facebook RSS # #

21.07.2017 14:46

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2016-03-01 16:55       aktualizacja: 2016-03-02 18:26       Wiadomości PAP
  A A A

Coś nie tak. Minister cyfryzacji zarządziła ekspertom techniczny audyt ePUAP

Coś nie tak. Minister cyfryzacji zarządziła ekspertom techniczny audyt ePUAP
Prace serwisowe, czytaj: awaria...
Fotolia
COI przeprowadza audyt techniczny elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Na zlecenie minister cyfryzacji ma sprawdzić, co jest nie tak i kiedy błędy mogą być usunięte.

„Nie działa i tylko przedłużają przerwę”, „prace serwisowe (czytaj awaria)”, „nie muszę podnosić ciśnienia kofeiną” – piszą o ePUAP Czytelnicy. Minister zleciła audyt platformy.

W związku z informacjami o awaryjnym funkcjonowaniu platformy e-PUAP, minister cyfryzacji zwróciła się do Centralnego Ośrodka Informatyki o przeprowadzenie przez ekspertów IT audytu technicznego systemu. Celem badania ma być weryfikacja zakresu nieprawidłowości, możliwości i terminu ich usunięcia.

Czynności audytowe Centralny Ośrodek Informatyki rozpoczął 29 lutego. Jak podkreśla resort, „możliwe są przerwy w funkcjonowaniu e-PUAP w godzinach wieczornych”.

„ePUPA ciągle nie działa i tylko przedłużają przerwę. Było do 10, do 12, do 16 a teraz już do 18 :) Ile jeszcze na to będziemy czekać i co tam padło?” – pytał na forum informatyk gminny.

Czekamy na odpowiedzi MC na temat awarii ePUAP. Tymczasem, trwa audyt platformy.

„A co będzie jak ePUAP będzie mieć 2-3 mln obywateli? Wtedy będzie lepiej działać?
Życzę powodzenia w reanimacji tego dziadostwa” – pisze kojot.

„(…) Jest standard. (…) jest bardzo byłe jak. Szkoda czasu na rozpisywanie się o tym” – dodał informatyk.

„A ja tam lubię tego ePUAP-a. Dzięki niemu ograniczyłam kawę. Nie muszę podnosić sobie ciśnienia kofeiną. Wystarczy, że zaloguję się do systemu (to już samo w sobie jest wyczynem!!!)” – ironizuje wkurzony sekretarz.

Wdrożenie budowanej od wielu lat elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, obecnie w wersji ePUAP2, kosztowało dotąd niemal 150 mln zł, a – jak mówiła w grudniu minister Anna Streżyńska - "platforma nie jest w stanie poprawnie działać".

Kkż/
Serwis Samorządowy PAP
 
KOMENTARZE: 19 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
2016-03-17 13:52:47
zdenerwowany: Wczoraj i dzisiaj działa TRAGICZNIE!!!! Co chwila błąd "Error 500: Please provide the correct credentials or verify the Application Component settings" :/ Jak pracować???
 
2016-03-07 14:34:44
informatyk gminny: Czyżby ktoś z COI tu był? :)
Miło, miło. Zróbcie to tak, jak ma być.
Ostatnio sporo pism ląduje na ePUPIE bez awizo na maila, albo awizo się pojawia, a pismo dopiero po kilku/kilkunastu godzinach albo po kilku dniach.
 
2016-03-07 13:14:14
programista: informatyk gminny: To co piszesz jest dla nas oczywiste. Niestety COI nie ma aż takiej swobody działania, by rozwiązanie bezpośrednie wdrożyć, ale cierpliwie do tego zmierzamy via obywatel.gov.pl :)
 
2016-03-07 12:34:11
RDO: programista: Wydawałem dowody osobiste nawet po 5 dniach od przyjęcia wniosku, ale to było przed 2015 rokiem. Od roku 2016 jest inaczej. Jeżeli w nagłych przypadkach zaznaczę priorytet, to jest on wydany dużo później niż w normalnym trybie. Jak telefonicznie poprosiłem o nadanie priorytetu, to za 2 dni dowód został wyprodukowany, ale dotarł po 3 tygodniach, tak jak dowody wydane w normalnym trybie. Obecnie nie prosimy o priorytet, aby nie opóźniać terminu odbioru.
Podsumowując stwierdzam, że obecnie współpraca z CPD zniżyła się do poziomu współpracy z COI.
 
