SP1 znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Finansów - https://www.finanse.mf.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/sprawozdanie-sp1 .
23 lipca – termin złożenia przez zarząd j.s.t. do RIO wyłącznie w formie elektronicznej z wykorzystaniem aplikacji BeSTi@:
• sprawozdania z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego – Rb-27S;
• sprawozdania z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego – Rb-28S;
• sprawozdania z wykonania planu wydatków jednostki samorządu terytorialnego, które nie wygasły z upływem roku budżetowego – Rb-28NWS;
• sprawozdania o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego – Rb-NDS;
• sprawozdania z wykonania planów finansowych samorządowych zakładów budżetowych – Rb-30S;
• sprawozdania z wykonania dochodów i wydatków na rachunku, o którym mowa w art. 223 ust. 1 o ustawy o finansach publicznych – Rb-34S;
• kwartalnego sprawozdania o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji – Rb-Z;
• kwartalnego sprawozdania o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych – Rb-N.
30 lipca – termin złożenia przez zarząd j.s.t. do RIO (w zakresie jednostek posiadających osobowość prawną oraz pozostałych jednostek):
• kwartalnego sprawozdania o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji – Rb-Z;
• kwartalnego sprawozdania o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych – Rb-N.
Źródło: RIO Opole
aba/
TAGI:
FINANSE
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Tomasz Wojtania:
A teraz dowód na poprzednią wypowiedź. Przykład:
Jak JB wystawi fakturę na 123 zł brutto to na konto wpływa 123 zł bo się należało 123zl.
A jedni wykazują należności 100zl wpływy na konto 100zl.
A nawet w podzielonej płatności w sumie wpłynie 123 zł i należność to 123 zl.
I już mamy problem bo łamiemy przez art 11 UOFP i zasadę "brutto".
Jest jeszcze bardziej ciekawie mamy zakup i VAT naliczony do odliczenia. Załóżmy ze mam fakturę inwestycyjna brutto 123 zł. Naliczony do odliczenia przykładowo 13 zł.
A zatem lwia cześć jednostek płaci VAT z konta dochodów czyli nadwyżkę należnego nad naliczonym 10 zł przeleje z konta 130 na urząd czy organ, a potem pójdzie przelew do KAS na 10zl. Jednakże ów przelew nie idzie z konta wydatków i nie wchodzi w rb28s.
A zatem dokonany jest wydatek z dochodów co stanowi DFP.
Ponadto w rb27s jeśli nie jest robione przeksięgowanie równowartości naliczonego podlegajacego odliczeniu to zostanie wykazana kwota należności 113 zł i wpływów kasowych 113 zł.
Wydatki będą 123zl z tej faktury inwestycyjnej. A zatem brakuje vatu jako wydatku.
Cześć jednostek tak jak np. Krakow robi przeksięgowanie równowartości naliczonego do odliczenia z dochodów na wydatki, a zatem w rb27s wykazuje należności 100, kasowe wpływy 100, a po wydatkach w rb28s zaangażowanie 110, wykonanie 110 czyli ma wydatki bez podlegajacego odliczeniu VAT.
Jak widać z nieprzemyślane rozwiązanie powodują fałszowanie danych publicznych w naszych gminach.
I do tego dochodzi jeszcze kompletny brak zrozumienia zasad przez RIO a nawet KRRIO.
A pwonno wam wyjść w gminie w rb27s należności 123 dochody 123, w rb28s wydatki 133, zaangażowanie 133....a zobowiązania do czasu jak nie były uregulowane wynoszą 133.
Naruszanie zatem i polskie i unijne zasad rachunkowości.
Wszystkie dane mamy nierzetelne.
Przez RIO i KRRIO.
Jak JB wystawi fakturę na 123 zł brutto to na konto wpływa 123 zł bo się należało 123zl.
A jedni wykazują należności 100zl wpływy na konto 100zl.
A nawet w podzielonej płatności w sumie wpłynie 123 zł i należność to 123 zl.
I już mamy problem bo łamiemy przez art 11 UOFP i zasadę "brutto".
Jest jeszcze bardziej ciekawie mamy zakup i VAT naliczony do odliczenia. Załóżmy ze mam fakturę inwestycyjna brutto 123 zł. Naliczony do odliczenia przykładowo 13 zł.
A zatem lwia cześć jednostek płaci VAT z konta dochodów czyli nadwyżkę należnego nad naliczonym 10 zł przeleje z konta 130 na urząd czy organ, a potem pójdzie przelew do KAS na 10zl. Jednakże ów przelew nie idzie z konta wydatków i nie wchodzi w rb28s.
