facebook RSS # #

25.08.2019 06:28

Polska Agencja Prasowa Serwis Samorządowy
 
2019-08-13 12:43       aktualizacja: 2019-08-13 13:48       Wiadomości PAP
  A A A

Dotacja na most. Starostwo powiatowe w Ostrołęce zbuduje most na Narwi, z dofinansowaniem z programu Mosty dla Regionów

Dotacja na most. Starostwo powiatowe w Ostrołęce zbuduje most na Narwi, z dofinansowaniem z programu Mosty dla Regionów
Fot. MIiR
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju pozytywnie zaopiniowało wniosek starostwa ostrołęckiego o dofinansowanie budowy mostu na Narwi. Powstanie on w ramach programu Mosty dla Regionów.

Z tego programu samorządy mogą uzyskać dotację w wysokości 80 proc. wartości inwestycji.
O zasadności dofinansowania projektu złożonego przez Starostwo Powiatowe w Ostrołęce poinformował w poniedziałek wiceminister inwestycji i rozwoju Waldemar Buda. Wyjaśnił, że „to jest początek procesu inwestycyjnego, zmierzającego do budowy przeprawy”.

Ministerstwo początkowo ma zapewnić środki na zaprojektowanie obiektu wraz z dojazdami. Koszt tych prac oszacowano na 1,5 mln zł. Rządowa dotacja wyniesie 1,1 mln zł. - Potem będzie dofinansowana także budowa, której łączny koszt opiewa na 61 mln zł - zapewnił wiceminister Buda.

Dodał, że „będzie to porządna przeprawa, według najwyższych standardów”, że będzie mógł poruszać się po niej m.in. ciężki sprzęt wojskowy. W ramach projektu powstanie także 3,7 km dróg dojazdowych. Jak zapewnia wiceminister, „będzie to kompleksowe rozwiązanie, które pomoże wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum Ostrołęki”.

Według wicestarosty ostrołęckiego Krzysztofa Parzychowskiego budowa trzeciego mostu na Narwi w tym mieście jest konieczna. - Jeden most w Ostrołęce jest remontowany, drugi ma ograniczenie nośności – powiedział wicestarosta.

Dotacja na budowę przeprawy jest największą, o jaką dotychczas ubiegał się zarząd powiatu ostrołęckiego.
Planowana przeprawa na Narwi będzie łączyć podostrołęckie miejscowości Teodorowo w gminie Rzekuń i Łęg Przedmiejski w gminie Lelis. Most ma mieć 221 m długości i 12,9 m szerokości. Na przeprawie mają powstać dwie jezdnie oraz ciąg pieszo rowerowy.

- Most będzie w najwyższej klasie nośności– zapewnił wicestarosta Krzysztof Parzychowski. Dodał, że budowę przeprawy „należy rozpatrywać z perspektywy planu budowy obwodnicy Ostrołęki”. - Chcemy wpisać przeprawę w obwodnicę. Wtedy, jadąc z Warszawy w kierunku Łomży, będzie można ominąć Ostrołękę - tłumaczył.

Prace nad budową mostu mają zostać podzielone na trzy etapy. W pierwszym, który potrwa do połowy 2021 r., mają zostać wykonane m.in. inwentaryzacja przyrodnicza, raport oddziaływania na środowisko oraz dokumentacja do wydania decyzji środowiskowej. Drugi etap zakłada m.in. wydanie decyzji o budowie. Prace budowlane zaplanowano w etapie trzecim, który potrwa dwa lata – od 2022 r. do 2023 r.

jmk/

Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny PAP
TAGI:
 
KOMENTARZE: 0 PRZEJDŹ NA FORUM

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

 
newsletter

TAGI

PARTNERZY 


  Związek Gmin Wiejskich  

KONTAKT
Polska Agencja Prasowa SA
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 22 22
Faks: (+48 22) 509 22 34
REDAKCJA SERWISU SAMORZĄDOWEGO PAP
ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (22) 509 29 25
Faks: (22) 509 23 72, (22) 509 22 20
e-mail: samorzad@pap.pl
e-mail klubowy: klub@pap.pl
DZIAŁ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA
Rafał Szafrański
Tel.: (22) 509 27 03
Kom.: 722 202 428
r.szafranski@pap.pl
PAP Copyright © PAP SA 2013 .
Redakcja  |  O portalu  |  Licencje  |  Polityka Prywatności  |  v 1.4.25