facebook RSS # #

15.11.2018 18:43

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2018-09-13 09:08       aktualizacja: 2018-09-13 10:37       WIADOMOŚCI
  A A A

Mocna czwórka. Klienci krakowskiego magistratu zadowoleni z urzędników

Mocna czwórka. Klienci krakowskiego magistratu zadowoleni z urzędników
Fot. UM Kraków
Prawie 90 proc. osób załatwiających sprawy w Urzędzie Miasta Krakowa jest zadowolonych z obsługi. Ankietowani oceniali kompetencje, ale też wygląd i ubiór urzędników.

Krakowski magistrat po raz kolejny zlecił badanie opinii na temat jakości obsługi w poszczególnych komórkach Urzędu Miasta. Jak wynika z raportu, w tym roku „bardzo zadowolonych” lub „zadowolonych” było 87 proc. respondentów. W skali od 1 do 5 mieszkańcy Krakowa pracę urzędników ocenili na 4,34. To najlepsze wyniki od 2010 roku.

Najwyższe oceny otrzymały Urząd Stanu Cywilnego (4,9), Wydział Kształtowania Środowiska (4,88), Wydział Podatków i Opłat (4,87) oraz Wydział Spraw Administracyjnych (4,87).

Ankietowani oceniali między innymi wygląd i ubiór urzędników (średnio na 4,75), ich uprzejmość (4,74), kompetencje (4,67) czy komunikatywność (4,67). Wśród mocnych stron obsługi klienta UMK wymieniano także szybkość obsługi (podczas jednej wizyty), uczynność i pomocność, dalej – system „numerkowy”, sposób udzielania informacji oraz brak kolejek i krótki czas oczekiwania na obsługę.

Z kolei najczęściej wymieniane cechy negatywne to zbyt długi czas oczekiwania na obsługę (kolejki), biurokracja i zbyt skomplikowane procedury, problemy ze znalezieniem miejsca do zaparkowania samochodu, zbyt odległy termin załatwienia sprawy wymagającej więcej niż jednej wizyty w urzędzie, oraz niekompetencja, brak profesjonalizmu czy problemy z uzyskaniem informacji.

Jak zauważa firma badawcza, najbardziej zadowoleni są respondenci, których sprawy zostały załatwione pozytywnie, następnie – ankietowani, których sprawy były w trakcie załatwiania, a najniższy poziom satysfakcji deklarują osoby, których sprawy rozpatrzono ze skutkiem negatywnym.

Badaniem została objęta grupa 836 klientów Urzędu Miasta Krakowa. Wywiady zostały przeprowadzone w 11 wydziałach oraz w formie elektronicznej. W grupie klientów Urzędu Miasta Krakowa przeważają osoby z wykształceniem średnim (40 proc.) i wyższym (45 proc.). Większość to klienci indywidualni (85 proc.), a 14 proc. - instytucjonalni. 95 proc. ankietowanych to mieszkańcy Krakowa.

aba/
TAGI: URZĄD
 
KOMENTARZE: 1 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2018-09-14 09:03:48
dziara: Cienki urząd skoro nie załatwił sobie 100% zadowolenia. Ankiety - Buhahahahahaha !
 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25