facebook RSS # #

26.09.2017 23:50

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2015-12-28 15:17       aktualizacja: 2015-12-28 16:56       Wiadomości PAP
  A A A

Dajcie cynk. Urzędnicy będą zgłaszać do COI wszystkie problemy. Niech wie

Dajcie cynk. Urzędnicy będą zgłaszać do COI wszystkie problemy. Niech wie
Będą zgłaszać wszystkie problemy...
Fotolia
Naszym obowiązkiem jest obsłużyć mieszkańców, a jak to zrobić, kiedy system nie działa? – mówi nam kierownik jednego z pomorskich USC. Urzędy porozumiały się i będą teraz zgłaszały do COI wszystkie problemy.

Kolejny dzień problemów ze Źródłem spowodował lawinę komentarzy, maili i telefonów. Według Centralnego Ośrodka Informatyki problem dotyczy „dostępu części gmin do SRP”. Z naszych informacji wynika jednak, że to problem gmin w całym kraju.

Rozbieżność może być następstwem tego, co potwierdzają urzędnicy, że nie wszystkie gminy i urzędy zgłaszają kłopoty z działaniem systemu.

- Zapewniam panią, że zawieszanie się to problem ogólnopolski, ale niektórzy z nas nie mają po prostu siły ani czasu, żeby zgłaszać – mówi kierownik jednego z pomorskich USC, która chce zachować anonimowość.
Jak wyjaśnia, urzędnicy mają obowiązek zgłosić na tzw. Atmosferę problemy, ale „na pewne problemy nie ma reakcji do dzisiaj”.

- Chcemy, żeby mimo wszystko każdy urząd zgłaszał każdy problem – podkreśla.

Jak dodaje, po pewnym czasie urzędnicy doszli do wniosku, że należy poinformować COI o każdym przypadku niedziałania, bądź kłopotu ze ŹRÓDŁEM, nawet jeśli nie ma odpowiedzi na poprzednie zgłoszenia.

- Dzisiaj przed południem system zaczął działać, ale tak działa, że zawiesza się co chwila – mówi urzędniczka. – Siedzieli u mnie państwo i nic nie mogłam zrobić, kółko się kręciło i czekaliśmy. Naszym obowiązkiem jest obsłużyć mieszkańców, a jak to zrobić, kiedy system nie działa? – dodaje.

Akcja rozpoczęła się na platformie szkoleniowej, na której kiedyś informatycy z COI odpowiadali urzędnikom, ale kilka miesięcy temu została zamknięta do kontaktów z ośrodkiem. Została jednak jako narzędzie kontaktu pomiędzy urzędnikami.

Tam to, według naszych informacji, powstał pomysł zgłaszania każdego problemu.

Jak nam jednak napisał dzisiaj informatyk jednego z miast, „nic nigdy nie wynikło z wysyłania zgłoszeń”.

„Przecież tak było na początku powstania źródła - wysłałem ok. 20 zgłoszeń o fatalnej pracy aplikacji – odpowiedzi na zgłoszenia przychodziły przez pół roku, albo i dłużej. Zazwyczaj w stylu, odpowiedź jest w instrukcji obsługi albo: proszę o przesłanie zrzutu ekranu podczas błędu Źródła”.

Kkż/
Serwis Samorządowy PAP
 
KOMENTARZE: 7 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2015-12-30 14:33:24
użytkownik bagna: pentester: wnioskuję, że jesteś z COI i udajesz mądrego.
Oczywiste, że stacja ma połączenie z internetem, (bo to wydzielone pasmo, to też internet).
Co to znaczy, że stacja nie jest dostosowana do zaleceń?
Ja na jednej stacji obsługuję wszystkie 3 moduły, w zgłoszeniach nieprawidłowości przy poszczególnych modułach konsultanci zalecają dla każdego modułu inną wersję przeglądarki i javy. Czy mam się obstawić komputerami?
Wypada zatem posiadać 3 komputery do bagna i 1 komputer z dostępem do ogólnego internetu.
Jednego dnia zalecają ustawienie DNS na sztywno, a następnego dnia pytają, co to znaczy na sztywno. Takich przykładów można podawać nieskończenie dużo.
 
2015-12-30 10:22:55
pentester: Mały urzednik: faktyczny problem z bezpieczeństwem masz, jeśli stacja nie jest dostosowana do zaleceń i ma połączenie z internetem...
 
2015-12-29 20:50:14
Mały urzednik: Jak może wszystko grać z bezpieczeństwem skoro samo Źródło zaleca instalacje wersji przeglądarki i Javy o wersję znacznie niższe i wykluczającee się wzajemnie względem bezpieczeństwa
 
2015-12-29 13:23:18
kierownik LAS-u: "...Tam to, według naszych informacji, powstał pomysł zgłaszania każdego problemu."

Ja zgłaszam problemy i sugestie do rozwoju tej "aplikacji" nie zrażając się "zaangażowaniem" po obu stronach. I krew mnie zalewa gdy czytam że ITSM dopiero teraz został dostrzeżony! Czyżby niedziałanie Bagna to jedyny problem?
 
2015-12-29 11:58:00
samorządowiec: Czy zgłaszanie błędów ma sens?
Zgłaszamy wszystkie błędy, COI pomimo bezczynności oznaczy zgłoszenie jako rozwiązane i statystyka rośnie.
Najciekawsze jest to, że przy kilku zgłoszeniach w tym samym terminie zalecają np. w każdym zgłoszeniu zainstalowanie innej wersji przeglądarki i javy. To oczywiste, że jak dostosuję się do jednego polecenia, to pozostałe zgłoszenia zostaną rozwiązane z powodu nie dostosowania się do zaleceń. Odnoszę wrażenie, że w service desku pracują ludzie niekompetentni, którzy poza używaniem grzecznościowych zwrotów niczego innego nie potrafią. Największą niekompetencję wykazują obsługujący zgłoszenia merytoryczne BUSC.
 
2015-12-29 08:53:57
kierownik LAS-u: "...Tam to, według naszych informacji, powstał pomysł zgłaszania każdego problemu."

Ja zgłaszam problemy i sugestie do rozwoju tej "aplikacji" nie zrażając się "zaangażowaniem" po obu stronach. I krew mnie zalewa gdy czytam że ITSM dopiero teraz został dostrzeżony! Czyżby niedziałanie Bagna to jedyny problem?
 
2015-12-28 19:32:48
informatyk gminny: Zamiast pisać gdzieś, gdzie i tak mają to głęboko i tylko wydalają z siebie ten piarowski bełkot lepiej zorganizować jasną petycję do Premier/Prezydenta/Rządu/Marszałka/Ministra o umożliwienie Wam pracy przez wysłanie do COI ludzi, którzy wiedzą z czym pracują.

Zgłaszamy co się da, czasem nawet Kierowniczka nie wie, że zgłosiłem niedziałanie Źródła ale to jest tak, jak w ostatnim akapicie artykułu.

newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.23