2016-03-07 08:53:55
programista: dart: Spieszę poinformować, że w rejestrach są setki tysięcy dowodów, które zostały odebrane po 10 dniach od daty złożenia wniosku (lub nawet szybciej! Tak, takie też są!).
Z pewnością nie były to wszystko wnioski składane przez ePUAP, jednak wcale to nie jest takie dziwne ;-)

Dla równowagi dodam, że większość dowodów odbierana jest mimo wszystko po około 30 dniach. Nie mam pod ręką niestety statystyki z samego czasu od wniosku do przyjęcia w gminie, ani czasu spędzonego w drukarni.

W każdym razie, jak zwykle narzekasz bez ładu i składu.
 
2016-03-05 13:47:38
zmęczony: dart: To może się po prostu weź i zwolnij, zmień pracę a nie tylko ciągle narzekasz jak ci ciężko? Wszyscy są niekompetentni i leniwi, tylko ty jeden ostatni sprawiedliwy...
 
2016-03-04 22:07:41
informatyk gminny: A i jeszcze jedno. Po co mam załatwiać przez internet sprawę w danym urzędzie? Czyż nie normalniejsze byłoby złożenie wniosku o dowód z informacją, gdzie chcę go odebrać? Do tego podanie numeru telefonu do odebrania informacji sms o tym, że dowód czeka na odbiór? Po co angażować do tego dodatkowe osoby i oczekiwać na urząd? No ale czy ktoś o tym myśli?
Wyobrażasz sobie działanie banków lub innych prywatnych firm, które załatwiają sprawy przez internet? Ich nie stać na takie rozrzutności i bezmyślne działanie.
To powinno działać sprawnie.
Składam wniosek przez internet bezpośrednio gdzie trzeba, informacja idzie do mojego urzędu zameldowania i do urzędu, gdzie chcę odebrać to, o co wnioskuję. Dostaję informację o gotowości odbioru, idę i załatwiam. Oba urzędy mają pełną wiedzę co się dzieje z automatu.
Po co ktoś ma ręcznie przepisywać dane, które Ty już raz wprowadziłeś w domu? Nawet jeśli to polega tylko na przeniesieniu pliku. A i jeszcze, gdybyś nie wiedział, to plik wniosku pobrany z ePUPY musi być przeniesiony fizycznie na dyskietce/płycie/pendrajwie, bo nie wolno nam spiąć w jedną sieć komputerów Bagna i ePUPY.
 
2016-03-04 21:57:23
informatyk gminny: Nie ma szans na odbiór dowodu po tygodniu. 2 tygodnie w trybie ekspresowym to już niezły wyczyn.
Nie neguję, że akurat się stało tak, ale po prostu nie wierzę :)
 
2016-03-04 09:00:44
dart: Malicki też twierdził, że dowód otrzymał po 10 dniach... Tu (jako podpisywator)się schowałeś, wielki reformatorze? GUS zasypuje nas telefonami o przesyłanie kart zgonu (już wysłanych i poprzez BAGNO i tradycyjnie pocztą ślimaczą) za okres październik-grudzień ubiegłego roku. Pomijając tempo ich pracy (!), dlaczego te wnioski są kierowane do USC? My swoje zrobiliśmy! Jeżeli nie "przechodzą" dane z BAGNA, to niechaj szanowny GUS kieruje wnioski do COI i MSW, jako zarządzającego tym syfem, niech ogarną swoje kancelarie, by przesyłane comiesięcznie karty nie ginęły! USC mają dosyć bieżącej pracy, co miesiąc przygotowywania durnych sprawozdań dla UW, by teraz bawić się w przeszukiwanie archiwów! Nawet nie wspomnę o sprawozdaniach przesyłanych przez ePUŁAPKĘ, bo jak to wygląda w praktyce, wszyscy wiemy-tu zostało już wszystko powiedziane!
 
