facebook RSS # #

23.11.2017 12:05

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2015-12-28 17:30       aktualizacja: 2015-12-29 05:43       Wiadomości PAP
  A A A

5 sekund i zwis. Czytelnicy: ŹRÓDŁO padło, COI tłumaczy trudności

5 sekund i zwis. Czytelnicy: ŹRÓDŁO padło, COI tłumaczy trudności
Fot. Fotolia
„Bagno nie działa....!!!!!” – pisał rano wkurzony. „Taaa... o 8:10 ruszyło. O 8:45 padło” – dodawał Jerry. Przyczyną awarii był problem z urządzeniami brzegowymi MSWiA – wyjaśnia COI.

Po świętach aplikacja do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych znowu nie działała. Donosili o tym od rana Czytelnicy na naszym forum, otrzymaliśmy też maile i telefony z prośbami o wsparcie.

„Bagno nie działa....!!!!!” – pisał rano wkurzony.

„Źródło nie działa! Ale to pewnie wina urzędów rozsianych po Polsce, prawda (…)?” – ironizował as.

Kierownik USC dokładał: „28 grudnia od godziny 7 bagno nie działa. A może trzeba wziąć udział w szkoleniu prowadzonym przez trenerów z COI za 400 zł, żeby to bagno zadziałało?”.

„ Taaa... o 8:10 ruszyło. O 8:45 padło. Dziś padło u wszystkich znajomych około 9:05 ....” – potwierdzał Jerry.

„Ludzie sprzed świąt przyszli dzisiaj i znowu nic nie mogą zrobić. 5-10 sekund działania i zwis, da się zalogować ale nic poza tym bo zwis, a od 20 minut Źródło nie działa zupełnie. Czasem jakiś komunikat o pracach serwisowych widać, ale najczęściej `nie udało się nawiązać połączenia` (…)" – opisuje informatyk gminny.

- Rzeczywiście dziś odnotowaliśmy trudności z dostępem części gmin do SRP – potwierdza Piotr Mierzwiński, rzecznik prasowy Centralnego Ośrodka Informatyki.

Jak tłumaczy, przyczyną awarii był problem z łącznością, a dokładnie z urządzeniami brzegowymi MSWiA.
- Nie był to problem samej aplikacji ŹRÓDŁO czy serwerowni obsługujących system – dodaje rzecznik.

Według informacji COI sprawę udało się rozwiązać około godziny 11:30.

- Prawidłowe działanie systemu zostało potwierdzone telefonicznie w gminach przez pracowników Service Desk programu pl.ID – podkreślił Piotr Mierzwiński.

Jednak po południu orion pisał „o godz. 15:15 - BAGNO leży! nie można utworzyć protokołu i aktu zgonu (kilkanaście prób), sporządzony akt nie aktualizuje PESLA (tu zmarły funkcjonuje w najlepsze), ciągłe 500 (błędy aplikacji), ciągłe zwisy i resetowanie połączenia, potworne mulenie BAGNA, nie można realizować zleceń, problemy z wysyłka zleceń, dodawaniem przypisków, wzmianek, problem z wydaniem dowodu osobistego (też po kilka razy próbujemy coś robić - ludzie czekają) (…)”.

Kkż/
Serwis Samorządowy PAP
ZAŁĄCZNIKI: ŹRÓDŁO
 
KOMENTARZE: 5 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2015-12-29 14:37:00
kier. USC: h8er: Jak jesteś taki mądry/a, to trzeba było w środę i w poniedziałek tłumaczyć w mediach, na stronach internetowych odwiedzanych przez większość Polaków, nie tylko samorządowców, że jak nie działa aplikacja Źródło, albo tylko urządzenia brzegowe, to nie jest wina pracownika obsługującego bagno, tylko wina bagna, albo urządzeń okołobagiennych.
 
2015-12-29 12:32:28
h8er: kierownica: Nie aplikacji Źródło, tylko urządzeń brzegowych.
Jak masz korek na autostradzie do Wrocławia, to wina jest czyja? Autostrady czy Wrocławia?
 
2015-12-29 09:27:38
kierownica: "Według informacji COI sprawę udało się rozwiązać około godziny 11:30" - bzdury jeśli już to program ruszył ok. 13.00. Niemniej jednak pragnę zauważyć Panie rzeczniku prasowy Piotrze Mierzwiński, że urzędy pracują od 7.00 - nie od 11:30 czy 13:00!!! "- Nie był to problem samej aplikacji ŹRÓDŁO (...)", a czyj to był problem? Nasz urzędników? Może jeszcze wina tychże urzędników, że nie mogli pracować od 23.12.br., a konsultant z COI życzy "miłego dnia" !!!
 
2015-12-28 20:52:59
kierownik USC: Żeby bagno padło, to najpierw musiało by się dźwignąć, a ono od marca się nie dźwignęło, tylko cały czas tonie.
Miałem zamiar napisać więcej, ale pracownikowi samorządowemu nie wypada używać słów, jakie padały w restauracji Sowa i Przyjaciele.
 
2015-12-28 19:18:58
BJM: Praca dzisiaj w USC to był horror. Rano, po czerech dniach (wolna Wigilia)tłum osób zgłaszających zgon. Źródło nie działało. Nie można było ani zatwierdzić zgonu ani wydać odpisu. Pani z COI grzecznie odpowiadała,że awaria w całej Polsce i nie wiadomo,kiedy będzie naprawiona. 30 zgonów można było zatwierdzić dopiero w okolicach 15 a przedtem stawić czoło rozsierdzonym ludziom (słusznie wkurzonym).

newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25