facebook RSS # #

22.07.2019 04:44

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-07-12 12:30       aktualizacja: 2019-07-12 12:35       Wiadomości PAP
  A A A

Promocja turystyki. Konwent Marszałków o promocji turystycznej regionów

Promocja turystyki. Konwent Marszałków o promocji turystycznej regionów
Fot.PAP/W.Jargiło
W Olsztynie obradował w piątek Konwent Marszałków RP; głównym tematem była promocja turystyczna regionów.

Przedstawiciele regionów zapoznali się m.in. z prezentacją przedstawioną przez prof. Magdalenę Kachniewską ze Szkoły Głównej Handlowej. Przekonywała ona samorządy do korzystania w nowych form promowania atrakcyjnych turystycznie miejsc przy pomocy najnowszych mobilnych technik. Podkreślała jednak, że nie ma sensu tworzenie osobnych aplikacji turystycznych.

"W Polsce mamy ponad 35 tys. turystycznych aplikacji mobilnych. Każde miasto ma swoją aplikację, każde muzeum ma swoją aplikację. To sprawia, że turyści, którzy i tak mają telefony naszpikowane różnymi aplikacjami, nie pobierają już kolejnych aplikacji, zwłaszcza gdy w danym miejscu są tylko przejazdem" - powiedziała prof. Kachniewska.

Dodała, że istniejące w Polsce aplikacje mobilne w znakomitej większości nie są aktualizowane i nie korzystają z najnowocześniejszych technik. "W Wielkiej Brytanii popularne są aplikacje, które pokazują turyście, gdzie się znajduje, jakie ciekawe miejsca ma w pobliżu i jak się do nich dostać. To pozwala czuć się turyście pewniej. Poza tym w takich aplikacjach promowane są mniej popularne miejsca, dzięki czemu można rozpraszać ruch turystyczny" - argumentowała ekspertka.

Dodała, że na Zachodzie coraz większą popularnością cieszą się aplikacje korzystające z tzw. poszerzonej rzeczywistości (AR). Pozwala to np. pokazywać turyście dane miejsce, np. ruiny, w różnych czasach i stanach zachowania. Kachniewska na przykładzie Koloseum pokazała, jak w atrakcyjny sposób można opowiadać odwiedzającym dane miejsce o różnych etapach jego istnienia.

Ekspertka zachęcała uczestników Konwentu Marszałków RP, by nie tworzyli nowych aplikacji, określając to jako zbyt kosztowne, a jednocześnie dające mizerny efekt. Warto raczej poszerzać istniejące aplikacje, nadawać im nowe wymiary. "Warto łączyć siły i dbać o aplikacje, aktualizując je, wskazując turystom mniej znane atrakcje" - podpowiadała prof. Kachniewska.

Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny

woj/
TAGI: TURYSTYKA
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 23 67
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25