facebook RSS # #

26.09.2017 23:51

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2016-01-11 15:40       aktualizacja: 2016-01-11 23:09       Wiadomości PAP
  A A A

Bity konno. Analizujemy sytuację – mówi o poniedziałkowych problemach ŹRÓDŁA rzecznik COI

Bity konno. Analizujemy sytuację – mówi o poniedziałkowych problemach ŹRÓDŁA rzecznik COI
Fot. Fotolia
„Jak po każdej aktualizacji nie działa”, „jakby bity były wysyłane konno i wracały gołębiem” – pisali Czytelnicy. Analizujemy sytuację – mówi o poniedziałkowych problemach ze ŹRÓDŁEM rzecznik COI.

W miniony czwartek Centralny Ośrodek Informatyki poinformował, że w piątek 8 stycznia prowadzone będą prace techniczne na Systemie Rejestrów Państwowych. „Z tego powodu system może być czasowo niedostępny” – pisaliśmy za COI.

„Błazenada! W poniedziałek w całym kraju system nie będzie działał, bo zawsze tak jest po przeprowadzaniu prac technicznych na ŹRÓDLE - przepowiadali czytelnicy.

Niestety, mieli rację. W poniedziałek pisali: „Działać toto działało, ale tempo (…) jakby bity zamiast przez Internet były wysyłane do centrali konno i wracały gołębiem pocztowym. Pół godziny wydawać dowód osobisty (...)” – to informatyk gminny.

„Mamy 11 stycznia, a system nie działa, albo działa na ćwierć gwizdka. Tak samo jak było ostatnio po ich pracach!!!” – donosił urzędas.

Jak wyjaśnia Piotr Mierzwiński, rzecznik prasowy Centralnego Ośrodka Informatyki, piątkowa przerwa techniczna związana była z planowaną aktualizacją SRP, a jej wdrożenie przebiegło bez problemów i zakończyło się o czasie.

Rzecznik dodaje, że w poniedziałek na Service Desk programu pl.ID wpłynęło łącznie kilkadziesiąt zgłoszeń dotyczących wolniejszego działania aplikacji ŹRÓDŁO podczas pracy na Rejestrze Dowodów Osobistych.

- Obecnie analizujemy sytuację. Na razie trudno jeszcze jednoznacznie ocenić, czy jest to problem w lokalizacjach, łączności z SRP czy samej aplikacji – wyjaśnia poniedziałkowe problemy.

Kkż/
Serwis Samorządowy PAP
 
KOMENTARZE: 9 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2016-01-13 21:30:14
taki ktoś: Szanowni Państwo,
w ministerstwie, COI oraz service desku, aplikacją Źródło zajmują się młodzi ludzie. Źródło obrazuje poziom ich wiedzy, zaangażowania, nieodpowiedzialności, arogancji, buty itd. Oczywiście bardzo niski poziom wiedzy.
W mediach spotyka się bardzo dużo złośliwych komentarzy pod adresem starszych pracowników. Strach pomyśleć co będzie, jak odejdą ci "starzy", a ich miejsce zajmią ci, którzy teraz są młodzi, ale czy może być jeszcze gorzej?
 
2016-01-13 11:57:53
samorządowiec: A może Szanowna Redakcja zapyta Pana Malickiego, albo Pana Mierzwińskiego, dlaczego SRP fałszuje wprowadzone do systemu akty stanu cywilnego?
Jak w ubiegłym roku w akcie małżeństwa, w aktach, gdzie wpisywano wiek, a nie datę urodzenia było np. 25 lat, to po nowym roku jest 26 lat, i tak we wszystkich aktach dodano po jednym roku.
 
2016-01-12 15:37:56
Oo: Tytuł artykułu trzyma poziom jego treści. "Bity konno" niebywały polot.
 
2016-01-12 12:08:16
infor_referent: Ja żądam pieniędzy od COI albo MSW za pracę przy źródle i codzienne odchodzenie od swoich obowiązków na rzecz ŹÓDŁA. Jest to zadanie zlecone, dlatego dodatek do mojej pensji i mogę poświęcać swój czas - ave.
 
2016-01-12 10:50:47
Marcin - informatyk gminny: Ktoś tu sobie urządza jaja z ludzi. Na zgłoszenie o powolnym działaniu tego badziewia, otrzymałem instrukcję instalacji debugera do przeglądarki. Przecież to jakaś kpina! Nic nie zmieniane po stronie klienta a ja mam im sprawdzać co jest nie tak w aplikacji? Ciśnie mi się parę brzydkich słów...
 
2016-01-12 09:24:45
pl: Tak, tak, a rzecznik z ludzi kretynów robi. Czyli mam rozumieć, że problemy z działaniem Źródła były planowane i to miała na celu aktualizacja? Bo to że nie działała aplikacja lub non stop były problemy to każdy widział.
 
2016-01-12 08:45:45
użytkownik: To, co twierdzi Pan Mierzwński, że było kilkadziesiąt zgłoszeń jest bardzo zaskakujące, ponieważ w service desku informowali użytkowników, że nie ma żadnych zgłoszeń. Nawet kłamać nie potrafią jednakowo.
Kłopoty z RDO były już w piątek 8 stycznia, a w poniedziałek bagno padło.
W ciągu 10 miesięcy nie było ani jednego dnia dnia bez kłopotów ze źródłem.
 
2016-01-12 08:15:58
Sekretarz: I znowu jesteśmy bandą kłamliwych szachrajów. Kiedy wreszcie uświadomimy tym "na górze", że ich helpdeski nie odzwierciedlają poprawności działania systemu. Po wielu miesiącach beznadziei ręce nam już opadły i po prostu NIE CHCE SIĘ NAM pisać. Zresztą po co ?
 
2016-01-12 07:42:09
LAS: Zgłaszamy, żeby nie było, że nie ma problemu - ale tu jak zwykle zalecenia: ustawić, wyczyścić, zweryfikować, uruchomić, usunąć, załączyć, przesłać ! I tak zawsze - to syzyfowa praca.
W dodatku LAS miał tylko pomagać użytkownikom w zakresie wymiany informacji o zgłoszeniach w systemie ITSM. Więc niech COI samo sobie czyści i weryfikuje. My nie mamy ani czasu ani chęci do robienia z nas "głupków" !

newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.23