2016-03-04 08:49:17
podpisywator: infor: Tak właśnie było, dlatego o tym piszę. Sprawdzałem status wniosku online i rzeczywiście przez weekend nic się nie działo, ale już w poniedziałek był - więc urzędnik wprowadził go do systemu. Tydzień później do odbioru. Może akurat trafiło na dobry dzień w drukarni :)
 
2016-03-04 07:53:51
infor: @podpisywator: po pierwsze piszesz "piątek wieczorem" - tak wówczas urzędy nie pracują więc ePUAP działa w miarę sprawnie - o ile nie ma przerwy technicznej co się zdarza po dużych obciążeniach w okresie sprawozdawczym, po drugie jesteś pewien że po 10 dniach dowód był do odbioru? mam wątpliwości średnio trwa to 3 tygodnie przy dobrych wiatrach 2 tygodnie .... ale nie 10 dni wliczając 2 weekendy: w piątek wieczorem wysłałeś, urząd wysłał do produkcji w poniedziałek (wątpię czy pracują w sobotę)abyś ty mógł odebrać go tydzień później w piątek musiałby być fizycznie w urzędzie a najpóźniej w poniedziałek rano, mało realne i dziwne to wszystko?
 
2016-03-04 07:30:43
podpisywator: Obywatel: Szkoda :(
 
2016-03-03 13:12:54
Obywatel: @podpisywator: Trafiło Ci się jak ślepej kurze ziarno.
 
2016-03-03 08:19:11
informatyk gminny: Hurrraaaaa..... wczorajsze pismo dotarło dzisiaj o 5:12
 
2016-03-02 20:13:59
podpisywator: Testowałem epułapkę składając akurat wniosek o wydanie dowodu osobistego. Nie było to może zbyt fascynujące doświadczenie, ale zrobiłem wszystko w paręnaście minut, w piątek wieczorem.

10 dni później, byłem odebrać nowy dowód w urzędzie (bo w poniedziałki czynny do 18...).

Czyli niekoniecznie spowalnia załatwianie spraw, tylko jak zwykle przesadzacie z tym zrzędzeniem. Temu systemowi potrzeba dwóch rzeczy - żeby działał i żeby skupiał się wokół załatwienia spraw, a nie wysyłania pism.

Bo tak, to jest gloryfikowany email, jednak.
 
2016-03-02 16:53:14
informatyk gminny: Od 9:17 czekam na pismo, a jest już niemal 17.
Wczorajsze pismo poranne dotarło dzisiaj po 8.

Jak ktokolwiek z ministerstwa czy skądś tam hen w tej Warszawie wyobraża sobie zwiększenie ruchu w ePUPIE i przekazywanie tą drogą pism w sprawie 500+ czy innych, nowych usług?

W przypadku ePUAPu trzeba ludzi informować, aby omijali próby załatwiania spraw tą drogą, bo absolutnie niczego nie przyspieszą, a wręcz odwrotnie. Trzeba to jasno i konkretnie powiedzieć.
Byłoby miło, gdyby nie doszło do sytuacji jak w przypadku Bagna gdzie optymistycznie nastawionych ludzi zastaje nagle sytuacja dużo gorsza niż za czasów poprzedniego systemu obsługi.
 
2016-03-02 06:56:48
infopoz: Coś się pani minister chyba pomyliło... Przecież COI już zrobiło audyt ePUAP - dwa miesiące temu.

Np. tu jest o tym mowa:
http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/920555,anna-strezynska-cyfryzacja.html,komentarze-popularne,1

Albo tu:
http://wiadomosci.dziennik.pl/opinie/artykuly/509883,anna-strezynska-minister-cyfryzacji-dla-dgp.html
 
2016-03-01 20:57:33
Marcin: Proszę zadać pytanie, jak administrator konta instytucji na tym potworku może odejść z pracy i skasować swoje konto lub po prostu zmieni funkcję i także będzie chciał konto skasować.
Co wtedy stanie się z instytucją?

Próbuję walczyć z tym tematem od prawie 3 lat, a dzisiejsze wyjaśnienia i propozycja "bezpieczna" po prostu zwaliła z nóg.
No ale może twórcy będą potrafili pomóc w tej kwestii dużo lepiej niż helpdesk.
 
2016-03-01 18:15:22
urzędnik: Jeżeli audyt ma być przeprowadzony przez COI, to jeszcze bardzo długo kofeina nie będzie potrzebna do podniesienia ciśnienia. Nie róbcie nam tej przykrości, bo jednak kawa, to nieodłączny atrybut niemal każdego urzędnika.
newsletter

TAGI

PARTNERZY 
  Związek Gmin Wiejskich     Związek Powiatów Polskich

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Tel.: (22) 509 22 25
Faks: (22) 509 22 72
pap@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.22