A zatem dokonany jest wydatek z dochodów co stanowi DFP.
Ponadto w rb27s jeśli nie jest robione przeksięgowanie równowartości naliczonego podlegajacego odliczeniu to zostanie wykazana kwota należności 113 zł i wpływów kasowych 113 zł.
Wydatki będą 123zl z tej faktury inwestycyjnej. A zatem brakuje vatu jako wydatku.
Cześć jednostek tak jak np. Krakow robi przeksięgowanie równowartości naliczonego do odliczenia z dochodów na wydatki, a zatem w rb27s wykazuje należności 100, kasowe wpływy 100, a po wydatkach w rb28s zaangażowanie 110, wykonanie 110 czyli ma wydatki bez podlegajacego odliczeniu VAT.
Jak widać z nieprzemyślane rozwiązanie powodują fałszowanie danych publicznych w naszych gminach.
I do tego dochodzi jeszcze kompletny brak zrozumienia zasad przez RIO a nawet KRRIO.
A pwonno wam wyjść w gminie w rb27s należności 123 dochody 123, w rb28s wydatki 133, zaangażowanie 133....a zobowiązania do czasu jak nie były uregulowane wynoszą 133.
Naruszanie zatem i polskie i unijne zasad rachunkowości.
Wszystkie dane mamy nierzetelne.
Przez RIO i KRRIO.
Tomasz Wojtania:
Z przykrością stwierdzam, że niemalże wszystki sprawozdania budżetowe zostaną z winy KRRIO sporządzone z naruszeniem zasad wyceny okreśłonych prawem bilansowym.
Oznacza to, że wszystki sprawozdania wychodzącez RIO do MF są nierzetelne i tym samym istnienie podejrzenie naruszenia art 77 UOR.
KRRIO w piśmie z 12 października 2016 do ZMP, stwierdza iż:
system scentralizowanych rozliczeń vat powinien zapewnić JST właściwą wycenę dochodów budżetowych uzyskanych w wyniku dostawy towarów i usług (bez podatki VAT, który stanowi dochód budżetu panstwa) oraz wydatków budzetowych, które nie powinny być zawyżane o podlegający odliczeniu- w danym roku budżetowym - podatek naliczony.
Taki stanowisko oznacza, iż naruszone zostały zasady określone w RMRIF z 9 stycznia 2018 w sprawie sprawozdawczości budżetowej, gdzie zgodnie z paragrafem 8 rozporządzenia dane wykazywane w sprawozdaniach jednostkowych wyraża się stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych. Zgodnie z paragrafem 9 rozporządzenia kierownicy jednostek zobligowani są do sporządzania sprawozdań rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowych.
Ze stanowiska KRRIO wynika, iż w sprawozdaniu o dochodach należności i kasowo zrealizowane dochody będą wykazane bez podatku VAT.
TAki podejścia narusza art 28ustęp 11 i art 28 ustęp 1 pkt 10 UOR, gdyz właściwą kwotą powinna być wartość NOMINALNA na moment poczatkowy. NAleżności na moment koncowy powinny być wykazane w kwotach wymaganej zapłaty.
A ZATEM WSZYSTKIE DANE W SPRAWOZDANIACH O DOCHODACH SĄ ZANIŻONE O PODATEK VAT I NARUSZAJĄ ZASADĘ KASOWĄ OKREŚŁONĄ PRZEPISAMI UOFP.
W sprawozdaniu o wydatkach KRRIO wprowadza wycenę wydatków, zobowiązań i zaangażowania w cenie nabycia, czyli cenie bez podlegającego odliczeniu podatku VAT.
Cena nabycia nie może być stosowana do wyceny wydatków, zaangażowania i zobowiązań, gdyż stosuje się ją min. do środków trwałych, materiałów, inwestycji (o80).
Wydatki czyli krajowe środki płatnicze, podobnie jak dochody wycenia się zgodnie z art 28u1pkt 10 UOR w wartości nominalnej.
Zaangażowanie, czyli zobowiązanie na moment początkowy wycenia się w również w kwocie nominalnej, gdyż wynika to z art 28 ustęp 11 UOR. Zobowiązania na moment końcowy wycenia sięw kwocie wymagającej zapłaty.
Z WYJASNIEŃ KRRIO WYNIKA JESZCZE JEDNA SPRAWA: powszechnie łamana jest zasad gospodarki budżetowej brutto, gdyż gminy nie stosują art 249ustęp 3 UPFP.
