facebook RSS # #

19.08.2019 17:28

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-05-23 07:51       aktualizacja: 2019-05-23 13:52       WIADOMOŚCI
  A A A

Samorząd z biznesem. W Pelplinie powołano Radę Gospodarczą przy burmistrzu miasta i gminy

Samorząd z biznesem. W Pelplinie powołano Radę Gospodarczą przy burmistrzu miasta i gminy
Fot. Agnieszka Czerwińska, UMiG Pelplin
W Pelplinie została powołana Rada Gospodarcza przy burmistrzu miasta i gminy. Składa się ona z kilkunastu tamtejszych przedsiębiorców.

Rada Gospodarcza przy Burmistrzu Miasta i Gminy Pelplin ma „pełnić funkcje opiniodawcze i konsultacyjno-doradcze w zakresie spraw związanych z rozwojem gospodarczym gminy, zapewnić udział przedstawicieli środowisk gospodarczych i otoczenia biznesu w kształtowaniu polityki gospodarczej gminy Pelplin, a także rozwoju przedsiębiorczości na jej obszarze”.

W skład rady weszło siedemnastu przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Pelplin.

Rada powstała z inicjatywy burmistrza Pelplina, Mirosława Chyły. - Obawiałem się o frekwencję na pierwszym spotkaniu w tej sprawie – mówił burmistrz Chyła w kwietniowym wywiadzie dla Samorzad.pap.pl. - I ku mojemu zaskoczeniu przyszło bardzo wiele osób, bo prawie 60. Dla mnie to był podwójny sygnał. Raz, że jest u nas duże zapotrzebowanie na tego typu ciało, a dwa, że mam pewien mandat zaufania ze strony przedsiębiorców, którego nie powinienem zmarnować. Mówiłem w kampanii wyborczej, że są dla mnie bardzo ważną grupą społeczną, że chciałbym z nimi konsultować wizję i kierunki rozwoju gminy, jej politykę gospodarczą, planistyczną, wsłuchiwać się w ich głos, w to, czego oni oczekują ode mnie. Chcę wychodzić do przedsiębiorców nie tylko wtedy, gdy ja będę od nich czegoś potrzebował, ale chcę także być do ich dyspozycji, kiedy oni będą czegoś potrzebować od samorządu.

jmk/
TAGI:
 
KOMENTARZE: 3 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2019-05-24 10:34:54
tornet: Wspomaganie (poprze wpłaty) lokalnej "fundacji rozwoju..." przez podmioty, które otrzymały pomoc w ramach kwalifikowanych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym jest w ułożeniu dobrowolne i wymagałoby promocji programu i efektów działalności fundacji, które wobec potencjalnego darczyńcy, będącego podmiotem gospodarczym, musiałyby wykazać korzyść gospodarczą na lokalnym rynku. To trudne, ponieważ strony, tj., firmy (np. w organizacji o charakterze "Rada Gospodarcza"), organy lokalnego samorządu terytorialnego, zaangażowana nauka poprzez ośrodki badawczo-rozwojowe, musiałyby wspólnie wybrać dla działań rozwojowych, np. z uwzględnieniem tzw. trendów, perspektywę w czasie planowanych przez fundację inicjatyw ze wskazaniem na zakres wskaźników w lokalnej strategii rozwoju i co najmniej z podziałem na okresy kadencyjne (5-10-15 lat). Im większa wartość ekonomiczna pomocy związanej z ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, udzielona w danym roku i łącznie w okresie kadencji, to potencjalnie w perspektywie czasu kolejnych lat, dobrowolnie wpłacona przez podmioty na rzecz fundacji, na jej konto, większa ilość pieniędzy.
 
2019-05-24 08:34:12
tornet: Cytat - "Chcę wychodzić do przedsiębiorców nie tylko wtedy, gdy ja będę od nich czegoś potrzebował, ale chcę także być do ich dyspozycji, kiedy oni będą czegoś potrzebować od samorządu." - koniec cytatu. * Motto: Ważny interes podatnika lub interes publiczny (Google). *
Bywają sytuacje, w których firma ma powody by zwrócić się z potrzebą działania do burmistrza w zakresie ekonomicznym, jeżeli taką możliwość aktywności posiadałby burmistrz. Możliwość podjęcia działania (być do dyspozycji, kiedy firma czegoś potrzebuje od samorządu), które umożliwi pomoc z uwagi na ważny interes podatnika lub interes publiczny, może stanowić dyskusję prowadzącą do, np., utworzenia "fundacji rozwoju ..." w realizacji lokalnej misji strategii rozwoju, która otrzymywałaby środki finansowe od firm, które uzyskały wspomnianą pomoc, w czasie gdy już byłyby w stanie, sytuacji rynkowej, reaktywacji, odnowy witalności ekonomicznej dzięki tej pomocy. Przykład: Jeżeli wartość pomocy dla lokalnych firm podjętej przez burmistrza z uwagi na ważny interes podatnika lub interes publiczny wynosi w danym roku 1 mln zł, to w perspektywie czasu fundacja otrzymuje w takiej lub zbliżonej wysokości wpłaty, choć ta perspektywa czasu może być wieloletnia. Fundacji rozwoju dysponując środkami mogłaby nawiązać współpracę z ośrodkami naukowymi, badawczo-rozwojowymi, oferując działania dla zainteresowanych firm w dobrym stanie ekonomicznym. Zatem połączenie obu działań to przedsięwzięcie zarówno dla firm, którym przydarzyły się negatywne okoliczności dla działalności gospodarczej w kategorii ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego, oraz dla firm, które ukierunkowane są na innowacje, "nowy start-up". Zatem burmistrz wspomaga ekonomicznie firmę, a ona, w sytuacji poprawy, wspomaga fundację. Równowartość finansowa obu pomocy nie jest wymagana. Ułożenie jest trudne, ponieważ oparte jest na wieloletnim przedsięwzięciu pomiędzy lokalnymi firmami (podatnikami) i lokalnym samorządem terytorialnym, wraz z włączeniem ośrodków badawczo-rozwojowych. Hasłem marketingowym w tym ułożeniu jest strzałka rozwoju, tj., jedne firmy rozwijają innowacyjną działalność, inne nie "wypadają" z rynku przez okoliczności kwalifikowane, jako ważny interesu podatnika lub interes publiczny.
 
2019-05-24 08:17:02
Krzysztof: Czy autorzy artykułów w końcu nauczą się że nie ma burmistrza miasta i gminy, już od lat ? W tym przypadku jest burmistrz Pelplina. Najmniejszą jednostką administracyjną kraju jest gmina, nazywa się Pelplin, w tej gminie jest miasto Pelplin. Burmistrz jest organem wykonawczym całej gminy (burmistrz Pelplina), a nie masło maślane
 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25