facebook RSS # #

19.08.2019 17:31

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-05-17 09:37       aktualizacja: 2019-05-17 09:38       Wiadomości PAP
  A A A

CBA w urzędzie. CBA kontroluje decyzje burmistrza Kolbuszowej dotyczące ulg podatkowych

CBA w urzędzie. CBA kontroluje decyzje burmistrza Kolbuszowej dotyczące ulg podatkowych
Fot.CBA
Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroluje decyzje burmistrza Kolbuszowej (podkarpackie) dotyczące ulg podatkowych przyznanych w latach 2012-18.

Informację o trwającej w urzędzie miejskim w Kolbuszowej kontroli potwierdził PAP sekretarz gminy Kolbuszowa Krzysztof Matejek. "W Urzędzie Miejskim w Kolbuszowej trwa kontrola CBA. Urząd w pełni współpracuje z kontrolerami" - powiedział Matejek. Podał, że kontrola dotyczy udzielania wybranym osobom fizycznym i prawnym ulg w spłacie zaległego podatku w latach 2012-18.

Naczelnik wydziału komunikacji społecznej CBA Temistokles Brodowski powiedział PAP, że kontrolę w Gminie Kolbuszowa podjęli funkcjonariusze departamentu postępowań kontrolnych z rzeszowskiej delegatury CBA.

"Agenci przyjrzą się jak w tym samorządzie udzielano ulg w spłacie zaległych podatków" - powiedział Brodowski. Przypomniał, że zgodnie z prawem, burmistrz może dokonywać umorzeń, odroczenia terminu płatności czy rozłożenia na raty zaległego podatku dla mieszkańców gminy, firm czy instytucji.

"W ramach naszych działań od początku maja analizowana jest dokumentacja, czy wnioski o ulgi zostały rzetelnie zbadane" - dodał.

Brodowski wyjaśnił, że kontrola CBA skupi się na tym, czy przeprowadzono we właściwy sposób postępowanie dowodowe odnośnie każdego z wniosków o umorzenie zaległości podatkowych i czy wydane przez burmistrza decyzje spełniały kryteria "ważnego interesu publicznego" lub "ważnego interesu podatnika", tak jak przewiduje to ordynacja podatkowa.

Działania kontrolne mają skończyć się na początku sierpnia. Zgodnie z ustawą o CBA, kontrola może zostać przedłużona maksymalnie do sześciu miesięcy - za zgodą szefa Biura i w szczególnie ważnych przypadkach.

Źródło: Codzienny Serwis Infoirmacyjny PAP
TAGI:
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25