NINIEJSZYM INFORMUJĘ O PRAWDOPODOBIEŃSTWU NAMAWIANIA DO POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA PRZECIWKI RZETELNOŚCI DANYCH KSIĘGOWYCH PRZEZ KRRIO I RIO.
Niemalże wszystki sprawozdania budżetowe z lat 2017-2018 są nierzetelne, czyli niezgodne ze stanem faktycznym.
W efekcie dane do wskaźnika i prewskaźnika VAT są błędnie wstawiane do proporcji a deklaracje cząstkowe VAT mogą być błędne.
Oznacza to, że wszystki sprawozdania wychodzącez RIO do MF są nierzetelne i tym samym istnienie podejrzenie naruszenia art 77 UOR.
KRRIO w piśmie z 12 października 2016 do ZMP, stwierdza iż:
system scentralizowanych rozliczeń vat powinien zapewnić JST właściwą wycenę dochodów budżetowych uzyskanych w wyniku dostawy towarów i usług (bez podatki VAT, który stanowi dochód budżetu panstwa) oraz wydatków budzetowych, które nie powinny być zawyżane o podlegający odliczeniu- w danym roku budżetowym - podatek naliczony.
Taki stanowisko oznacza, iż naruszone zostały zasady określone w RMRIF z 9 stycznia 2018 w sprawie sprawozdawczości budżetowej, gdzie zgodnie z paragrafem 8 rozporządzenia dane wykazywane w sprawozdaniach jednostkowych wyraża się stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych. Zgodnie z paragrafem 9 rozporządzenia kierownicy jednostek zobligowani są do sporządzania sprawozdań rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowych.
Ze stanowiska KRRIO wynika, iż w sprawozdaniu o dochodach należności i kasowo zrealizowane dochody będą wykazane bez podatku VAT.
TAki podejścia narusza art 28ustęp 11 i art 28 ustęp 1 pkt 10 UOR, gdyz właściwą kwotą powinna być wartość NOMINALNA na moment poczatkowy. NAleżności na moment koncowy powinny być wykazane w kwotach wymaganej zapłaty.
A ZATEM WSZYSTKIE DANE W SPRAWOZDANIACH O DOCHODACH SĄ ZANIŻONE O PODATEK VAT I NARUSZAJĄ ZASADĘ KASOWĄ OKREŚŁONĄ PRZEPISAMI UOFP.
W sprawozdaniu o wydatkach KRRIO wprowadza wycenę wydatków, zobowiązań i zaangażowania w cenie nabycia, czyli cenie bez podlegającego odliczeniu podatku VAT.
Cena nabycia nie może być stosowana do wyceny wydatków, zaangażowania i zobowiązań, gdyż stosuje się ją min. do środków trwałych, materiałów, inwestycji (o80).
Wydatki czyli krajowe środki płatnicze, podobnie jak dochody wycenia się zgodnie z art 28u1pkt 10 UOR w wartości nominalnej.
Zaangażowanie, czyli zobowiązanie na moment początkowy wycenia się w również w kwocie nominalnej, gdyż wynika to z art 28 ustęp 11 UOR. Zobowiązania na moment końcowy wycenia sięw kwocie wymagającej zapłaty.
Z WYJASNIEŃ KRRIO WYNIKA JESZCZE JEDNA SPRAWA: powszechnie łamana jest zasad gospodarki budżetowej brutto, gdyż gminy nie stosują art 249ustęp 3 UPFP.
NINIEJSZYM INFORMUJĘ O PRAWDOPODOBIEŃSTWU NAMAWIANIA DO POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA PRZECIWKI RZETELNOŚCI DANYCH KSIĘGOWYCH PRZEZ KRRIO I RIO.
Niemalże wszystki sprawozdania budżetowe z lat 2017-2018 są nierzetelne, czyli niezgodne ze stanem faktycznym.
W efekcie dane do wskaźnika i prewskaźnika VAT są błędnie wstawiane do proporcji a deklaracje cząstkowe VAT mogą być błędne.
xxx:
jeszcze sp-1 do 20-go lipca
COPYRIGHT
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.- Gminne zadanie. 11 lutego wchodzi nowela ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów
- Można wypłacać. Obowiązuje rozporządzenie ws. minimalnych stawek nauczycieli
- Nie ma przeszkód. Specjalny dodatek za pracę przy wyborach
- MEN dał wzór. Resort edukacji opracował wzory uchwał w sprawie ustalenia sieci szkół
- MEN przypomina. Minister Anna Zalewska o samorządach w liście do nauczycieli