facebook RSS # #

17.08.2018 09:14

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-08-02 13:10       aktualizacja: 2018-08-02 15:31       WIADOMOŚCI
  A A A

Wnioski w urzędzie. Od sierpnia wnioski o świadczenia dla rodzin można składać papierowo w urzędach

Wnioski w urzędzie. Od sierpnia wnioski o świadczenia dla rodzin można składać papierowo w urzędach
Fot. Archiwum PAP/W. Pacewicz
Od sierpnia wnioski o świadczenia „Dobry Start” i „Rodzina 500+” można składać nie tylko elektronicznie, ale też drogą tradycyjną - na papierze w urzędzie. W Świdnicy 1 dnia wpłynęły 63 takie wnioski.

Z informacji gminy Świdnica (woj. dolnośląskie) po pierwszym dniu składania wniosków na papierze wynika, że jest spore zainteresowanie tą formą wnioskowania. Janusz Waligóra, rzecznik prasowy Urzędu Gminy Świdnica (woj. dolnośląskie) podał, że "tylko w pierwszym dniu ich przyjęć do GOPS wpłynęło 63 podań o świadczenie "Dobry Start".

"Z pewnością uruchomienie tradycyjnej formy przyjmowania wniosków sprawi, że ich liczba z każdym dniem będzie większa" – ocenił Waligóra dodając, że osoby uprawnione do świadczeń chętnie korzystają też z rozwiązań elektronicznych. "Szacujemy, że ok. 28 proc. dzieci zostało już objętych świadczeniem „Dobry Start” – dodał. W 16 tys. gminie Świdnica pierwsze świadczenia dla 342 dzieci, w łącznej kwocie 102,6 tys. zł już w lipcu trafiły na konta osób wnioskujących.

"Im wcześniej złożymy wniosek, tym szybciej świadczenie do nas trafi. Warto też pamiętać, żeby nie przegapić terminu złożenia wniosku. W przeciwnym razie rodzina albo pozbawi się prawa do wybranego świadczenia (dotyczy to programu „Dobry Start”), albo na jego przyznanie i wypłatę będzie musiała dłużej poczekać (np. w programie „Rodzina 500+”) – podkreśliło MRPiPS w komunikacie.

W przypadku świadczenia „Dobry start”, które przysługuje raz w roku na każde dziecko uczące się w szkole do ukończenia 20. lub – w przypadku dzieci niepełnosprawnych – 24. roku życia, wniosek powinien zostać złożony najpóźniej do 30 listopada.

"Jeśli jednak wniosek zostanie złożony w lipcu lub sierpniu, to pieniądze trafią do nas najpóźniej do końca września. Jeśli złożymy po tym terminie (we wrześniu, październiku, listopadzie) to gmina będzie miała dwa miesiące na rozpatrzenie wniosku i wypłatę świadczenia" – wyjaśnił resort w komunikacie.

Świadczenie „Dobry start” nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

W przypadku programu „Rodzina 500+”, jeśli wniosek na nowy okres świadczeniowy zostanie złożony w lipcu lub w sierpniu, to pieniądze trafią do osoby uprawnionej do końca października.

"Jeśli wniosek złożymy we wrześniu, wtedy świadczenie trafi do nas do końca listopada, z wyrównaniem za październik. Wniosek złożony w październiku to wypłata do końca grudnia z wyrównaniem za październik i listopad. Wniosek o „Rodzina 500+” na nowy okres świadczeniowy trzeba złożyć do końca października" – przypomniał resort.

Prawo do różnych form wsparcia dla rodzin jest ustalane na dany okres świadczeniowy. W przypadku programu „Rodzina 500+” jest to okres roku – od 1 października danego roku do 30 września kolejnego roku. Wymóg złożenia wniosków dotyczy rodzin zainteresowanych kontynuowaniem korzystania z różnych form wsparcia, jak i tych, które chcą dopiero zacząć je otrzymywać.

MRPiPS przypomina, że równolegle do składania wniosków o świadczenia rodzinne drogą tradycyjną, można je składać przez internet. Tą drogą wniosek można złożyć od 1 lipca br. Wnioski o „Dobry Start” składać można przez portal empatia.mrpips.gov.pl lub bankowość elektroniczną. Wnioski o „Rodzina 500+” dodatkowo można złożyć przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS.

amk/
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Adam Michrowski
Tel.: (22) 509 29 47
Kom.: 516 363 056
a.michrowski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25