facebook RSS # #

28.01.2020 18:57

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2012-04-02 15:34       aktualizacja: 2012-04-02 15:34       Lokalnie
  A A A

Wirtualna urzędniczka pomoże

Wirtualna urzędniczka pomoże
Fot. UM Gdynia
Urząd Miasta Gdyni jako pierwszy w Polsce znalazł sposób na innowacyjny, a zarazem bardzo przyjazny kontakt z klientami. Od 2 kwietnia mieszkańcy i przedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc Wirtualnej Urzędniczki – informuje zespół prasowy gdyńskiego magistratu.

Wystarczy wejść na stronę Biuletynu Informacji Publicznej gdyńskiego magistratu: www.gdynia.pl/bip . Wirtualny Urzędnik to innowacyjna technologia, powstała m.in. dzięki dofinansowaniu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Oprogramowanie ułatwia dostęp do informacji o usługach świadczonych przez Urząd Miasta. Wirtualny Urzędnik działa w oparciu o mechanizmy sztucznej inteligencji.

Pytania mogą być sformułowane w indywidualny sposób, z użyciem języka potocznego. Będą właściwie zrozumiane dzięki pracy urzędników z Sali Obsługi Mieszkańców. Przez kilka tygodni wieloosobowy zespół analizował pytania przesyłane drogą elektroniczną. Pracował nad ich wyborem, a także jak najbardziej przyjazną formą odpowiedzi.

Gdyński Wirtualny Urzędnik to awatar – sympatyczna i urodziwa młoda kobieta. W dodatku jest bardzo empatyczna, np. osoba, która chciałaby wyrobić nowy dowód, ponieważ stary zgubiła, usłyszy najpierw słowa otuchy: „Nie przejmuj się”, a potem odpowiedź, co robić dalej.

Projekt ma charakter pilotażowy, przygotowana baza zawiera odpowiedzi związane z około 200 tematami z różnych dziedzin życia, m.in. dowodów osobistych, praw jazdy, rejestracji pojazdów, ewidencji ludności, działalności gospodarczej, Urzędu Stanu Cywilnego.

Zam. Kkż/
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25