facebook RSS # #

18.08.2019 03:48

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-02-22 12:13       aktualizacja: 2019-02-22 14:16       Wiadomości PAP
  A A A

Pytają mieszkańców. Giżycko i Rybnik prowadzą konsultacje społeczne dotyczące komunikacji publicznej

Pytają mieszkańców. Giżycko i Rybnik prowadzą konsultacje społeczne dotyczące komunikacji publicznej
Fot. UM Rybnik
Władze Giżycka postanowiły zapytać mieszkańców, czy chcą zmian w komunikacji publicznej, a jeśli tak, to jakich. Rybnik konsultuje z mieszkańcami nowy rozkład jazdy komunikacji publicznej.

Czy jest Pani/Pan za zwiększeniem częstotliwości kursowania autobusów komunikacji publicznej kosztem skrócenia ich trasy? Czy jest Pani/Pan za utrzymaniem bezpłatnej komunikacji? Jakie Pani/Pana zdaniem przystanki powinna ewentualnie obejmować skrócona trasa autobusów komunikacji publicznej (można zaznaczyć kilka przystanków)? O jakich porach dnia, w Pani/Pana ocenie, należy zwiększyć częstotliwość kursowania autobusów?

Takie pytania znajdą w adresowanej do nich ankiecie mieszkańcy Giżycka. Mogą oni je wypełniać w wersji papierowej (m.in. w urzędzie miasta) oraz elektronicznej, na specjalnej stronie internetowej: http://ekonsultacje.gizycko.pl

Nowością jest możliwość wzięcia udziału w badaniu opinii pasażerów bezpośrednio w autobusie. Pracownicy urzędu miejskiego będą przeprowadzali bezpośrednie badanie ankietowe w autobusach jednej linii. Konsultacje w sprawie komunikacji publicznej w Giżycku potrwają do 28 lutego.

„Drodzy Państwo, trwają konsultacje społeczne dotyczące komunikacji publicznej. Każdy giżycczanin, uprawniony do oddania głosu, będzie mógł zająć stanowisko w ważnych kwestiach dla sprawniejszego działania komunikacji w przyszłości. Wszystkim leży na sercu czystość powietrza, którym oddychają. Sprawna komunikacja publiczna stanowi ważny element funkcjonowania każdego nowoczesnego miasta i może skutecznie wpłynąć na poprawę jakości powietrza, poprzez zmniejszenie ruchu samochodowego. Żeby móc ją dobrze zaplanować i odpowiednio zmieniać – trzeba poznać opinie i potrzeby pasażerów korzystających z autobusów miejskich na co dzień” – tak zachęcają mieszkańców do udziału w tych konsultacjach władze Giżycka.

Podobne konsultacje, dotyczące nowego, mającego obowiązywać od 1 maja rozkładu jazdy komunikacji publicznej, prowadzi też Rybnik. Rozpoczął je 18 lutego, a zakończy 19 marca. Potrwają aż miesiąc, żeby mogło w nich wziąć udział jak najwięcej osób.

W Rybniku mieszkańcy, tak, jak w Giżycku, mogą wypełniać ankiety zarówno w wersji papierowej (w kilku punktach w mieście), jak i elektronicznej (mailowo i przez stronę internetową).

- Nowa siatka połączeń i nowy rozkład jazdy to milowy krok dla naszego transportu - mówi Piotr Kuczera, prezydent Rybnika. - Prace nad tym materiałem były bardzo burzliwe, ale dzięki temu udało się wypracować chyba najlepsze możliwe rozwiązanie. Układ komunikacji miejskiej będzie czytelniejszy, tam, gdzie jest to możliwe, pojawi się ruch cykliczny, gdzie odjazdy będą następować zawsze w tej samej końcówce minutowej. To najlepszy sposób, by przyzwyczajać pasażera do oferty. Na głównych ciągach proponujemy rozbudowę oferty o dodatkowe kursy. W zasadzie w każdej dzielnicy liczba połączeń do Śródmieścia się zwiększa lub przynajmniej zostaje taka sama. Bardzo się cieszę, że wychodzimy do rybniczan z taką propozycją i cieszę się też, że zaczynamy konsultacje z dużym wyprzedzeniem, co pozwoli każdemu dobrze zapoznać się z tym, jak będzie dojeżdżał do szkoły czy do pracy. Mamy też czas na wprowadzenie ewentualnych uwag, dopracowanie szczegółów.

jmk/

Na podstawie: UM Giżycko, UM Rybnik
TAGI: TRANSPORT
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25